רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי היא דבר מאוד מטריד ויש לכך סיבות רבות, אך בראש וראשונה מדובר פה על כשלים שגורמים לנו לאבד אמון באנשי מקצוע בתחום הרפואה בתור מטופלים. כאשר אנשי מקצוע מתחום הרפואה מכזיבים אותנו בנושא האבחון הרפואי – אנו נותרים חשופים ופגיעים, ומאבדים את ההזדמנות שלנו לפתור את הבעיה בכלים הנכונים.

מה היא אם כן רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי? איך מצב כזה מתאפשר מלכתחילה? האם יש מה לעשות במצב כזה? ובאיזו דרך מטופל שנפגע מרשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי יכול לקבל פיצוי? כל התשובות בשורות הבאות.

 

מה היא רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי?

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי הינה מצב בו רופאים אינם מאבחנים כלל את מחלתו של המטופל, או שמסווגים אותה כבעיה רפואית אחרת, חרף היכולת לזהות ולאבחן את המחלה נכונה על ידי התנהלות על פי הנהלים הנהוגים בתחום לשם אבחון מדויק של ליקויים בריאותיים.

בכל אחד מן המצבים האלו של רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי ייתכנו מגוון גורמים לכשל האבחוני, כפי שנסביר בהרחבה בשורות הבאות.

כיצד רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי מתאפשרת מלכתחילה?

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי עשויה להתרחש בהינתן מגוון תרחישים שונים, כדלהלן:

 

רופאים שאינם מקצועיים דיה

רופאים שאף שעברו את ההסמכה המתאימה על מנת שיותר להם לעסוק בתחום הרפואה ובתחום ההתמחות שלהם, לעתים אינם מקצועיים דיה כדי שיצליחו לאבחן כראוי את המחלה או הליקוי הבריאותי אשר עימם מתמודד המטופל שנועץ בהם.

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי
רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

 

שימוש באמצעים הלא מתאימים בהליך האבחון

כאשר מטופל מגיע לרופא כלשהו לטובת אבחון של מחלה, ישנם מקרים אשר בהם הרופא שלפניו אינו מבצע שימוש נאות באמצעים האבחוניים הנחוצים, וכך אין באפשרותו לאבחן את המחלה כראוי.

 

הסקת מסקנות שגויה

התבוננות בנתוני הבדיקות של המטופל והסקת מסקנות לא נכונות על בסיסן, עלול להוליך את המטופל בדרך שאיננה מתאימה למחלתו האמיתית כלל ועיקר.

 

פזיזות בהליך הבדיקה

לא אחת רופאים ואנשי מקצוע בתחום הרפואי, עושים מאמץ לצמצם את פרק הזמן שמוקדש לכל נבדק, וזאת מפאת לוח הזמנים הצפוף לו הם מחויבים ועל מנת שיוכלו להספיק לקבל כמה שיותר מטופלים ביום עבודה בודד. פזיזות כזו עשויה בהחלט להוביל למקרים של רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי, היה ולא הוקדש מספיק זמן ובחינה מעמיקה לטובת אבחון הבעיה שעליה דיווח המטופל.

אין ספק כי מדובר במקרה קלאסי שבו החיפזון הוא מן השטן ואת המחיר הכבד – בעיקר המטופל משלם בסופו של דבר.

 

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי  – האם יש מה לעשות במצב כזה?

ברגע שמתרחש מצב של רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי, שהתגלה בתור רשלנות, ניתן לפנות לעורך דין רשלנות רפואית לכדי התקדמות עם העניין. בסופו של דבר, נוצרת כאן עוגמת נפש גדולה שעלולה להביא איתה מחיר יקר ולעלות בחיי אדם, ולכן כמובן שלצד האבחון המחודש והמדויק ומתן הטיפול הראוי, ניתן וצריך לפעול גם במישור המשפטי אל מול הגורמים המעורבים בעניין.

 

מתי קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי?

לפני שאתם מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי, יש להיוועץ בעורך דין המתמחה בתיקי רשלנות רפואית על מנת להעריך האם הרופא אליו המטופל הנדון עשה כמיטב יכולתו כדי לאבחן את הבעיה המדווחת, פעל על פי פרוטוקולי הבדיקה והטיפול המקובלים, ונהג לפי הסטנדרט הרפואי המצופה ממנו, בהתחשב בכלים הרפואיים והידע שהיה ברשותו במועד הפנייה של המטופל.

 

מה חשוב לדעת לפני שמגישים תביעה בגין רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי?

כאשר אדם פונה לעורך דין רשלנות רפואית במטרה לפתוח בהליך משפטי כנגד גורמים רפואיים שאחראיים מבחינתו לרשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי, עליו לדעת למה הוא נכנס. מדובר בהליך מורכב שיכול לקחת זמן רב, כשבחלק מהמקרים מדובר בכמה חודשים, ואילו במקרים אחרים אף מספר שנים טובות.

בהתאם לכך, חשוב להיות ערוכים לכך שתביעת רשלנות רפואית מסוג זה היא תהליך מתמשך ומורכב, ולא לצפות לקיצורי דרך. בתביעות רשלנות רפואית, סבלנות היא כורח המציאות והמפתח למיצוי זכויותיכם בהליך המשפטי.

 

איך בוחרים עורך דין להגשת תביעת רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

כדי לבחור עורך דין להגשת תביעת רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי, חשוב לקחת בחשבון רכיבים שונים כגון המקצועיות, הוותק, הניסיון וההמלצות של איש המקצוע שלפניכם. כמובן, גם העלות היא חשובה, אולם בחלק מן המקרים יהיה עדיף להשקיע סכומים גבוהים יותר על מנת להיעזר בעורך דין מיומן, שידוע בזכות הצלחותיו בתיקים דומים.

 

מהם סיכויי ההצלחה בתביעת רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי?

כאשר מוגשת תביעה בגין רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי, ובמסגרתה מוכח כי אי אבחון המחלה של המטופל במועד או אבחון לקוי הובילו לפגיעה בסיכויי ההחלמה של המטופל בית המשפט לרוב מזכה את התובע בסכומי פיצויים נאים אשר משקפים את חומרת הנזק  שנגרם לתובע, ואת היקף הפגיעה באיכות החיים שלו ותוחלת חייו.

הגם שתביעת הפיצויים אין בה בכדי להשיב למטופלים את בריאותם, במקרים שונים סכום הפיצוי מאפשר למטופל לקבל טיפול רפואי משופר ולהפחית מסבלו.

 

לסיכום

עבור נפגעי רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי, ההליך המשפטי עלול לגרום להצפה של רגשות קשים. עורך דין רשלנות רפואית הוא הגורם המקצועי שיוכל לשכך ולו במעט את הקושי עבורכם, לייצג אתכם בכבוד במסגרת התביעה, ולמצות את האינטרסים שלכם מול המערכת הרפואית והמשפטית.

רשלנות זו עלולה להתרחש כאשר הגורמים הרפואיים אינם מאבחנים כלל בעיה רפואית אצל המטופל, או מזהים אצלו בעיה רפואית אחרת ממה שיש לו באמת – ובהתאם לכך מעניקים לו טיפול רפואי שגוי שלא מתאים למצבו או לא מעניקים לו טיפול רפואי כלל.
רשלנות רפואית זו עלולה להתרחש בהינתן מספר מקרים, וביניהן חוסר במקצועיות מספקת או חוסר במיומנות מספקת של הגורם הרפואי, שימשו באמצעי אבחון לא מתאים, הסקת מסקנות שגויה ושאינה תואמת את המצב בפועל, וכן פזיזות בהליך הבדיקה כתוצאה מעומס על הגורמים הרפואיים.
כן, בהחלט. במידה וניתן להוכיח כי הגורם המטפל התרשל בתפקידו ולא פעל בצורה נכונה או לפי ההליכים הרפואיים הנדרשים, ושכתוצאה מהתרשלות זו נגרם נזק למטופל (לרבות עוגמת נפש), ניתן לתבוע את הגורם המטפל בגין רשלנות זו ולקבל פיצוי על כך.
מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית ולהתייעץ איתו בטרם הגשת התביעה. כדי שתביעת רשלנות רפואית תצלח נדרשת הוכחה של נזק שנגרם ושניתן לקשר נזק זה בקשר סיבתי אל ההתרשלות של הגורם המטפל. עורך דין שמתמחה בנושא זה יידע בצורה הטובה ביותר כיצד לפעול.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אבחון רפואי

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של