רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות

סרטן שד גרורתי בעצמות, מתפתח כאשר גידול סרטני שהתפתח באזור השד, הצליח להתפשט ולשלוח גרורות לעצמות. כאשר תאים סרטניים נודדים מהשד גם לרקמות נוספות כמו תאי עצם, מדובר בסרטן שקשה יותר לטפל בו ולבלום את המשך התפשטותו לאזורים נוספים בגוף.

מכאן חשיבות הצלחתו של ניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות. למרבה הצער, כאשר ניתוח זה אינו מתבצע במועד הנכון, או מבוצע באופן רשלני, נשלל מהחולה הסיכוי להחלמה ולחיים ארוכים.
במידה וקיים חשד לכך שנפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות, עליכם לפנות לעורך דין רשלנות רפואית, שיוכל לייעץ ולכוון אתכם להשגת פיצוי הולם שיספק מזור, ולו מועט, לכאבכם.

 

מהו סרטן שד גרורתי בעצמות?

סרטן שד גרורתי נחשב לסרטן אלים ואגרסיבי, מכיוון שהוא הצליח כבר לשלוח גרורות לרקמות ואיברים מרוחקים. במקרה של סרטן שד, הגרורות יהיו בדרך כלל בעצמות, בריאות ובכבד. משמעותן של הגרורות היא שהגידול הראשוני פרץ את הרקמה שממנה הוא התחיל, עבר בזרם הדם עד שהוא הגיע למקום קטן ממנו הוא כבר לא יכול לנוע ושם הוא מתפתח ומייצר לעצמו אספקת דם חדשה.

הבעיה הגדולה של סרטן שד גרורתי בעצמות הוא שהטיפול בו כבר לא יכול להיות מקומי, וחייב להתאים למצב המפושט של הגידול. הפרוגנוזה במקרים של סרטן גרורתי ירודה לאין ערוך בהשוואה לסרטן שד בשלב ההתחלתי. סרטן שד גרורתי בעצמות מתבטא בתסמינים של כאב ושברים בעצמות, והוא כבר יראה בכל הבדיקות שיעשו.

 

כיצד מטפלים בסרטן שד גרורתי בעצמות?

הטיפול בסרטן שד גרורתי לעצמות דומה לטיפול בסרטן השד המקורי, מכיוון שהמקור של שני הגידולים, מבחינה מולקולרית, הוא דומה. אולם, עם זאת, כאשר הסרטן כבר שלח את גרורותיו, הטיפול יהיה ארוך יותר, קשה ומורכב יותר. הטיפול כולל כימותרפיה, הקרנות, טיפול ביולוגי, וטיפול פליאטיבי אשר נועד רק לטפל בתסמינים שנוצרו מהמצב, גם אם לא לרפא את מקור הבעיה.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות

נדירים המקרים בהם אפשר יהיה למנוע או לרפא את חולות הסרטן הגרורתי, ולכן המאמצים שייעשו יהיו מניעת כאב ושיפור איכות החיים. מכיוון שמצב זה הינו כה קריטי וחמור, ישנה חשיבות גבוהה ביותר לטפל בסרטן בשלביו הראשונים, עוד לפני ששלח גרורות מרוחקות. על הרופא מוטלת המחויבות לדאוג לשלום המטופלת ולפעול באופן המקצועי ביותר בכדי להבטיח לה איכות ותוחלת חיים ארוכה.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות – איך זה יכול לקרות?

רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד גרורתי בעצמות מבטאת כי אחד או יותר משלבי האבחון הראשונים היו לוקים ולא נעשו על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת. יש לציין כי לפעמים המצב הוא בלתי נמנע, ומתקבלות החלטות שגויות בדרך.

מצבים אלה לא יחשבו לרשלנות רפואית ובלבד שנראה כי נעשה הכל כדי לשמור על בריאותה של המטופלת וכל הצעדים הזהירים והמתבקשים באופן מקצועי ננקטו.

פעולה רשלנית אשר עלולה להוביל להתפתחות של סרטן שד גרורתי כוללת עיכוב באבחון כתוצאה מחוסר תשומת לב לבדיקות או תסמינים שמציגה האישה, אי שליחת החולה לבדיקות מעמיקות יותר, חוסר זהירות מספק בניתוח הראשוני, אשר השאיר שאריות של תאים סרטניים של סרטן השד, ואי תכלול של התיק אל מול הרופאים השונים אשר טיפלו במטופלת.

משמעות הטעות שנעשתה, היא למעשה שלילת זכותה של החולה לקבלת טיפול הולם, וקיצור ניכר בתוחלת החיים שלה בשל כך.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות

לפני תחילת המשפט, והחל בפגישה הראשונה עם עורך דין רשלנות רפואית, על עורך הדין להעריך את הצדקת התביעה. כדי לבצע זאת, יידרש עורך הדין לאסוף את החומר הרפואי הקיים בתיק, על מנת להבין את השתלשלות האירועים. במקרה זה יתכן בהחלט כי בכוחו של עורך הדין להוכיח כי הפעולה הרשלנית שנעשתה, הובילה להתפתחות סרטן שד גרורתי בעצמו.

המבחן העומד בבית המשפט, כדי לוודא כי אכן מדובר ברשלנות רפואית, הוא מבחן הרופא הסביר. מבחן זה מסביר כי הרופא המטפל לא פעל על פי הנהלים והסטנדרטים המקובלים בתחום, ולא עקב אחר הפרקטיקה הרפואית המקצועית המקובלת.

לפעמים, יידרש עורך הדין להביא חוות דעת של רופאים מומחים אוביקטיביים אחרים, אשר יוכלו להצדיק את התביעה ולפרט בבית המשפט את הפעולות שכן היו צריכות להינקט, בכדי לא להביא לתוצאה העגומה שהתרחשה. חוות דעת מפורטות ומקצועיות עשויות להיות ההבדל בין תהליך משפט מוצלח או כושל.

במרבית המקרים יפסוק בית המשפט פיצויים גבוהים למטופלת, אולם לרוע המזל פיצויים אלה לא יכולים להחזיר את הגלגל לאחור ולרפא את המטופלת או להאריך את חייה.

 

בשורה התחתונה

מחלות אונקולוגיות, על סוגיהן השונים, מטילות מורא בחולים בהן ובבני משפחתם. במקרה של סרטן שד גרורתי בעצמות, סיכוי ההחלמה הנמוכים יחסית, עלולים להיות מפחידים אף יותר. כיוון שכך, יש לעשות הכל כדי למנוע את התפתחות הגידול, מה שמחייב טיפולים מורכבים, קשים וממושכים יותר.

פעולה רשלנית שעלולה להוביל להתפתחות סרטן שד גרורתי בעצמות מקורה באיחור באבחון, אבחון שגוי, פענוח שגוי של בדיקות, הליך ניתוחי לא זהיר או חוסר תכלול של התיק כולו, כך שפרטים ותסמינים שונים לא מאובחנים במועד. למעשה, רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן גרורתי בכלל, שוללת מהמטופלת איכות חיים ותוחלת חיים ארוכה מזו אשר היא תזכה לה בהעדר אבחנה ומתן טיפול במועד.

במהלך המשפט, עורך דין רשלנות רפואית ינסה להוכיח שקיים קשר ישיר בין התפתחות סרטן השד הגרורתי בעצמות, ובין המחדל הרפואי שנעשה. מאחר שסיכויי הריפוי בסרטן השד הגרורתי שנדד לעצמות קטנים לאין שיעור מסיכויי ההחלמה במקרים בהם הסרטן מתגלה בשלביו ההתחלתיים, הגורמים הרפואיים שכשלו במילוי תפקידם, נדרשים לתת על כך את הדין.

רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד גרורתי בעצמות, מקורה באבחון לקוי בשלבי הטיפול הראשוניים. כאשר מדברים על תהליך הניתוח בטיפול הכולל, מדובר על פעולות שגויות שונות כגון חוסר זהירות בניתוח הראשוני, חוסר תשומת לב לכל הפרטים וכו'.
במקרה שבו ישנו חשד לרשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות, הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא להיוועץ עם עורך דין. הוא, יוכל לספק לכם תשובה לשאלה האם באמת מדובר ברשלנות. במידה וכן, הוא ימליץ, או שלא, על תביעה בהתאם לרווחים שתוכלו להפיק מכך.
כאשר עורך דין צריך להוכיח כי אכן התבצעה רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות, עליו להביא ראיות לבית המשפט, אשר יוכיחו באופן חד משמעי כי אכן נגרמה רשלנות רפואית בניתוח. הוכחות אלו מסתמכות בעיקרן על חוות דעת מקצועיות.
רשלנות רפואית, ובפרט רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות, היא חוויה לא נעימה בלשון המעטה. רשלנות שכזו, גורמת פעמים רבות לנזק נפשי, אסתטי וכמובן בריאותי. על כן, תביעה בגין כך יכולה לסייע להתגבר על הנזקים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עצם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של