רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה

עמוד השדרה, כשמו כן הוא, הוא שדרת הגוף של המטפל. כל פגיעה בעמוד השדרה עלולה להוביל לתוצאות חמורות מאד מבחינת המטופל. לפיכך, רופאים המבצעים ניתוחי עמוד שדרה מקפידים לבצע אותם על פי הפרוטוקול ולא לחרוג כהוא זה מאופן ההתנהלות הרצוי בניתוחים דומים. עם זאת, למרות האמור לעיל, מתרחשים מדי פעם בפעם מקרים של רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה. מהו עמוד השדרה ומה החשיבות שלו? מהן הבעיות הרפואיות שבגללן כדאי למטופל לעבור ניתוח עמוד השדרה? מהם הנזקים שעלולים להיגרם בעקבות ניתוח כזה? מהי רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה? מתי כדאי להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין רשלנות רפואית? במאמר שלפניכם נסקור את הנושא בצורה ברורה ומובנת.

עמוד השדרה – מה זה ולמה הוא כל כך חשוב

עמוד השדרה הוא, על פי ההגדרה המקובלת, החלק הקשיח הנושא את משקל חלקו העליון של הגוף. התפקיד העיקרי והחשוב ביותר של עמוד השדרה הוא להגן על חוט השדרה, הנמצא בתוך תעלת השדרה. חוט השדרה הוא חוט דק ועדין, שבתוכו עוברים כל העצבים המאפשרים העברת פקודות תקינה מהמוח לגפיים ולחלקים נוספים בגוף.

עמוד השדרה עוטף למעשה את חוט השדרה ומגן עליו מפני כל פגיעה אפשרית. עמוד השדרה מורכב מחוליות, שביניהן יש מפרקים המאפשרים גמישות. מהאמור לעיל עולה גם החשיבות הרבה של עמוד השדרה.

 

אילו בעיות בעמוד השדרה עלולות להוביל לניתוח?

בעיות בעמוד השדרה יכולות להיות כדלקמן:

  1. חוליה שבורה או סדוקה: חוליה שבורה או סדוקה עלולה להפעיל לחץ על חוט השדרה. הלחץ יכול לגרום לכאבים במקרה הטוב, ולבעיות חמורות יותר במקרה הפחות טוב.
  2. עקמת: עקמת היא עיוות בעמוד השדרה. העקמת משפיעה על היציבה של הסובל ממנה ויוצרת לעיתים הפרשי גובה בין חלקים שונים בגוף, למשל – שתי כתפיים של מי שסובל מעקמת אינן בגובה שווה, או היציבה שלו מעוותת.
  3. צניחת דיסק בין חולייתי: בין החוליות בעמוד השדרה ניתן למצוא דיסקים, שמהווים בסיס שעליו החוליות נשענות. צניחת דיסק עלולה לגרום לחיכוך בין החוליות ולכאבים עזים, ובעיות אחרות, אצל המטופל.
  4. גידולים בעמוד השדרה: גידולים סרטניים בעמוד השדרה עלולים לגרום נזקים, ומצד שני יש קושי של ממש להסיר אותם.
רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה
רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה

בשורות לעיל סקרנו רק חלק מזערי מהבעיות. זאת למרות שמדובר בנושא רחב מאד. בהמשך המאמר נעסוק בטיפולים ובעיקר בנושא רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה.

 

על ניתוח עמוד השדרה והסיכונים הטמונים בו

בגלל הרגישות הגבוהה של עמוד השדרה ושל חוט השדרה, רופאים אינם ממהרים בדרך כלל להמליץ על ניתוח בעמוד השדרה. ניתוח כזה טומן בחובו סיכונים, לא פחות מאשר סיכויים למטופל. במקרים רבים הניתוח אכן מטפל בבעיה, אבל בעקבותיו מתעוררות בעיות אחרות, לא בהכרח בגלל רשלנות רפואית. ואולם דווקא ריבוי הסיכונים יוצר יותר מצבים שבהם נתבעים רופאים בדין רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה.

הסיכונים בניתוח כזה נעים מכאבי גב כרוניים אחרי הניתוח, עבור דרך שיתוק של הגפיים התחתונות, שיתוק כללי ואף מוות כתוצאה מהעדר היכולת לנשום. ככל שהפגיעה מתרחשת בחלק גבוה יותר של עמוד השדרה, כך הסכנה הפוטנציאלית למטופל תהיה גדולה יותר.

 

רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה והמשמעות שלה

כאמור לעיל, כל ניתוח בעמוד השדרה טומן בחובו לא מעט סיכונים. ככל שהרפואה מתקדמת, כך משתפרים סיכויי ההצלחה של ניתוח כזה. יחד עם זאת, עדיין קורה לא אחת שמתרחשים נזקים למטופל, גם אם הרופאים המנתחים פעלו על פי הפרוטוקול ולא בצעו כל פעולה בעייתית וכל סטייה מהפרוטוקולים המקובלים. קורה לא אחת שרופאים פועלים ברשלנות וגורמים עקב כך לנזק בלתי הפיך למטופל.

 

סוגים של רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה

להלן סוגים של רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה:

  1. רשלנות בקבלת ההחלטה: עצם ההחלטה על ניתוח בעמוד השדרה צריכה להתקבל אחרי שיקול דעת מעמיד ולקיחת כל הנתונים של המטופל בחשבון. יש סוגים שונים של ניתוחים, והרופאים חייבים לבחור אם לנתח, ואם נבחר ניתוח – לבחור את סוג הניתוח המתאים למטופל. החלטה רשלנית עלולה לגרום נזקים משמעותיים למטפל.
  2. בחירת היקף ההתערבות הניתוחית: לדוגמא – אם זוהה גידול שחלקו נמצא בסמוך לעמוד השגרה וחלקו בתוך תעלת עמוד השדרה, הרופאים יכולים לבחור את היקף ההתערבות הניתוחית שלהם. זאת, בהתאם לנזק הפוטנציאלי של התערבות עודפת.
  3. הסכמה מדעת: ניתוח בעמוד השדרה מחייב קבלת הסכמת המנותח, אם לא מדובר בניתוח חירום. הסכמה מדעת פירושה שהמטופל קיבל את ההחלטה אחרי שהוצגו לו כל הסיכונים וכל הסיכויים. בנוסף, הוצגו בפני המטופל אפשרויות נוספות לטיפול בבעיה. העדר הסכמה מדעת היא כשלעצמה רשלנות רפואית.
  4. ביצוע רשלני של הניתוח: בחינת רמת הזהירות והעמידה בפרוטוקולים המקובלים בזמן הניתוח עצמו.
  5. מעקב אחרי הניתוח: רשלנות במעקב אחרי המטופל לאחר הניתוח היא כשלעצמה עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

עורך דין רשלנות רפואית והתפקיד שלו בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה

תביעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה היא מהמסובכות הקיימות כיום. זאת, הן משום שעמוד השדרה מורכב מאד והן משום שכל פעולה של הרופאים יכולה להיות מוצגת בכמה אופנים. עורך דין רשלנות רפואית המכיר את התחום יאסוף את הנתונים ויקבל לידיו את התיק הרפואי של המטופל.

בהמשך, בגלל מורכבות הבעיה הוא ישלח את המטופל, ככל הנראה, לקבלת חוות דעת רפואית של רופא מומחה. אחרי איסוף הנתונים, עורך הדין ישקול את הראיות ואת הממצאים בתיק הרפואי, ויחליט אם להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה. אם תתקבל החלטה חיובית, עורך הדין ילווה את המטופל לאורך כל המשפט.

זאת, עד לקבלת פסק הדין בנושא וקביעת הפיצויים שישולמו למטופל בגין הרשלנות הרפואית. כשמדובר בניתוחי עמוד השדרה, הפיצויים עומדים בדרך כלל על סכומים נכבדים מאד.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עמוד השדרה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של