רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור

אבחון מחלות באופן המהיר והיעיל ביותר הינו אחד מתפקידי הרופא המטפל ומבטא את מידת אחריותו כלפי בריאות המטופל ושלומו מבחינה פיזית ונפשית. עד אשר לא מתגלה הסיבה לכלל תלונותיו של המטופל, חייב הרופא להמשיך ולחקור ולרדת לשורש הבעיה. ישנן מחלות אשר אישוש האבחנה בגינן חייבת להיות באמצעות בדיקות משלימות כמו MRI.

כאשר הרופא מתרשל בתפקידו ולא שולח את המטופל לבדיקות אלו, עלול הרופא להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור. לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית, על התובע להתייעץ תחילה עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לברר האם התביעה המוגשת הינה מוצדקת והאם יש ביסוס לתיק האמור. במידה וכן, יוכל עורך הדין להמליץ על המשך הפעולות הנדרשות בתיק זה.

 

אבחון מחלה והדרישה לבדיקות משלימות

כאשר מטופל מגיע לרופא, הוא מטיל עליו את האחריות לשלומו ולבדיקת התסמינים מהם הוא סובל. עיקר החוזה הלא חתום הקיים בין הרופא המטפל למטופליו הוא העובדה כי על הרופא לעשות כל שביכולתו על מנת לאבחן מחלות קיימות ולוודא את האנמנזה באמצעות הבדיקות המשלימות העומדות לרשותו.

כדי לבצע זאת על הרופא לבצע תחקור ותשאול המטופל לקבלת התמונה הרחבה, אשר תצביע על קיום גורמי סיכון, השתייכות המטופל לקבוצת סיכון למחלות מסוג מסוים, התנגשות בין תרופות שהוא לוקח ועוד. על סמך נתונים אלה ונתונים נוספים אשר יתקבלו מהבדיקה הפיזית אליה הוא מחויב, הוא יוכל להחליט האם יש לערוך בדיקות נוספות.

במרבית המחלות, ככל שהאבחון ייעשה באופן מוקדם ומהיר יותר, וכן בדיקת ה – MRI, כך יזכה המטופל להינות מסיכויי החלמה טובים וגבוהים יותר. בנוסף, בדיקת MRI נועדה גם לבצע אבחנה מבדלת, אשר משמעותה היא לשלול מחלות מסוימות ולאשש אבחון של אחרות.

רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור
רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור

 

האם ניתן למנוע מקרים של רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור?

כאשר עולה צורך בבדיקת MRI חייב הרופא המטפל או הרופא המומחה לשלוח את המטופל לבדיקה זו. לפעמים, לא ממהרים הרופאים לשלוח לבדיקה יקרה זו, ומנסים לטפל בתסמינים באמצעים אחרים. עם זאת, גם אם החלטתם זאת נעשית במודעות מלאה ותוך התחשבות בגורמים אחרים נוספים, הם מחויבים ליידע את המטופל על האפשרות לביצוע הבדיקה, על הסיכונים והסיכויים הכרוכים בה.

איחור באבחון המחלה עלול להתרחש גם עקב ביצוע בדיקת MRI באופן לא תקין, כאשר בוצעה פעולה רשלנית בעת ביצוע הבדיקה עצמה, בעת מתן ההוראות לנבדק לגבי הבדיקה, או בעת פענוח תוצאות הבדיקה. כך או כך, כאשר נגרם איחור באבחון מחלה כתוצאה מפעולה רשלנית, הרופא המטפל עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

המשמעויות של רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור

משמעותה של רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור עלולה להיות קריטית לחיי החולה ולפעמים אף קטלנית. משמעות זו אף מתעצמת כאשר מדובר על מחלות קשות כמו מחלות הסרטן, אשר מחייבות אבחון מהיר וטיפול מיידי. בניהול תביעת רשלנות רפואית שכזו על עורך דין רשלנות רפואית להוכיח שתי נקודות עיקריות.

הוכחה אחת תצביע על העובדה שהרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה ממנו, לאור מידת אחריותו כלפי המטופל. הוכחה זו נסמכת על עיקרון הרופא הסביר, המבטאת את העובדה כי באחריות הרופא הסביר לעשות ככל האפשר כדי לבדוק את מקור הבעיה והתסמינים אשר מבטא המטופל ולטפל בהם.

הוכחה שניה שעל עורך דין רשלנות רפואית להוכיח היא כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שביצע או לא ביצע הרופא המטפל. במחלות כמו סרטן, הוכחה זו קלה יותר, מכיון שידוע כי ככל שהאבחון ייתבצע מאוחר יותר, כך המחלה תהיה קשה וסבוכה יותר לטיפול. בכל מקרה, שלא איבחן הרופא המטפל את המחלה או ביצע בדיקת MRI באיחור הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

איך מנהל עו"ד רשלנות רפואית תביעות רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור?

הן לבית המשפט והן לעורך הדין המייצג אין את הידע הרפואי והמקצועי הנחוץ כדי לחקור לעומק את המקרה הטיפולי האמור, לכן מחוייב  עורך דין רשלנות רפואית למצוא חוות דעת של רופאים מומחים בתחום, אשר יוכלו לבאר ולפרש את המושגים והמונחים המקצועיים הקיימים בתיק.

מכיוון שרופאים מומחים אלה מגיעים מהשטח, מתחשב בית המשפט בדעתם ופועל על פי המלצתם, במיוחד בהקשר של תשלום דמי הפיצויים. בחוות דעת זו חוקרים הרופאים את המקרה, את משמעותה של הפעולה הרשלנית שנעשתה, אומדים את מידת הנזק שנגרם למטופל מבחינת טיפולים פוטנציאליים עתידיים שיידרשו ואחוזי הנכות שנקבעו, ומדגימים מקרים אחרים דומים מהשטח אשר הסתיימו בתוצאה שונה.

רבים מהרופאים לא אוהבים לצאת כנגד הקולגות העובדים איתם, ולכן בדרך כלל עלות חוות דעת זו תהיה גבוהה. אולם כאשר לוקחים בחשבון כי היא עשויה להחזיר את עלותה באמצעות תשלום דמי הפיצויים, כדאי ורצוי להתבסס על חוות דעת מקצועית ככל האפשר.

 

לסיכום

משמעותה של רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור עלולה להיות קריטית וקטלנית עבור המטופל. במחלות קשות כמו סרטן, איחור באבחון עלול להיות קשה שבעתיים מכיוון שישנו קשר ישיר בין מהירות האבחון והטיפול לבין הידרדרות המחלה והתפשטותה.

עורך דין רשלנות רפואית אשר מנהל את התביעה יידרש להוכיח במהלך המשפט כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול ולא על פי הסטנדרטים הרפואיים המקובלים בתחום כמו כן, הוא יידרש להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהאיחור באבחון ובביצוע הבדיקה.

כדי להוכיח את האמור, יאסוף עורך דין רשלנות רפואית את כל התיעוד הקיים בתיק התובע ויספק לבית המשפט חוות דעת של רופאים מומחים בתחום אשר יוכלו להצביע על נקודות הכשל בטיפול.

 

זקוקים לפרטים נוספים על רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
MRI

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של