רשלנות רפואית דליפת סיליקון

תביעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון, מוגשת במקרים שבהם ישנו חשד סביר לכך שרופא מנתח  שהשתיל בגופה של מנותחת (או מנותח) שתל סיליקון, לא פעל על פי אמות המידה המצופות ממנו, בנסיבות המקרה.

תביעות מסוג זה הן תביעות שנועדו להשיג פיצוי כספי הולם לנפגעי המחדל הרפואי, שאף שאין בו כדי להשיב את הגלגל לאחור, בכוחו לסייע לעתים בתיקון הנזקים שנגרמו למנותחים ולו באופן חלקי, ובקבלת טיפול רפואי ראוי שיסייע בהשבת חייהם למסלולם.

המקרים שבהם רשלנות רפואית דליפת סיליקון עלולה להתרחש

רשלנות רפואית דליפת סיליקון מתרחשת במקרים שבהם בוצעה השתלה של שתלי סיליקון בגופו של אדם. לרוב החדרת השתלים לגוף המטופל מתבצעת במסגרת ניתוחים קוסמטיים, כדוגמת ניתוח שחזור שד או ניתוח להגדלת שדיים או מילוי ישבן.

 

מה עלול לגרום לדליפת סיליקון

דליפת סיליקו עלולה להתרחש כשנוצר קרע או נקב בשתל הסיליקון שהוחדר לגוף המנותח/ת. חשוב לציין כי דליפת סיליקון איננה נחשבת כסיבוך שכיח במיוחד בימינו, לאור העובדה ששתלי הסיליקון שנעשה בהם שימוש כיום הם איכותיים יותר מהשתלים שהיו בשימוש בעבר.

יחד עם זאת, במקרים שבהם דליפת הסיליקון בכל זאת מתרחשת, היא מובילה למגוון סיבוכים וסיכונים לבריאותם וניראותם של המטופלים.

 

ההשלכות האפשריות של רשלנות רפואית דליפת סיליקון

כאשר עקב מחדל רפואי מצד המנתח או הצוותים הרפואיים שבאו במגע עם המנותח/ת נוצרת דליפת סיליקון מהשתל, הדבר עלול לגרום לנזקים, זמניים או קבועים בגוף, שיכולים להסב למנותחים הן נזק בריאותי, הן נזקים אסתטיים, והן עוגמת נפש בל תתואר.

מלבד הנזקים הקוסמטיים שדליפת סיליקון עלולה לגרום להם, ובנוסף לצורך לתקן את המפגע, עצם המגע בין הסיליקון שדלף מהשתל לבין הרקמות בגוף המושתל, מציבה סכנה של ממש לבריאותו ואף לחייו.

רשלנות רפואית דליפת סיליקון
רשלנות רפואית דליפת סיליקון

רשלנות רפואית דליפת סיליקון – כשל באבחון הדליפה

כאשר מושתל/ת חווה דליפת סיליקון, ישנם מספר סימפטומים שאמורים להדליק נורה אדומה לרופאים, וביניהם:

  • תחושת תשישות
  • כאבים בשד
  • כאבי מפרקים ושרירים
  • דלקות אוטואימוניות פתאומיות
  • דלקת בלוטת התריס

 

כאשר הרופאים אינם מקשרים בין שתל הסיליקון לבין תסמינים אלו, הם מסכנים את המטופל/ת בהחמרתם, בפגיעה בלתי הפיכה באיכות החיים של המטופל/ת, ואף בסכנה לליקויים רפואיים כרוניים עד כדי מוות.

 

האם דליפת סיליקון היא תמיד תוצר של רשלנות רפואית?

חשוב לדעת שלמרות שדליפת סיליקון היא תופעה חמורה ומסוכנת, לא בכל המקרים היא מתרחשת כפועל יוצא של מחדל רפואי מצד הרופא המנתח, הצוות המסייע או צוותי הטיפול. גם כאשר ניתוח להגדלת שדיים או שחזור שד, מתבצע על פי כל הסטנדרטים המקובלים בתחום וברמת ביצוע גבוהה מאוד, לא ניתן לשלול את הסיכון להתרחשותה של דליפת סיליקון במאת האחוזים.

יחד עם זאת, לפני כל ניתוח ואדרבא כשמדובר בניתוחים קוסמטיים שהם אלקטיביים במהותם, הרופא המנתח מחוייב להציג למטופלים את מכלול הסיכונים והסיבוכים שיכולים להתרחש בעקבות סוג הניתוח שהם עתידים לעבור. החתמת המטופלים על טופס הסכמה לניתוח, חייבת להתבצע רק לאחר שניתנו להם כלל ההסברים הנוגעים להליך, בדגש על התייחסות לסיבוכים אפשריים ותופעות לוואי בלתי רצויות.

מכאן שבמקרים שבהם רופא לא דאג לספק למנותחת את המידע המלא לפני הניתוח, ובעקבות ההליך הנ"ל סבל/ה מדליפת סיליקון, הוא חושף עצמו לתביעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון.

 

קווים מנחים להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית דליפת סיליקון

במקרים שבהם אדם סבור שהוא נפגע מרשלנות רפואית דליפת סיליקון ושוקל להגיש תביעת נזיקין בשל כך, מומלץ לפנות להתייעצות מקדימה עם עורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית במקרים דומים. השלב הראשון להגשת תביעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון, הוא בניית תיק התביעה.

במסגרת זו, משלבים עורך הדין והתובע כוחות על מנת לרכז את כלל הנתונים והתיעוד הקיימים בתיק הרפואי של הנפגע ולהתחקות אחרי השתלשלות האירועים במקרה המדובר. כל זאת, על מנת שניתן יהיה להוכיח בבית המשפט שהרופא המנתח לא פעל באופן שנדרש היה לפעול במקרה הנתון, וכי הפגיעה שנגרמה למנותח/ת נבעה מכך באופן ישיר.

במרבית המקרים, על מנת שניתן יהיה להוכיח את הטענה הזו, נדרשת בין היתר גם חוות דעת רפואית של כירורג פלסטי מומחה המתמחה בתחום של השתלת שתלי סיליקון.

עורכי דין המתמחים בהגשת תביעות רשלנות רפואית, עובדים פעמים רבות עם רופאים מומחים מתחומים שונים לרבות תחום הכירורגיה הפלסטית, ולכן יודעים למי לפנות על מנת לבסס את טענות התביעה ולהגדיל את הסיכויים לכך שבית המשפט המטפל יפסוק תשלום של פיצויים לטובת התובע/ת בתיק.

 

בשורה התחתונה

במקרים שבהם אדם נפגע בריאותית ו / או אסתטית בעקבות דליפת סיליקון משתל שהושתל בגופו, יש בהחלט מקום לבחון את ההיתכנות של תביעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון. למרבה הצער, הנזקים שמחדלים רפואיים מסוג זה עלולים לגרום למטופלים הם לא תמיד הפיכים.

אולם באמצעות הגשה של תביעת נזיקין בעזרת עורך דין מיומן ומנוסה, ניתן בראש ובראשונה להעמיד את הגורמים האחראיים לדין, על מנת לצמצם את הסיכויים לכך שמחדלים כאלו יקרו בעתיד.

בנוסף, כאשר בית המשפט פוסק תשלום פיצויים לטובת התובע, במסגרת תביעת רשלנות רפואית, מדובר במקרים רבים בסכומי כסף משמעותיים שיכולים לאפשר לנפגעי מקרי רשלנות לקבל את הסיוע הרפואי הדרוש להם על מנת לשקם את חייהם.

 

אין עוררין על כך שדמי הפיצויים, גבוהים ככל שאלו יהיו, לא יוכלו להשיב את הנעשה עבור המנותח/ת. אולם בכוחם לשפר ולו במידת מה את איכות החיים של הנפגעים ובני משפחתם. רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית דליפת סיליקון? פה בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של