רשלנות רפואית וספינה ביפידה

הפחד הגדול של כל הורה לעתיד הוא הריון לא תקין, ועובר עם מחלות ובעיות. אחת התסמונות הקשות ביותר שיכולות להיווצר במהלך הריון היא "ספינה ביפידה". ספינה ביפידה היא למעשה מונח המתאר פגם המתפתח אצל עוברים עוד בחודש הראשון להריון, והוא מתבטא בפתח שנוצר באחת מהחוליות בעמוד השדרה, או בכמה מהן, ואף בבליטה של עצבי חוט השדרה שעוברים דרך החוליות.

ספינה ביפידה יכולה להביא איתה פגיעה מוטורית מגובה הפגם ומטה, שיתוק כללי, קושי במתן צרכים באופן עצמאי וצורך סיעודי לכל החיים. החיבור של רשלנות רפואית וספינה ביפידה מונע מההורים לעתיד לקחת החלטה מושכלת לגבי המשך ההריון, ועלול לפגוע באופן בלתי הפיך בחיי הילוד והוריו. לכן במקרים מסוג זה יש מקום לבחון היתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית בעזרת עורך דין מנוסה.

רשלנות רפואית וספינה ביפידה – איך זה קורה?

התפיסה לגבי הריון היא שונה ומשתנה עבור הרבה אנשים. בין כל האנשים שמאמינים כי העובר הוא אדם עם נשמה, יש כאלו שמאמינים שיש מקרים בהם עדיף כי העובר לא יוולד, כי צפויים לו ו/או להורים שלו חיים של קושי בלתי נסבל.

לכן, כאשר ספינה ביפידה מאותרת בשלב מוקדם, עוד בשלב האולטרסאונד או הסקירות הראשוניות, ההורים יכולים לקבל החלטה מושכלת לגבי גידול הילד, שלבטח יהיה קשה ומורכב יותר, ובנוסף, יקר יותר ואף כואב במיוחד לילד. רשלנות רפואית וספינה ביפידה לא יכולים ללכת יד ביד, מפני שהם פוגעים באנשים לטווח רחוק ויש לכך השלכות משמעותיות מאוד על החיים של כל המעורבים.

 

רשלנות רפואית וספינה ביפידה – שלושה שלבים שונים

יש שלושה מקרים בהם באה לידי ביטוי רשלנות רפואית וספינה ביפידה והם קורים בשלושה שלבים שונים:

  1. חוסר אבחון – הסוג הנפוץ ביותר של רשלנות רפואית, וזה מתרחש כאשר הצוות הרפואי אינו מזהה את הפגם. נושא הרופא הסביר עולה פה מכיוון שהאבחון הוא די פשוט, ועבור מרבית הרופאים, אמצעי זהירות נדרשים גם אם יש חשד קל.
  2. אי יידוע – במהלך ליווי הריון, נשים רבות מקבלות המלצה לקחת חומצה פולית, שאמורה לעזור בנושא של ספינה ביפידה. אם רופא לא יידע את המטופלת שלו בדבר, אזי שיש כאן מקרה של רשלנות רפואית לכל דבר. רופאים צריכים ליידע את המטופלים בכל דבר אשר יעזור למצבם, וגם אם מדובר בדבר טריוויאלי עבור הרופא, יש סיכוי שהמטופלת אינו מודעת לכך.
  3. אי הפנייה לאבחון – מצב בו לא נערכות כל הבדיקות לאיתור מומים ופגמים רלוונטיים. נשים רבות לא מקבלות את ההפניות הללו מכל מיני סיבות וכמובן מדובר בעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בעזרת עורך דין מתאים.
רשלנות רפואית וספינה ביפידה
רשלנות רפואית וספינה ביפידה

רשלנות רפואית וספינה ביפידה – להפסיק או להמשיך את ההריון?

הפסקת הריון מרצון היא אינה האופציה המועדפת עבור הרבה נשים, אך ההחלטה צריכה להיות שלהן, בהתאם לכל הנתונים הרלוונטיים למצבם. יש נשים שיבחרו ללדת את הילד ולגדל אותו למרות הקשיים, ויש נשים שיבחרו לסיים את ההריון ולנסות שוב, על מנת ולהביא ילד בריא ולגדל אותו בצורה קלה יותר, עבור כל הצדדים המעורבים.

הבחירה היא של האישה ובן או בת זוגה, ולא של אף אחד אחר. לרופאים אין זכות להחליט, כמו כל גורם אחר שמנסה להתערב בנושא. לכן, רשלנות רפואית וספינה ביפידה למעשה מונעת מאותם אנשים את הזכות להחליט, שלא בכוונה.

 

רשלנות רפואית וספינה ביפידה – עוד לפני ההתעברות

כדי למנוע מצב של ספינה ביפידה אצל עוברים, רופאים ממליצים לקחת חומצה פולית וויטמין B12, אשר קיים בעיקר במוצרי בשר. הפגם, ברגע שהתגלה, הוא אינו ניתן לריפוי, והרפואה מתייחסת לנושא בעיקר בנושא המניעתי, ולא בנושא הטיפולי, שכן אין למצב טיפול ראוי.

ההמלצה לנשים שרוצות להיכנס להריון היא לקחת את החומצה הפולית כשלושה חודשים לפני הכניסה להריון, כדי למנוע את הפגם. רופאים אשר לא ממליצים למטופלות שלהם, במיוחד במרפאות סיוע להריון, חשופים למקרים של רשלנות רפואית וספינה ביפידה בעתיד.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

הגשת תביעת רשלנות רפואית בנושא ספינה ביפידה צריכה להגיע ממוסכמת ועם כל הצילומים הרלוונטיים. הרי הנזק במקרה הזה הוא די ברור ולא משתמע לשני כיוונים. בין אם הילד נולד עם פגמים אשר יקשו עליו ועל הוריו במשך כל ימי חייו, ובין אם הוחלט להפסיק את ההריון, הרי שהנזק הנפשי הוא גדול מאוד.

המטרה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר שבין פעולותיו של הרופא, לכך שלא ניתנה לתובעים את הזכות להכריע לגבי הפסקת ההריון.

 

רשלנות רפואית וספינה ביפידה: עבודתו של עורך דין רשלנות רפואית בתביעות נזיקין מסוג זה

עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ואיכותי יידע לבצע את ההקשר, ולנתח את פעולותיו של רופאי ההריון משלב הפרה הריון, דרך האבחון, ועד לפעולות שביצע לאחר האבחון. כל פעולה שלא עומדת במידה אחת עם "הרופא הסביר" מהווה עילה לניצחון במשפט ותשלום פיצויים.

תשלום הפיצויים בתיקים של רשלנות רפואית וספינה ביפידה משתנים מתיק לתיק, ותלויים באופי הלידה, אם התרחשה, ולהרעה באורח החיים של הלקוחות בעקבות הלידה ואי היכולת להחליט לגבי הפסקתה.

 

מדוע בתביעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה נדרשת חוות דעת רפואית?

הגשה של תביעת רשלנות רפואית צריכה להיות מוגשת באמצעות עורך דין רשלנות רפואית איכותי, אשר מסוגל להוכיח את הקשר שבין ביצועי הרופא לנזק שנגרם לתובע, ובנוסף, להשיג חוות דעת רפואית מקצועית על איך רופא צריך להתנהל במקרים כאלו. עם חוות דעת נכונה, הסיכוי לזכות במשפט עולה בצורה משמעותית.

 

בשורה התחתונה

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה שלא נעים להגיש, במיוחד אם הילד נולד. רשלנות רפואית וספינה ביפידה הם שני דברים שלא צריכים להיות מוזכרים באותו משפט, אך אכן יש מקרים רבים בהם רופאים לא מבצעים את עבודתם, שוללים את זכותה של האישה להחליט לגבי עוברה, וגורמים להשלכות מרחיקות לכת.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על רשלנות רפואית וספינה ביפידה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שמתמחה בנושא.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לב עם סרט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של