רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות

רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות הינה בעלת משמעויות קריטיות אשר השלכותיה עלולות להיות קטלניות. התייבשות תינוקות עלולה להיות קריטית יותר בהשוואה להתייבשות מבוגרים, הן מעצם גודל גופו של התינוק והן מכך שאין באפשרות התינוק להעיד על סבלו. כאשר מתווספת לבעיה זו, פעולה רשלנית של הרופא המטפל, אשר בלעדיה הייתה יכולה להימנע התוצאה המשמעותית שסביר להניח התרחשה, יש לכך נזק וסבל אף חמור.

בכל חשש או חשד לרשלנות רפואית יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום. עורך הדין יוכל להעריך את ההיתכנות של הגשת התביעה, לבדוק את הצדקתה ולאמוד את עלותה.

 

מהי התייבשות תינוקות

התייבשות תינוקות עלולה להיגרם מחוסר בנוזלים, אי שתייה מספקת, הימצאות בטמפרטורות גבוהות (כמו למשל במקרה של שכחת ילדים ברכב), איבוד נוזלים מהיר (כמו במקרים של שלשולים מרובים, הקאות או הזעה). התסמינים שיבטא התינוק אשר סובל מהתייבשות יהיה חום גבוה, שלשולים ושינויי הכרה בדרגות חומרה שונות.

במקרה והרופא המטפל נתקל בבעיית התייבשות בתינוקות, עליו לטפל בתינוק באופן המיידי ביותר ולהתריע בפני ההורים על הסכנות והסיבוכים אשר מצב זה עלול לגרור.

 

הסיכונים הפוטנציאליים בהתייבשות תינוקות

הסיכונים הפוטנציאליים הקיימים בהתייבשות תינוקות הם משמעותיים וקטלניים, ועלולים להתבטא בפגיעות מרחיקות לכת כדלהלן:

  • נזק מוחי
  • שיתוק מוחין
  • נכות
  • מוות
רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות
רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות

תייבשות תינוקות היא כה מסוכנת עקב גודלם הפיזי הקטן. אצל אדם מבוגר נוזלי הגוף מהווים 55%-60% ממשקל גופו, בעוד שבקרב תינוקות שיעור הנוזלים הינו גבוה יותר. הטיפול המיידי בהתייבשות תינוקות חייב להיות עירוי נוזלים ומלחים בכמויות המתאימות לגודל ומשקל גופם.

כיצד רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות באה לכלל ביטוי

כאמור, השלכות רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות עלולות להיות קטלניות. בית המשפט מחמיר עם הרופאים או הצוות המטפל בבית החולים, ככל שמצבו של התינוק ברור יותר והאבחון מתעכב. לפעמים התסמינים הראשונים שיופיעו בהתייבשות תינוקות אינם ספציפיים, אולם ככל שעובר הזמן, התסמינים ברורים יותר כך שיש אחריות על הרופא המטפל לבדוק את האבחון פעם נוספת.

כדי להוכיח שהייתה רשלנות רפואית, יש להוכיח כי נגרם נזק לתינוק וכי הגורם אשר אמון על טיפולו של התינוק אכן התרשל בתפקידו. כאשר הרופא המטפל לא ביצע את כל הבדיקות שהיה עליו לבצע ולכן חל עיכוב באבחון ההתייבשות, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות

בכל חשש לרשלנות רפואית, חשוב במיוחד למהר ולפנות לייעוץ מול עורך דין שתחום התמחותו הוא תיקי רשלנות רפואית מסוג זה. עורך הדין יוכל להעריך אם יש קייס להגשת תביעת נזיקין, ולאמוד את העלות הכרוכה בכך. כדי להוכיח האם נעשתה פעולה רשלנית, על עורך הדין לאסוף את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים בתיק.

באמצעות פרטים אלו עורך הדין יתחקה אחר השתלשלות האירועים כפי שהם התרחשו במציאות. כמו כן, ידרש עורך הדין לחוות דעת רופאי ילדים מומחים בתחום, אשר יוכלו לפרט ולהדגים מקרים דומים אחרים בעלי תוצאות שונות.

מה יש להוכיח בתביעת רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות

על עורך הדין להוכיח מספר נקודות עיקריות במהלך המשפט:

 

קשר ישיר בין הנזק לפעולה הרשלנית

לאחר שהוכיח עורך דין רשלנות רפואית כי אכן נגרם נזק משמעותי לתינוק, עליו יהיה להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית שהתרחשה. כיוון שהתייבשות תינוקות הינו תהליך אשר מחמיר באופן הדרגתי, בית המשפט מחמיר עם הרופא אשר התרשל בתפקידו, מכיוון שיש באפשרותו לאבחן את ההתייבשות במהלך ההחמרה.

כאשר עורך הדין מנסה להוכיח את הקשר הישיר הקיים בין הנזק לפעולה, הוא ינסה לטעון כי אילולא פעולה זו, המצב לא היה מדרדר עד לכדי גרימת נזק. לשם כך, נדרש עורך דין רשלנות רפואית לחקור את התחום הרפואי האמור ולהביא מספיק ראיות אשר יוכיחו את הטענה.

 

עקרון הרופא הסביר

כדי להוכיח רשלנות רפואית, בשונה מטעות בשיקול דעת רפואי, יש צורך בהוכחה של העובדה שהרופא המטפל לא התנהל כפי שהיה מצופה מהרופא הסביר. כך, למשל, יש להוכיח כי הרופא לא פעל על פי הסטנדרטים והנהלים הרפואיים הקיימים בתחום, ולמעשה מעל במלוא האחריות המוטלת עליו לשלום ובריאות מטופליו.

כדי להוכיח את עקרון הרופא הסביר, יידרש עורך דין רשלנות מקצועית לחוות דעת מקצועי של רופאי ילדים, המומחים בתחום. המומחים אשר יתנו את חוות דעתם יחקרו את התיק, יבדקו את אחוזי הנכות שקיבל התינוק, ויוכלו להדגים את הפעולה החריגה שנעשתה על ידי מתן דוגמאות של מקרים דומים מהשטח שהיו בעלי תוצאות שונות.

 

הסיכויים לקבלת פיצויים בתביעת רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות

בדרך כלל משפטים העוסקים ברשלנות רפואית מסתיימים בפסיקה על תשלום דמי פיצויים. גבוהים ככל שיהיו דמי הפיצויים, הם לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור ולהבריא את התינוק, אולם יש בהם עשיית צדק והם עשויים לשפר את איכות ורמת חייו של התינוק ובני משפחתו. חישוב דמי הפיצויים לוקחים בחשבון את שנות עבודתו האבודים של התינוק ואת אחוזי הנכות שנקבעו לו.

פיצויים אלה עשויים לסייע להורים לטפל באופן טוב יותר ולדאוג לעתידו של התינוק.

 

לסיכום

השלכות רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות עלולות להיות קטלניות. התייבשות תינוקות הינו מצב חמור אשר עלול להוביל לנזקים משמעותיים אשר יותירו את התינוק ומשפחתו לחיי סבל וכאב. כיוון שאופיה של התייבשות תינוקות היא החמרה הדרגתית, מחמיר בית המשפט עם הרופאים המטפלים מכיוון שיש באפשרותם לאבחן את הבעיה במהלך זמן ממושך יחסית.

את המשפט וניהול התביעה יבצע עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה. כדי להוכיח שאכן התרחשה פעולה רשלנית, על עורך הדין לאסוף את כל החומר המקצועי בתחום ולהביא חוות דעת של רופאי ילדים מומחים בתחום.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות? בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ידיים מחזיקות תינוק

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של