רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים

התקף לב מחייב טיפול מיידי ומהיר, כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים. האדם אשר עובר התקף לב נמצא בסיכון הן לסיבוכים מיידיים בעת התקף הלב והן מסיבוכים משניים אשר עלולים להתרחש גם לאחר שנה מהאירוע. רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים עלולה להתרחש על רקע תסמינים לא ספציפיים אשר לא אופיינים לסוג כזה של אירוע או עקב פענוח שגוי של בדיקות או אי שליחה דחופה לטיפול.

כל מקרה של רשלנות רפואית צריך להיחקר ולהיבדק על ידי עורך דין רשלנות רפואית כדי שאפשר יהיה להחליט האם נחוצה תביעה. כמו כן, בבדיקתו של עורך דין רשלנות רפואית הוא יוכל לאמוד את עלות התביעה ולהמליץ על המשך כיווני הפעולה הנדרשים.

 

מהו התקף לב?

התקף לב, הנקרא גם אוטם שריר הלב (Myocardial infraction-MI) עלול להיגרם עקב מספר סיבות. פעמים רבות הוא נגרם עקב חסימת אחד מכלי הדם הגדולים אשר מוביל להפסקת מעבר החמצן ללב וחוסר אספקת דם לאזור מסוים בלב ומוות של תאי שריר.

כתוצאה מהצלקת הנוצרת בשריר הלב עלולים להתרחש דלקת, אי ספיקה, אי סדירות בקצב פעימות הלב ובצקת. החסימה של העורקים הכליליים נעשית על ידי פלאק טרשתי, ומצב זה נחשב למצב חירום המחייב טיפול באופן מיידי. גורמי הסיכון להתקף לב ידועים ומוכרים, אולם למעשה אירוע זה עלול להופיע גם ללא גורמי סיכון בקרב האוכלוסיה הכללית הבריאה.

בקבוצת הסיכון הראשונה להתקף לב נמצאים אנשים מעשנים, ללא ביצוע פעילות ספורטיבית, סובלים מהשמנת יתר, אכילת שומנים רבים, חולי סוכרת או בעלי לחץ דם גבוה, וכן אנשים עם היסטוריה רפואית של מחלות לב.

 

אבחון התקף לב על פי הסטנדרטים המקצועיים המקובלים

התסמינים הבולטים והשכיחים להתקף לב הם כאב בזרוע השמאלית, בחילות והקאות, חרדה והזעה וקוצר נשימה. מייד כאשר מופיע אחד התסמינים הללו ונראה כי האדם נמצא בקבוצת סיכון, יש לקחת בדיקת דם לבדיקת אנזימים ובדיקת אקג, אשר תוצאותיה יכולים להראות באופן ברור ומיידי על התקף לב.

רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים
רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים

האבחון עלול להתעכב או להיות מורכב יותר לפענוח כאשר התסמינים כוללים תסמינים שאינם ספציפיים להתקף לב ולא יכולים להצביע באופן וודאי על כך שהאדם עובר כעת התקף לב. קבוצת הסיכון אשר עלולה לסבול מהתקף לב שקט, אשר עלול להיות אירוע  שיחלוף ללא אבחון וטיפול מתאים, כוללת נשים, חולי סוכרת ואנשים מבוגרים. תסמינים לא ספציפיים אלה יכללו, בין השאר, עייפות, קוצר נשימה, התעלפות, צרבת, חרדה ועצבנות.

ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים

רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים עלול להותיר את המטופל עם נזקים בלתי הפיכים עד כדי נכות משמעותית ומוות. כיוון שהתקף לב מחייב טיפול מיידי ומהיר עד כמה שאפשר, רשלנות רפואית אשר תגרור עיכוב באבחון חייבת להיבדק ובית המשפט מתייחס אליה בחומרה.

 

מתי עלולה להתרחש רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים

פעולה רשלנית שכזו עלולה להתרחש במספר צמתים או סיטואציות בעת האבחון, אשר בין השאר יכללו:

  • חוסר תשומת לב לתסמינים אותם מבטא החולה וקישורם להתקף לב.
  • אי שליחת המטופל לבדיקות משלימות כמו א.ק.ג.
  • פענוח לקוי של הבדיקות אותם ביצע המטופל.
  • אי שליחת המטופל לטיפול מיידי גם לאחר שהתעורר חשד להתקף לב.
  • אי שליחה של מטופל המשתייך לקבוצת סיכון לצנתור אבחנתי.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים

כאשר עולה חשש כי נעשתה פעולה רשלנית, כדאי ורצוי בשלב הראשון להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבדוק את הצדקתה. עורך הדין יבדוק את השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במציאות על בסיס התיק הרפואי של המטופל הכולל את תיעוד צוות בית החולים.

כיוון שתביעת רשלנות רפואית כוללת מושגים ומונחים רפואיים ומקצועיים רבים, הוא יידרש לפענוח ועזרה גם מקרדיולוגים מומחים אשר יחוו את דעתם על המקרה. מומחים אלה יוכלו לחקור את תיק התובע, ולבדוק האם אכן נעשתה פעולה חריגה ומה היה צריך לעשות כדי למנוע את הנזק שנגרם.

כמו כן הם יוכלו לאמוד ולהעריך את אחוזי הנכות שנקבעו למטופל או לחילופין את גובה דמי הפיצויים שהוא ובני משפחתו זכאים להם.

 

ההוכחות הנדרשות בתביעת רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים

במהלך המשפט יידרש עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי נגרם נזק משמעותי למטופל וכי נזק זה נבע באופן ישיר מפעולה רשלנית שהתרחשה בעת אבחון התקף הלב. כיוון שהתקף לב אשר לא מטופל באופן מהיר ומיידי עלול להיות בעל השלכות משמעותיות להמשך חייו של המטופל, אזי עיכוב באבחון עלול לדרדר את מצב החולה ולהיות קשור למידת הנזק שנגרם לו.

ככל שעבר זמן רב יותר מרגע התקף הלב ועד למתן הטיפול, כך מצבו של המטופל עלול להיות חמור יותר. כמו כן, על עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר. משמעותה של הוכחה זו היא כי הרופא שגה בהחלטותיו מכיוון שהוא לא פעל על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת ועל פי מה שהיה מצופה מרופא סביר לפעול.

אם למשל, ידוע כי קיימים תסמינים לא ספציפיים להתקף לב, על הרופא הסביר לבדוק אותם ולחשוד באירוע שכזה גם אם הוא לא אופייני.

 

לסיכום

מקרה של רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים עלולה להגיע לתביעה בבית המשפט. עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנהל את תיק התביעה ינסה להוכיח כי הרופא לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר וכי הנזק שנגרם למטופל היה יכול להימנע אילולא הפעולה הרשלנית שנעשתה, או שלא נעשתה. אבחון מהיר וטיפול מיידי בהתקף לב בבית החולים עשויים למנוע מהמטופל נזקים בלתי הפיכים ועשויים להציל את חייו.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית החולים? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מיטת חולה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של