רשלנות רפואית – כל התנאים לתביעה

תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה מורכבת שעשויה להימשך גם זמן ממושך. ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד רופא או מוסד רפואי בגין אבחון שגוי של מחלה, טיפול לא מתאים ופגיעה במהלך הליך רפואי. חשוב במהלך הגשת תביעה מעין זו להיות מלווים בעורך דין המתמחה בתחום. במאמר זה נדון בנושא של התנאים הנדרשים לשם הגשת תביעה שכזו.

 

עוולה של רשלנות רפואית

המונח רשלנות רפואית מתאר מתן שירותים רפואיים באופן שסטה מרמת הזהירות הנדרשת מהפרקטיקה הרפואית הסבירה. על מנת שהדבר ייחשב לרשלנות רפואית על הסטייה לגרום נזק למטופל, שסביר להניח שהוא לא היה נגרם אלמלא התרחשותה של סטייה זו. על מנת שתביעת רשלנות רפואית תתקבל צריכים להתקיים מספר תנאים המקיימים את העוולה.

 

תנאים וקשר סיבתי

התנאי הראשון הוא קיומה של חובת זהירות. התנאי השני הוא הפרה של חובת זהירות זו. התנאי השלישי הוא קרות נזק. התנאי הרביע ויכן שהוא  המהותי ביותר הוא קיומו של קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות של הגורם שכנגדו מועלית טענת הרשלנות לבין נזקי הגוף שנגרמו לתובע. להרחבה נוספת על כך ראו, עורך דין רשלנות ונזיקין אושיק אליהו דף הבית

 

חוות דעת ממוחה

על מנת לבחון את מידת הקיום של הנזקים ואת קיומו של קשר הסיבתי בין ההפרה של חובת הזהירות לבין נזקי הגוף, יש צורך לאסוף את התיעוד הרפואי מכל המוסדות הרפואיים שמחויבים על פי חוק לספק העתקים. בנוסף על הנפגע להיבדק על ידי רופא מומחה בהתאם לתחום הפגיעה הרלוונטי.

 

בית המשפט

לאחר קבלת חוות הדעת הרפואית, עורך הדין המלווה את התובע יגבש את כתב התביעה אליה תצורף חוות דעת  לצד כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. חוות הדעת הרפואית הקובעת כי הייתה במקרה הנידון רשלנות רפואית תוצג בפני בית המשפט. בית המשפט נדרש להתרשם לאחר מעשה מנסיבות האירוע ומאיכות הטיפול שניתן על מנת להגיע להחלטה.

בית המשפט נדרש לאזן בין הסיכונים והסיכויים של הטיפולים האפשריים המקובלים אל מול הטיפול שניתן לתובע בפועל. השוואה זו בוחנת אם במקרה הנידון ניתן טיפול סביר או שמא ניתן טיפול שאינו עומד ברמה המקצועית הנדרשת ויש לקבוע פיצויים על כך.

 

ליווי משפטי והתיישנות

עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית לרוב מקבלים את שכר טרחתם באחוזים מהפיצוי המתקבל בפשרה או בפסק דין. אחוזים אלו לרוב נעים בין 20%-30% פלוס מע”מ מסכום הפיצוי. תקופת ההתיישנות של תביעת רשלנות רפואית היא 7 שנים מהיום שבו נולדה עילת התביעה.

 

סיכום רשלנות רפואית

לסיכום הנושא, הגשת תביעת רשלנות רפואית הינה מורכבת  וסבוכה וכדאי להתייעץ  עם עורך דין בקיא המתמחה בתחום. יש לבחון הגשת תביעת רשלנות רפואית בתחומים כגון ניתוחים, לידה, הריון, ניתוחים פלסטיים, איחור וליקוי באבחון, פיגור שכלי, שיתוק מוחין, שבץ מוחי ועוד. חשוב להתחיל את תהליכי התביעה מוקדם ככל שניתן.

משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של