רשלנות רפואית ולופוס

לופוס, או זאבת בעברית, היא אחת המחלות המעניינות ביותר בעולם הרפואה. מדובר למעשה במחלה אוטואימונית, ובמסגרתה הגוף תוקף את עצמו בכמה חזיתות שונות. נוגדנים עצמאיים מצליחים לתקוף את המערכות השונות של הגוף ולפגוע בו, כאשר בסוג הקל של המחלה, תהיה פגיעה במפרקים בלבד, בעוד בסוג הקשה של המחלה, איברים כמו הלב, כלי הדם ואף הכליות יהיו מעורבים.

המחלה נפוצה בעיקר אצל נשים בגיל הפוריות, ובמיוחד אצל נשים ממוצא אפרו אמריקאי. למחלה יש כמה שלבים וגילוי מוקדם הוא חשוב ליצירת אורח חיים נכון ונוח, ולכן, כל חיבור של רשלנות רפואית ולופוס יכול להיות הרסני.

 

הגורמים למחלת הלופוס

הגורמים למחלת הלופוס הם אינם ברורים, אם כי ידוע בעולם הרפואה שכדאי לפתח לופוס, נוצר שילוב של כמה רכיבים שונים:

  1. רכיב הורמנולי – עודף אסטרוגן (במיוחד לאחר לידה) ורמות גבוהות של רכיב הנקרא פרולקטין, שהוא הורמון שנוצר בדרך כלל בחלב ההנקה.
  2. רכיב גנטי – יש כמה גנים ספציפיים אשר מודעים לפורענות, אשר פוגעים במספר אלמנטים בגוף באופן עקבי.
  3. גורמים סביבתיים – ישנו קשר מסוים בין לופוס לבין חשיפה ממושכת לשמש וכן לגבי זיהומים שונים. זה נכון בעיקר לגבי התפתחות של מחלה הנשיקה אל תוך לופוס.

 

רשלנות רפואית ולופוס – התסמינים שהרופאים מצופים לזהות

ללופוס יש המון סוגים של תסמינים, דבר שהופך את האבחון לדי קל, כאשר הם מצטברים יחדיו. עייפות קיצונית וכאבי ראש, לצד חום, מהווים תסמינים כלליים, אל מול אלמנטים כמו אנמיה, בצקות בגפיים, כאבים בחזה בנשימה עמוקה ופריחה דמויית פרפר על הלחיים וגשר האף, שהם יותר ספציפיים ויכולים לתת לרופאים תמונה טובה יותר לגבי המצב.

רופאים שלא מתייחסים ברצינות לתסמינים הספציפיים יותר, חשופים מאוד לתביעות של רשלנות רפואית ולופוס מכיוון שלא פעלו כמו הרופא הסביר בסיטואציה הזו.

רשלנות רפואית ולופוס
רשלנות רפואית ולופוס

רשלנות רפואית ולופוס במבחן הרופא הסביר

מבחן הרופא הסביר הוא מבחן כללי שבא להסביר כיצד רופא צריך לנהוג בסיטואציה שמונחת לפניו, בהתאם לנסיבות. הרופא הסביר שהיה רואה חלק מהתסמינים בלופוס, לכל הפחות היה שולח את המטופל לבדיקות נוספות ומתקדמות יותר, כדי לאושש או לבטל את הסיכוי למחלה.

רופאים לא תמיד עומדים במבחן הרופא הסביר, שכן חלקם לא תמיד מזהים את הסיטואציה, חלקם כושלים באבחון, חלקם קורסים תחת הלחץ של החדר המיון, או שהם עייפים מדי. חלק מהרופאים אף טועים במתן הטיפול, בין אם הוא אגרסיבי או רופס מדי, ובכך מייצרים נזק רב למטופלים שלהם.

 

מניעת מקרי רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת לופוס מחייבת משנה זהירות

רשלנות רפואית לא קורית במזיד, ברוב המקרים, והיא נובעת בעיקר משיקול דעת לא נכון, או זחיחות של רופאים. יש רופאים שלא מנהלים מעקב מספק, אחרים שמנתחים דיאגנוזות כשהם עייפים ואחרים שהם לא מקצועיים מספיק.

כאשר הם לא נוקטים בזהירות המספקת ולא עובדים לפני נהלים, הם גורמים נזק למטופלים שלהם וחשופים להגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט, שם הם יצטרכו להוכיח שהם פעלו נכונה, למרות הנזק הגדול שנגרם למטופלים שלהם, והיה יכול להימנע לו הנושא היה מטופל אחרת.

 

רשלנות רפואית ולופוס – מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית?

אבחון של זאבת נעשה לא רק על ידי תסמינים, אלא גם על ידי היסטוריה רפואית וגם על בסיס גנטיקה. יש פרמטרים ברורים מאוד לפיהם אפשר לזהות לופוס, ולכן קשה מאוד לטעות באופן יחסי, מבחינת הרופא הסביר. על הרופאים לבצע בדיקות מקיפות, ולבצע מחקר מעמיק לגבי האפשרות ללופוס, על מנת שיהיה אפשר לטפל בנושא מוקדם, ולהביא להקלה אצל המטופל.

גם הענקת טיפול תרופתי לא נכון יכול לגרום לנזק רב, וכאשר אנשים מרגישים שחל פה עוול, הם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית דרך עורך דין מתאים.

 

המפתח בתביעת רשלנות רפואית ולופוס – עבודה עם עורך דין מנוסה

כאשר רוצים לתבוע רופאים או גוף רפואי, חשוב לעבוד עם עורך דין רשלנות רפואית בצורה ספציפית. עורכי הדין הללו מגיעים עם ידע וניסיון רב, והם מכירים את המערכת וכיצד אפשר לנצל אותה לטובתם. עורכי דין איכותיים מחזיקים בידע, ניסיון וקשרים, שיעזרו להם להטות את הכף לטובתם במשפט. למשל, הם יכולים להשיג חוות דעת רפואיות מקצועיות, אותם אנשים אחרים יתקשו להשיג.

הרופאים אינם ששים לכתוב את חוות הדעת הללו מסיבות אישיות ומקצועיות, אך עורכי דין מקושרים יכולים להשיג את הטפסים הללו, ואפילו במחירים נוחים.

 

רשלנות רפואית ולופוס – סכום הפיצויים שניתן לקבל במסגרת התביעה

אנשים אשר מגישים תביעת רשלנות רפואית רוצים להשיג סכום כספי מכובד שיפצה אותם על הנזק שנגרם להם. סכום הפיצויים בתביעות הללו משתנה בהתאם למצב הלקוח, לנזק שנגרם לו ולהוכחת הקשר בין עבודת הרופא לבין התוצאה הסופית.

כלומר, התובע צריך להוכיח שבעזרת טיפול רפואי אחר, מצבו לא היה כל כך גרוע. אם מוכח הקשר, הסכומים יכולים להיות גבוהים מאוד ולפצות את המטופלים בצורה כזו, שהעלויות של הטיפול יכוסו, ועדיין יישאר כסף ממנו יהיה אפשר ליהנות בצורה כזו או אחרת.

 

בשורה התחתונה

לופוס היא מחלה קשה מאוד, אשר גורמת לנזק רב לחולים שלה. הם סובלים במגוון חזיתות ויש הרבה אנשים שמתקשים להתמודד עם ההשלכות שלה. אותם אנשים מצפים, לכל הפחות, לטיפול רפואי נכון ויותר מכך – הוגן. הם מצפים שהרופאים שלהם יעשו את כל המאמץ כדי לסייע להם ולתת להם את הטיפול הנכון ביותר.

כאשר זה לא נעשה, אפשר בהחלט להגיש תביעת רשלנות רפואית ולנסות להשיג פיצוי ראוי דרך הערוצים המקובלים. רשלנות רפואית ולופוס אלו שני דברים שלא צריכים להתחבר לעולם, וכאשר זה קורה, רק עבודה נכונה של עורך דין רשלנות רפואית תביא את הפיצוי המתאים.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית ולופוס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורכי דין מנוסים שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
זאב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של