רשלנות רפואית התקף לב

רשלנות רפואית התקף לב עלולה להיות קטלנית מאין כמוה ולקצר באופן מיידי את תוחלת החיים של המטופל ולשבש את איכות החיים שלו, במידה וישרוד את האירוע. בכל חשש לקיומה של רשלנות רפואית התקף לב, שבאה לכלל ביטוי כאיחור באבחון של מקרי אוטם שריר הלב, אשר כתוצאה ממנה עוכב מתן טיפול החירום לחולה כנדרש, יש מקום להיוועץ בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית.

מהו התקף לב?

משמעותו של המושג התקף לב, או אוטם שריר הלב, כפי שהוא מוכר בעגה הרפואית, הינה הפסקה של  אספקת הדם שאמורה להגיע לכל חלקי השריר, כך שנגרם לחלק מהלב נזק, שבמרבית המקרים הוא נזק בלתי הפיך. עם הגורמים להופעת התקף לב ניתן למנות היצרות או חסימה של כלי דם שאמורים להזין את הלב, בעקבות הצטברות של שומן בדפנותיהם.

על פי רוב, הסיכון לאוטם שריר הלב הוא תורשתי, אך בנוסף ישנם גם גורמי סיכון נוספים שמשחקים תפקיד, כדוגמת גיל, מין, אורחות חיים (לרבות הרגלי תזונה, עישון, חוסר בפעילות גופנית, מחסור בשינה ועוד), ולחץ מתמשך.

 

איך אבחון של התקף לב אמור להתבצע?

אבחון של התקף לב או אוטם שריר הלב, יעשה בהסתמך על בדיקות פולשניות, בדיקות לא פולשניות או בדיקות הדמיה מסוגים שונים. הבדיקות הללו יכולות לכלול, בדיקת אק"ג ובדיקות דם. הרופא המטפל בחולה הלב, מצופה להיות מודע היטב לכלל גורמי הסיכון שהמטופל מתמודד עימם, ולדאוג להפנותו לביצוע בדיקות רלווונטיות אשר יכולות לאשר או להפריך את האבחנה לאוטם שריר הלב.

כשמדובר באבחון של התקף לב, יש להתייחסגם לאבחון של התקף לב עתידי ומניעתו. לשם כך יש לאבחן מראש חסימות בכלי הדם או לכל הפחות לזהות את גורמי הסיכון הקיימים לגבי המטופל ולייעץ לו כיצד לפעול כדי למזער אותם. במקרים מסומים היצרות כלי הדם עלולה להתגלות רק במהלך צנתור אבחנתי, וכאשר אוטם שריר הלב העתידי אינו מאובחן במסגרת בדיקה כזו, מדובר ברשלנות רפואית לשמה.

רשלנות רפואית התקף לב
רשלנות רפואית התקף לב

רשלנות רפואית התקף לב והתסמינים שהרופאים מצופים לזהות ולטפל בהם

בין התסמינים האופייניים להתקפי לב, ניתן למנות: כאבים באזור החזה שמקרינים לזרועות או לאזור הבטן ומלווים בקוצר נשימה. במקרים רבים התסמינים האלה מעידים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שמדובר בהתקף לב. עם זאת ישנם מקרים שבהם התסמינים אינם ברורים כל כך ועל רקע זה עלול התקף הלב שלא להיות מאובחן.

משום שטיפול מיידי הוא המפתח להצלת חיי המטופלים ומניעת סיבוכים במקרים של התקפי לב, יש לבחון בכל מקרה של התקף לב שלא אובחן במועד אם הדבר אירע מפאת רשלנות רפואית או שגם "הרופא הסביר" לא יכול היה לאבחן את המקרה בנסיבות הנתונות.

 

מתי תוגש תביעת פיצויים על רשלנות רפואית התקף לב

בדומה להגשה של תביעות רשלנות רפואית בכל תחום שהוא, גם במקרים של כשל באבחון או בטיפול בהתקף לב, חשוב לבחון את עילת התביעה בעיניים מקצועיות של עו"ד נזיקין. עורך דין בעל התמחות בתיקי רשלנות רפואית בוחן את הרשומות הרפואיות של הלקוח הפוטנציאלי על מנת להעריך מה יהיו סיכויי ההצלחה בתביעה, ככל שתוגש כזו.

הוכחת עילת התביעה מתבצעת בדרך כלל בעזרת גיוס של עדי תביעה מומחים מתחום הקרדיולוגיה, שמספקים חוות דעת מקצועית לגבי התנהלות הנתבע בתיק.

 

מה יש להוכיח במסגרת תביעת רשלנות רפואית התקף לב?

במסגרת תביעת רשלנות רפואית התקף לב יש להוכיח שהרופא שטיפל בחולה הלב – בין אם מדובר זה ברופא המשפחה של התובע ובין אם מדובר ברופא קרדיולוג, לא נהג כפי שמצופה היה ממנו לנהוג במסגרת תפקידו.

בנוסף להוכחת קיומה של חריגה מנהלי האבחון והטיפול המקובלים בחולי לב, יידרש עורך הדין המלווה את התובע להוכיח גם כי הנזקים שנגרמו למרשו, זמניים או קבועים, הפיכים או בלתי הפיכים, נגרמו כפועל יוצא של ההתנהלות הרשלנית של רופאיו.

 

כמה עולה להגיש תביעת רשלנות רפואית התקף לב?

הכנה של תיק התביעה עבור תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית התקף לב עלולה להמשך פרק זמן לא מבוטל. הדבר נכון אדרבא גם להליך המשפטי עצמו, שמצריך מבית המשפט לשמוע חוות דעת מקצועיות מטעמם של שני הצדדים בתביעה, ולכן עלול להימשך פרק זמן ארוך יחסית.

בהתאם לכך, יש להיערך לכך שההוצאות המשפטיות סביב תביעת רשלנות רפואית התקף לב יהיו גבוהות למדי. עם זאת חשוב לזכור, שבדרך כלל תביעות רשלנות רפואית מובילות בסופן לתשלום דמי פיצויים לנפגעים בסכומים שמצדיקים את הוצאות התביעה.

 

הפיצויים שניתן לקבל בהגשת תביעת רשלנות רפואית התקף לב

במקרים שבהם ניתן להוכיח שהרופא שטיפל בחולה הלב נמנע מביצוע בדיקה יסודית למטופל ולא הפנה אותו לבדיקות רלוונטיות חרף הימצאו בקבוצת סיכון, ככל שהמטופל נפגע מהתקף לב שניתן היה למנוע את התרחשותו, סביר שבית המשפט יפסוק בתביעת הפיצויים לטובת התובע ויטיל על הרופא הנתבע את האחריות למחדל הרפואי, וחובת תשלום פיצויים בסכומים גבוהים.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית התקף לב עשויה להיות מחדל מסכן חיים. כאשר אוטם שריר הלב אינו מאובחן במועד ואינו מטופל כהלכה, המשך חייו של החולה נתונים בסכנה מיידית וגם במידה וישרוד את האירוע הלבבי, הוא עלול להישאר עם נכות והשלכות בריאותיות מרחיקות לכת.

לכן כאשר מתבצעת סטייה מנהלי האבחון או הטיפול המקובלים, ובשל כך המטופל לוקה בליבו, ישנה הצדקה להתייעצות עם עורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית התקף לב.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית התקף לב? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רשלנות רפואית במחלות לב יכולה להתרחש במספר דרכים – וביניהן אבחון שגוי של המחלה, פענוח שגוי של בדיקה, טיפול לא נכון ולא מתאים בעקבות האבחון השגוי, נתינת תרופות במינון לא מתאים, אי ביצוע טיפול או בדיקה כלשהי שהיה נדרש לבצע בנסיבות המקרה ועוד.
מחלות לב עלולות להוות סכנת חיים במידה ולא מאבחנים אותן בזמן ולא מטפלים בהן, ולכן יש חשיבות רבה לאבחון המחלה ולטיפול מהיר ויעיל בה. רשלנות רפואית עלולה למנוע מהמטופל את הבדיקות והטיפולים שלהם הוא זקוק, וההשלכות לכך יכולות להיות קשות והרסניות, ואף לגרום למוות.
בתביעת רשלנות רפואית המטופל נדרש להוכיח שנגרם לו נזק במידה כלשהי, שהייתה התרשלות מצד הגורם הרפואי המטפל, ושהתרשלות זו היא שהובילה לקרות הנזק. כל עוד עולה בידי המטופל להוכיח את הרכיבים האלו, התביעה תהיה מבוססת וסיכויי קבלת התביעה יגדלו.
הגורם המקצועי הבקיא והמיומן ביותר בהגשת תביעות בגין רשלנות רפואית, הוא עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יוכל להעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי מקיף, יידע כיצד להוכיח את הנזק שלכם ואת הקשר הסיבתי בבית המשפט, וכך יוכל לגרום לתביעה להתקבל ולזכות אתכם בפיצויים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
התקף לב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של