רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

ההתמודדות עם כאב היא התמודדות קשה ומורכבת עבור כל אחד מאיתנו. לכל אחד מאיתנו יש סף כאב שונה, ותמיד יש צורך לטפל במקור הכאב ולמצוא את התרופה הנכונה לאדם הסובל ממנו. פיברומיאלגיה היא מחלה שמדגישה מאוד את נושא הכאב, שכן מדובר בתסמונת שמתבטאת במיחושים ברקמת השריר.

הכאב במחלת הפיברומיאלגיה אינו יודע גבול, והוא יכול להתבטא בכאב נקודתי וממוקד באותה מידה כמו בכאב מפושט המשפיע על כל הגוף. אבחון וטיפול בפיברומיאלגיה הם חשובים מאוד, ומקרים של רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה הם כאלו שיכולים לגרום להרבה כאבים פיזיים מיותרים ועוגמת נפש למטופל.

החיבור בין רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה יכולים להיפגש בכמה נקודות לאורך הטיפול. האבחון הראשוני של רופא המשפחה הוא חשוב, ולאחר מכן, גם הרופא המומחה שאמור לזהות ולטפל במחלה, יכול לאבחן אותה בצורה לא נכונה, לא להעריך את העוצמה שלה, או לפספס משהו באבחנה עצמה.

גם נושא הטיפול הוא מורכב, שכן כל טיפול שהוא אינו יעיל יכול לגרום לכאב מיותר. יש גם רופאים שנמנעים מטיפולים כאלו ואחרים מכל מיני סיבות, דבר שגורם סבל ונזק רב למטופל. יש קשר ישיר בין רמת הכאב שהמטופל חווה לבין אופן הטיפול שניתן לו.

 

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה – התסמינים

יש מגוון רחב של תסמינים עבור אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה כאשר השכיחים ביניהם בינם:

  1. עייפות קשה
  2. פגיעה ביכולת הריכוז והזיכרון
  3. כאבי ראש חזקים
  4. פעילות מעיים בעייתית
  5. כאבים במפרק שבין הלסתות

כדי להימנע מאותו חיבור של רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה חשוב מאוד עבור רופאים ומטופלים כאחד, להיות ערים לקיומם ולדעת לשייך אותם למחלה זו.

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה
רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה – בעיה נפוצה יותר בקרב נשים

אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה סובלים קשות ולמעשה, מדובר בנכות לכל דבר. הנכות היא אינה נראית לעין, אך כאשר כל פעולה קטנה יוצרת כאב, הרי שזה משפיע על אורח החיים בצורה דרסטית. חשוב לציין כי 95 אחוזים מהסובלים מהמחלה הן נשים, ובמיוחד בגילאים 35 עד 55.

לנשים מתווספים כאבים גם בדרכי השתן, בשדיים ובמפשעה, כך שהסבל הוא גדול יותר, שכן גם כך מרבית הנשים סובלות מסף כאב נמוך יותר מגברים. כאשר מדובר בנשים, הנזק שיכולה לייצר רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה הוא גדול במיוחד.

 

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה מובילות לירידה דרמטית בבתפקוד הכללי

כל הסובלים מפיברומיאלגיה סובלים בירידה בתפקוד הכללי שלהם, וזה כמובן מתעצם כאשר ישנו חיבור בין רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה בצורה הדוקה. הבעיה הגדולה היא שאין כיום טיפול אשר מרפא את המחלה, רק טיפול אשר אמור להקל על הכאב בצורה כזו או אחרת. בתוך כך, אבחון מוקדם ומתן של טיפול מתאים הם דברים שיכולים לעזור ולשלוט בתסמינים ולהצליח לייצר שגרת חיים נוחה ונעימה, במקביל למחלה.

 

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה – מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית?

יש כמה גורמים אשר משפיעים על היווצרות פיברומיאלגיה בגוף, וביניהם גורמים גנטיים, היסטוריה משפחתית של המחלה, אירוע טראומתי פיזי כמו זיהום, ניתוח, ואפילו לחצים. בנוסף, גם מחלות אוטואמיוניות כמו לופוס מגדילים את הסיכוי למחלה. במחלה בה התסמינים הם כל כך רבים ובולטים, אין כל סיבה שרופאים לא ינהגו בצורה מסודרת ולפי הפרוטוקולים, ולא יגררו למקרים של רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה.

את הכאב והסבל אי אפשר למחוק, ולכן אנשים מגישים תביעת רשלנות רפואית נגד רופאים שלא זיהו את המחלה או לא טיפלו בה כראוי.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית בצורה מסודרת?

הגשת תביעת רשלנות רפואית צריכה להיעשות בצורה מסודרת. על התובעים להגיש את כל ההיסטוריה הרפואית שלהם, ולציין את הנזק שנעשה להם. במקרים של רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה הסבל הוא מאוד ברור. אנשים סובלים מכאב בלתי פוסק ומתסמינים אשר משפיעים לרעה על אורח החיים שלהם.

זה מאוד ויזואלי וקשה לצפייה, אם כי זה דבר שבהחלט יעזור בבית המשפט. חשוב להגיש לעורך הדין שלכם את כל המסמכים הרלוונטים ולהדגיש האם הרשלנות הייתה נקודתית או מתמשכת לאורך זמן.

 

כיצד עורך דין מסייע בהגשת תביעת פיצויים לנפגעי רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה?

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר בין הרשלנות של הרופא ועבודתו הרפואית לבין הנזק שנעשה ללקוחות שלו. הקשר הזה הוא לא תמיד ישיר, אך אם נעשתה טעות באבחון או בטיפול, והיא נעשתה בניגוד לעמדת "הרופא הסביר" אזי שיש כאן מקום לתביעה ולפיצויים גדולים במיוחד. הוכחת הקשר יכולה להיות מורכבת ולקחת זמן, אך כל זה מתקצר כאשר יש לאנשים גישה לחוות דעת רפואית של רופא מומחה.

 

תביעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה – נחיצותה של חוות דעת מרופא מומחה

חוות דעת של מומחה עשויה לשנות את כל הכיוון של המשפט, ולכן, עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום באופן ייעודי, מטפח קשרים ויחסים עם גורמים רפואיים, על מנת שיכול להשיג את חוות הדעת מרופאים, שלא חוששים למעמדם או לשמם הטוב.

חוות דעת רפואית מקצועית על התנהלות לא נכונה של רופאים מעלה גם את הסיכוי לקבל סכום פיצויים גבוה במיוחד, וזה מה שהתובעים מחפשים. הרצון הוא לקבל סכום כסף גדול שיאפשר לא רק ליהנות ממנו, אלא גם להתמודד עם הקשיים היום יומיים שהעבודה הלא טובה של הרופא יצרה.

 

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה – לקבל פיצוי על הכאב

תביעת רשלנות רפואית בגלל פיברומיאלגיה מוגשת לאחר שהתובע סבל מכאבים שלעיתים יכולים להיות בלתי נתפסים. אלו כאבים כלליים ונקודתיים במקביל, איתם קשה מאוד להתמודד ולנהל חיים רגילים במקביל. לכן, החיבור של רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה הוא חיבור הרסני שלא צריך להתרחש.

הרופאים צריכים לעשות מאמץ גדול כדי לזהות את המחלה ולטפל בה בצורה ראויה, שתקל על המטופל, ולא כזו שתקשה עליו בצורה איטית וכואבת למשך שנים ארוכות. הפיצויים עבור כאבים מהסוג הזה הם לא תמיד מספיקים וראויים, גם אם הם גבוהים במיוחד מבחינה כספית.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה? פה בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע במימוש הזכויות שלכם במלואן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ספורטאית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של