רשלנות רפואית – מהי ואיך תדעו שהצד הנכון הוא לעבור לתביעה

בעת אשפוז בבית חולים או בדירה רפואית כלשהי, כמובן שמדובר במצב לא נעים, רחוק מהסביבה המוכרת ובגורל ידם של הצוות הרפואי שהוכשרו להעניק טיפול. ישנה הסכמה לא מדוברת על פיה הרופא והצוות הרפואי ידאגו ויעשו הכל למען המטופל בכדי להבריאו. לצערנו הרב הרבה פעמים נעשה טיפול רפואי רשלני, כנגד ההסכמה הזאת, מה שעלול להוביל לנזקים שונים, פגיעות זמניות או קבועות, בכל מיני היקפים. במקרים אלו, ניתן להגיש תביעה לקבלת פיצויים שתבחן את המקרה, וחשוב לדעת מתי ואיך תדעו שזה הצעד הנכון שתצטרכו לעשות.

 

טעויות כולם עושים

גם אנשי צוות רפואי, כמו כל אדם, עלולים לעשות טעויות, אך במקרה בו איש בצוות הרפואי עושה טעות, יכולות להיות לכך השלכות חמורות למדי על המצב הבריאותי של המטופל ואפילו על חייו בכלל. במצב של רשלנות רפואית, אדם יכול להגיע למצב שהוא יהיה נכה, או חס וחלילה יאבד את חייו, הרשלנות יכולה להתבצע בעת ניתוחים, הליכים רפואיים, מתוך חוסר תיאום בין אנשי הצוות, חוסר תשומת לב או דברים רבים אחרים.

 

איך יודעים

בכדי לדעת אם נגרם לך נזק בעקבות רשלנות רפואית, קודם כל צריך לזהות ולהבין מהו הנזק הבריאותי שנגרם וההקשר שלו לטיפול שהתקבל. לאחר מכן, מכיוון שלא כל תוצאה של נזק מטיפול רפואי בהכרח נגרמת מרשלנות רפואית, תצטרכו להוכיח שאכן נעשה טיפול רשלני. לכן, הצעד החכם יהיה להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, מומחה בתחום, אשר יוכל לעזור לכם להבין אם ישנה עילה לתביעה ומה תוכלו לעשות.

 

לא רק בתי חולים

האפשרות להיפגע מרשלנות רפואית אינה תקפה רק לבתי חולים, גם במצב שמתקבלת תרופה לא נכונה מרוקח, או קבלת טיפול שגוי אצל רופא המשפחה שלכם, אלו דברים שעלולים להוביל לנזק ונחשבים כרשלנות רפואית. שימו לב שגם מצבים בהם קיבלתם הסבר שגוי מהרופא, או לחילופין לא קבילתם מידע חשוב והסבר בנוגע לסיכונים או הסיכויים הכרוכים בטיפול או ניתוח, יכולים גם כן להיחשב לרשלנות רפואית.

 

במקרה של ספק, חשוב להתייעץ

אם אתם לא בטוחים במה שהוביל לנזק, ויש לך את החשד לכך שנעשתה רשלנות רפואית, זה הזמן להתייעצות עם עורך דין, דרכו תקבלו השקפה ברורה לגבי השלבים הבאים בתהליך לכדי בירור של מה באמת נעשה ומה הוביל לנזק. בעצם כל טיפול רפואי שנעשה בצורה שגויה ונגרם מכך נזק, מהווה רשלנות רפואית, כמו אבחון מאוחר, אבחון לקוי, תופעות לוואי וסיבוכים, האפשרויות רבות, וכך גם הסכנות.

 

לסיכום

במידה ואתם חושבים שנגרם לכם נזק כלשהו בשל טיפול רפואי שגוי, תצטרכו קודם כל לפנות לעורך דין מומחה בתחום שיסייע לכם בקביעה אם ישנה עילה לתביעה, ובפנייה למומחה רפואי לקבלת חוות דעת שתעזור להוכיח את הרשלנות הרפואית שנעשתה. הכל מתחיל מההבנה שיש סיכוי לכך שנעשתה רשלנות רפואית, אך בכדי להניע תהליכים תצטרכו את עזרתו של עורך דין מומחה, וכך תוכלו להבין מה תוכלו לעשות.

פטיש וספרים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משפט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של