רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע

תאונות אופנוע הינן שכיחות מאוד בישראל, ולרוב הן מסתיימות בפגיעות גוף ורכוש. הפגיעה בתאונת אופנוע עלולה להיות קשה ומורכבת מאוד בהשוואה לתאונה הנעשית עם רכב, ולכן יש להקפיד כי הטיפול בנפגע ייעשה על פי הנהלים והסטנדרטים המקובלים. בכל חשש או חשד כי התרחשה פעולה רשלנית, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לכוון לגבי המשך התביעה, לבדוק את הצדקתה ולאמוד את עלותה.

יש לקחת בחשבון כי משפטים העוסקים ברשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע, הינם משפטים ארוכים, אך בסופם, בדרך כלל נקבע תשלום דמי פיצויים לתובע. חשוב לזכור, כי עוד לפני הטיפול ברשלנות הרפואית שנעשתה, יש לבדוק את פרטי הביטוח של הנפגע ואת זכאותו לפיצויים, למרות שעל פי החוק זכאי נהג פצוע לדרוש פיצויים מחברת הביטוח ללא קשר לאשמה בגרימת התאונה.

 

פגיעות נפוצות לאחר תאונת אופנוע ומורכבותן

הפגיעות הנפוצות לאחר תאונת אופנוע עלולות לערב פגיעות ראש, פגיעות בעמוד השדרה, שברים בגפיים או באיברים אחרים, כוויות ועוד. הטיפול הספציפי יותאם לכל סוג פגיעה ולדרגת החומרה שלה. כמו כן, על פי סוג הפגיעה ומיקומה, יוחלט על המחלקה בבית החולים בה יאושפז ויטופל הנהג.

עם זאת, באחריות הצוות המטפל והרופא הראשי לבדוק את הנפגע, ולסרוק את כל איברי גופו למציאת פגיעה מערכתית או שורשית יותר. כמו כן, על הרופאים המטפלים לבחון ולברר לעומק את ההיסטוריה הרפואית של הנפגע, כדי להבין ולהתאים באופן טוב יותר את סוג הטיפול היעיל ביותר למצבו.

אם לא נעשו כל הבדיקות הנדרשות כדי לברר את מצבו הגופני והנפשי של הנפגע, עלולים הצוות הרפואי או הרופא הבכיר להיות חשופים לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע – מתי זה קורה?

רשלנות  רפואית במהלך טיפול לאחר תאונת אופנוע עלולה להתרחש כאשר לא כל הגורמים שהיו צריכים להילקח בחשבון, אכן נלקחו. יש לזכור כי לא כל טעות בשיקול דעתו של הרופא יכולה להיחשב כרשלנות רפואית. לרוע המזל טעויות נעשות, אולם פעולה רשלנית היא כזו אשר לא עומדת בסטנדרטים המקצועיים שהיו מצופים מהרופא הסביר לפעול על פיהם.

טיפול בנפגע בתאונת דרכים עלול לכלול הליך כירורגי, בדיקות משלימות שצריכות לאשש או לשלול את האבחנה המקורית, וייצוב מצבו של המטופל מבחינה המודינמית. מגוון סוגי הטיפולים הינו גדול ואמור להיות מותאם לכל סוג פגיעה ספציפית.

רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע
רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע

רשלנות רפואית במהלך ניתוח לאחר תאונת אופנוע

לפעמים, במקרים מסוימים ועל פי חומרת המקרה, עלול נפגע התאונה להיות מועמד לניתוח חירום או אלקטיבי. לפני הניתוח, על הרופא המטפל, על פי מומחיותו, לבדוק את המטופל ולוודא כי אכן הניתוח הינו בר קיום, ולא קיימות קונטרה אינדיקציות אשר עלולות לחבל בתוצאת הניתוח או לפגוע במצבו של המטופל ואף להחמירו.

לשם כך, נדרשים הרופאים לבצע את כל הבדיקות הנחוצות טרם הניתוח, כדי שתהיה בידם התמונה המלאה והרחבה. במידת האפשר, חייב הרופא המנתח להסביר למטופל את כל הסיכונים והסיכויים של ההליך הכירורגי אותו הוא עתיד לעבור, ולהחתים אותו על טופס הסכמה מדעת.

 

רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע – חשיבות איסוף החומר הרפואי והפנייה לייעוץ משפטי מקצועי

עקב מורכבות הפציעות ומצבו של הפצוע לאחר תאונת אופנוע, כדאי לתעד את כל הטיפולים שנעשו ולשמור על התיק הרפואי ותיעוד האירועים השונים. מסמכים אלה יוכלו לשרת את הפצוע בעתיד, הן למען מסירתם לחוות דעת שניה ושלישית של גופים רפואיים נוספים והן לשם תביעת רשלנות אם תידרש שכזו.

כמו כן פעמים רבות, מוצא עצמו הפצוע אל מול גופים גדולים אשר לכל אחד מהם אינטרס משלו, כמו למשל חברת הביטוח של הצד הפוגע אשר מנסה לברר כמה שיותר פרטים רפואיים, עוד לפני סיום הבירור במצב. טוב יעשה הנהג הנפגע אם לא ימסור פרטים על מצבו הרפואי לאף אחד, אלא אם הוא יידרש לכך בבית המשפט.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע

כאשר מתעורר חשש או חשד כי התבצעה פעולה רשלנית כלשהי במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע, יש לפנות במהרה לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית יידרש להוכיח במהלך המשפט שהרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר, כך שלמעשה הוא בגד באחריותו כרופא הדואג לשלום מטופליו.

כמו כן, יידרש עורך הדין להוכיח כי הנזק שנגרם נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה, שיחות ע ואילולא נעשתה היה יכול להימנע הנזק. כדי להוכיח זאת, יידרש עורך הדין לכל הנתונים והחומר הרפואי הקיים בתיק, לרבות שיחות עם רופאים, שליחה לבדיקות ופיענוחן, ועוד.

כמו כן, הוא יידרש לחוות דעת מומחים בתחום אשר יוכלו לבאר את המושגים המקצועיים ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה על ידי מקרים אחרים שהתרחשו ותוצאתם הייתה שונה. חוות דעת מפורטת אשר תוכל להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במציאות, תוכל להוביל את השומעים במשפט למסקנה המתבקשת לתשלום דמי פיצויים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע עלולה להוביל לנזקים בלתי הפיכים ארש היו יכולים להימנע. בכל חשש או חשד כי התרחשה פעולה רשלנית במהלך טיפול, יש להיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית שיבחן את נתוני התביעה והצדקתה, יאמוד את ההוצאות הכרוכות בהגשתה, וינהל את התביעה עצמה בבית המשפט.

עורך הדין יידרש להוכיח במהלך המשפט כי הנזק ממנו סובל הנפגע אכן מהווה תוצר ישיר של המחדלים הרפואיים של צוותי הרפואה שטיפלו בתובע, וכי הנ"ל לא פעלו על פי מה שהיה מצופה מהם על פי אמות המידה בתחומם. קרי, לא נצמדו לפרוטוקולים, לסטנדרטים ולנהלים הידועים.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע? בנבחרת המשפטית שלנו תוכלו לאתר מידע מפורט בנושא דיני רשלנות רפואית, ועו"ד מקצועיים שיסייעו לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אופנוען

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של