רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם

הטיפול בסרטן צוואר הרחם הינו תלוי בשלב אבחון הגידול. ככל שהאבחון ייעשה בשלב מוקדם יותר, כאשר הגידול הינו קטן, כך הטיפול יוכל להיות ממוקד יותר, קצר ויעיל יותר. רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם, אשר מהווה שלב קריטי בטיפול במחלה, עלול להעלות למטופלת בנזקים כבדים ומשמעותיים ובמקרים קיצוניים אף למוות.

לכן, יתייחס בית המשפט לרשלנות זו במלוא החומרה, ובפעמים רבות יפסוק תשלום דמי פיצויים לטובת התובעת. כאשר עולה החשש כי התרחשה פעולה רשלנית, כדאי להתייעץ באופן המהיר ביותר עם עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה.

גם אם תביעה זו לא תוכל לשפר את הנזקים שנעשו, הלכה למעשה, סביר להניח כי התובעת ובני משפחתה יוכלו ליהנות מאיכות ורמת חיים משופרת.

מהו ניתוח לסרטן צוואר הרחם ומתי הוא נחוץ?

הטיפול בסרטן צוואר הרחם, כאמור, תלוי בשלב בו התגלה הסרטן. ככל שהאבחון נעשה מוקדם יותר כך יעילות הטיפול תהיה גדולה יותר. בשלב ההתחלתי של סרטן צוואר הרחם, תוכל המטופלת להידרש רק לניתוח מקומי להסרת הגידול, בעוד שככל שהגידול יהיה גדול יותר וישלח גרורות רחוקות יותר, כך תדרש המטופלת לניתוח נרחב יותר, אשר יכלול את הסרת הרחם כולו.

כמו כן, יהיה צורך בטיפולים משלימים לניתוח כמו קרינה וכימותרפיה. לפני הניתוח, יידרש הרופא המטפל לבצע בדיקות אבחון נרחבות כמו קולפוסקופיה, ביופסיה ועוד בדיקות נוספות כדי לוודא את סוג הגידול, מיקומו, והשלב בו הוא נמצא.

 

סוגי הניתוחים הקיימים כטיפול בסרטן צוואר הרחם

ניתוח הינו הטיפול הדפיניטיבי והראשוני לאחר גילוי סרטן צוואר הרחם. מטרות הניתוח יהיו הסרת הגידול ואיסוף ידע נוסף על מהותו של הגידול. היקף הניתוח ייקבע על פי הנתונים שילקחו לפני הניתוח וכך גם ייבחר סוג הניתוח או ההליך הכירורגי הנדרש. קיימים מספר סוגים של ניתוחים:

 

ביופסיה חרוט של צוואר הרחם משמש לשלבים הראשונים של המחלה, כאשר נלקחת רקמה בצורת חרוט מהגידול.
כריתת רחם (Hysterectomy) כריתת הרחם הינו ניתוח גדול יותר, אך גם הוא עשוי להתחלק לשני תת סוגים. האחד הינו כריתת רחם וצוואר הרחם כאשר הגידול עדיין נמצא ברמה מיקרוסקופית, והשני הוא כריתת רחם רדיקלית יותר הכולל את כריתת הרחם, צוואר הרחם, הנרתיק ורקמה משני צידי צוואר הרחם.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם

 

סיבוכים וסיכונים הקיימים בניתוח לסרטן צוואר הרחם

יש לזכור כי ככל שהניתוח יהיה מורכב ורדיקלי יותר, כך הסיכונים והסיבוכים שלו עלולים להיות מורכבים וגדולים יותר. בניתוח כריתת רחם רדיקלית עולה הסיכון לדימומים רבים ולפגיעה בשלפוחית השתן ולאיברי מערכת העיכול. סיכונים רבים יותר עלולים להתרחש כתלות בגישה הניתוחית הנבחרת, קרי פתיחת בטן או ניתוח לפרוסקופי.

הגישה הניתוחית תקבע על ידי הצוות המנתח והרופא המטפל, בהתבסס על שיקולים רבים לרבות מצבה הרפואי והכללי של החולה, רצונה, מיקום הגידול וגודלו וניסיונו של הצוות המנתח בסוג הניתוח האמור.

 

איך רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם באה לידי ביטוי

בדומה לניתוחים אחרים, גם בניתוח לסרטן צוואר הרחם עלולים להתרחש פעולות שיחשבו כרשלניות. פעולה שכזו עלולה להתבטא באופן הטכני בו מבוצע הניתוח, בבחירה בניתוח לא מתאים למצבה של המטופלת, ועד פרטים הקשורים להרדמה או למעקב לאחר הניתוח.

כמו כן לפני הניתוח יידרש הרופא המטפל המלווה את החולה להסביר לה על כל הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים אשר עלולים לנבוע מעצם ביצוע הניתוח ,הן הסיכונים השכיחים והן הנדירים יותר. המטופלת תחתום על טופס הסכמה מדעת אשר יבטא את מידת הבנתה את ההליך ואת הסכמתה, בכל זאת, לביצוע הליך זה.

על הרופא ליידע את החולה גם על אופציות טיפוליות אחרות, גם אם לא נבחרו, ובלבד שישיאיר לה את הזכות לדעת ולבחור את המתאים לה ביותר. רופא אשר לא יסביר ויפרט את התמונה הרחבה יותר לחולה, עלול להיות מואשם בתביעה של רשלנות רפואית. כמו כן, ישנה חשיבות קריטית למעקב אחר החולה גם לאחר הניתוח עצמו מכיוון שישנם סיבוכים אשר עלולים להתרחש, כמו קרישת דם, אשר עלולים לסכן את חיי החולה.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם

כאשר קיים נזק משמעותי לחולה, עשויה החולה או בני משפחתה לברר האם התרחשה פעולה רשלנית אשר הובילה למצב זה. כדי לבסס את הראיות לכך ולבדוק האם התביעה מוצדקת, עליהם להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, המומחה בתחום זה. עורך הדין, בשלב הראשון ינסה להתחקות אחר השתלשלות האירועים, כפי שתועדו על ידי צוות בית החולים.

כיוון שבתביעות מסוג זה מעורבים מונחים ומושגים מקצועיים רבים, הוא יידרש גם לחוות דעת גניקולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו להעיד מניסיונם על מקרים דומים אשר הניבו תוצאות שונות. מומחי חוות הדעת עוברים על פרטי תיק התביעה, מנתחים את אחוזי הנכות שנקבעו לחולה, ואת הפעולות אשר היו צריכות להינקט במקרה זה. כיוון שמומחים אלה מגיעים מהשטח, ומהווים כעדים מקצועיים, נוטה בית המשפט להקשיב להם ולפעול על פי המלצתם.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם עלולה להתבטא לפני הניתוח, במהלכו או לאחריו, כאשר הרופא או צוותו לא פעלו על פי מה שהיה מצופה מהם או על פי הנהלים והפרוטוקולים הידועים. על הרופא המטפל, האמון על בריאותה הפיסית והנפשית של החולה, לדאוג לשלמות התהליך ולהשגת התוצאות הרפואיות המקסימליות האפשריות.

עורך דין רשלנות רפואית, אשר התיק הגיע לפתחו, ידאג לאיסוף כל החומר הרלוונטי הקיים ולהבאת חוות דעת מומחים בתחום אשר יוכלו להוכיח את הקשר הישיר שנגרם בין הנזק לפעולה החריגה שהתרחשה. בדרך כלל, משפטים העוסקים ברשלנות רפואית מסתיימים בתשלום דמי פיצויים. גם אם פיצויים אלה לא יחזירו את החולה למצבה הקודם או ירפאו אותה, הם עשויים לסייע לשיפור איכות ורמת חייה.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן צוואר הרחם? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע מלא בנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לסייע לכם להגיש תביעת פיצויים.

הצורך בניתוח ואופי הניתוח נקבעים לרוב לפי השלב שבו התגלתה המחלה. במידה והאבחון היה מוקדם ומהיר, סביר להניח שהצעד עליו הרופא ימליץ הוא ניתוח מקומי להסרת הנגע, אך במידה והאבחון היה מאוחר יותר והמחלה כבר החלה לפתח גרורות, יהיה צורך בניתוח נרחב יותר או בטיפול אגרסיבי יותר.
ככל ניתוח, גם בניתוח שנועד להסיר נגע סרטני בצוואר הרחם יש סיכונים אפשריים כתוצאה מההליך הכירורגי. ישנם סיכונים שתלויים בגישה הניתוחית שאותה בוחר המנתח – ככל שהניתוח יהיה נרחב יותר, ולמשל כולל גם כריתה מלאה של הרחם, הסיכון לדימומים פנימיים ולפגיעה באיברים שונים הולך וגדל.
רשלנות רפואית עלולה להתרחש החל משלבי האבחון והגילוי של המחלה (במידה והאבחון נעשה באיחור או שהמטופלת לא נשלחת לבדיקות הרלוונטיות), ויכולה להתרחש לכל אורך שלבי המחלה (בחירת פרוצדורת הניתוח, התנהלות שלא לפי הנהלים בניתוח עצמו, אי בקשת הסכמה מהמטופלת לפרוצדורת הניתוח ועוד).
תביעת רשלנות רפואית ניתן להגיש כאשר יש אפשרות להוכיח שנגרם נזק למטופלת, שהרופא התרשל בתפקידו, ושיש קשר סיבתי בין הנזק לבין ההתרשלות. הגורם המקצועי ביותר שיוכל להוכיח אלמנטים אלו הוא עורך דין רשלנות רפואית, ובאמצעותו תוכלו לזכות בפיצויים עבור הנזק שנגרם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרטן צוואר הרחם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של