רשלנות רפואית מחלת וגנר

מחלת הקורונה הכירה לכולנו את הבעיות שעלולות להיווצר במערכת הנשימה שלנו. הקורונה פגעה בעיקר בריאות והפכה את הנשימה לקשה עד בלתי אפשרית. אולם הקורונה היא אינה המחלה היחידה שפוגעת במערכת הנשימה, ומחלה נוספת שמייצרת אפקט דומה היא מחלת וגנר.

מחלת וגנר היא מחלה דלקתית שפוגעת בכל מערכת הנשימה והיא מסוכנת מאוד. צריך לדעת לאבחן ולטפל בה בצורה יעילה, לפני שהיא הופכת לפטאלית. למרבה הצער, מקרים של רשלנות רפואית מחלת וגנר הם שכיחים יחסית, וצריך לדעת כיצד להתמודד עמם.

מחלת וגנר – מחלה נדירה שמחייבת טיפול מדויק

מחלת וגנר היא מחלה נדירה יחסית שפוגעת בממוצע ב – 3 אנשים מתוך 100 אלף אנשים באוכלוסייה. המחלה נפוצה בעיקר באוכלוסייה לבנה, ויכולה להגיע בכל שלב אחרי גיל ההתבגרות. המחלה משפיעה על שתי מערכות הנשימה, העליונה והתחתונה, והתסמינים שלה הם מאוד ברורים, כך שקשה מאוד לטעות באבחנה.

רופאים אשר טועים באבחנה, מפספסים אבחנה כלשהי, או טועים בסוג הטיפול, חשופים למעשה לתביעת רשלנות רפואית מחלת וגנר וזאת אם עבדו בניגוד לפרוטוקולים, ונמנעו מהחלת הטיפול הנכון בגלל חוסר ידע, שאננות ובניגוד לעמדת "הרופא הסביר".

 

רשלנות רפואית מחלת וגנר – תסמינים ברורים

הנה רשימה של כמה מן התסמינים הבולטים ביותר של מחלת וגנר:

  1. כאב בסינוסים
  2. הפרשות מרובות מהאף
  3. הפרשות דם מהאף
  4. חסימה חלקית של דרכי הנשימה
  5. שיעול ממושך
  6. דם בשיעול
  7. קוצר נשימה קיצוני
  8. כאבים בחזה
רשלנות רפואית מחלת וגנר
רשלנות רפואית מחלת וגנר

 

כפי שניתן להבין, התסמינים של מחלת וגנר, כאמור, הם ברורים מאוד, וקשה לפספס אותם. יש הבדל בין התסמינים במערכת הנשימה העליונה למערכת הנשימה התחתונה, אך בסופו של דבר, כל אלמנט חריג ויוצא דופן באזור יכול להוות תסמין, כך שקשה מאוד להיקלע למצב של רשלנות רפואית מחלת וגנר לפחות בשלב האבחון הראשוני וההפנייה להמשך טיפול.

 

רשלנות רפואית מחלת וגנר – פגיעות היקפיות

מעבר למערכת הנשימה, מחלת וגנר פוגעת באיברים נוספים כמו הכליות, מערכת השתן ואפילו העיניים. לעיתים, מופיעה חסימה בתעלת הדמעות בעקבות מחלת וגנר, דבר שמייצר דלקות ובעיות באזור. גם העור, מערכת העצבים ואפילו הלב יכולים להיות מושפעים מהמחלה, אם היא מצליחה להתפשט, דבר שמגדיל את החשיבות של אבחון מוקדם וטיפול מתאים.

מצב של רשלנות רפואית מחלת וגנר יכול לגרום כאמור לנזק רב מערכתי, כך שמחלה שנראית מינורית יחסית, יכולה להיות הרסנית ואף פטאלית אם החולה נמצא בקבוצת סיכון.

 

מתי מגישים תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית מחלת וגנר?

רופא משפחה אשר מזהה בעייתיות, ושולח את המטופל להמשך טיפול, עושה את עבודתו. בהמשך, יש לבצע בדיקות מתקדמות כדי לאבחן ולזהות את המחלה. על הרופא בבית החולים לבצע ביופסיה במערכת הנשימה, ולראות האם אכן מדובר במחלת וגנר, כדי שיהיה אפשר לטפל בה.

המציאות במיון היא לחוצה מאוד ויש רופאים לא מספיק מנוסים או איכותיים, וכאלו שלא מזהים את הצורך בביופסיה. אם הבדיקות מראות חשד, על הרופא להורות על ביופסיה ולא לשלוח את המטופל הביתה. במקרה כזה, ישנה עילה להגשה של תביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית מחלת וגנר – כשל בהפניית החולה לטיפול הנכון

הטיפול במחלה סובבים סביב האפשרות להחליש את מערכת החיסון כדי לדכא את התגובה הדלקתית. הטיפול מתבטא בעיקר על תרופות מדכאות חיסונים, ולאחר שבעבר החולים במחלה היו נפטרים לאחר חודשים ספורים, היום שיעורי ההחלמה הם כ – 75 אחוזים. מעל 90 אחוזים מהחולים גם חווים שיפור גדול בסימפטומים.

רופאים אשר לא מזהים את המחלה, לא יודעים להפנות לטיפול הנכון, דבר שהוא מסוכן ויכול לגרום לנזק גדול. אותם אנשים שנפגעו יכולים להגיש תביעת נזיקין ולהשיג סכום פיצויים גדול.

 

כיצד מסייע עורך דין רשלנות רפואית בתביעות רשלנות רפואית מחלת וגנר?

ככלל, ישנם אנשים רבים שמרגישים כי הטיפול הרפואי שניתן להם לא עמד בסטנדרטים המצופים, אך מעטים האנשים שמצליחים להוכיח זאת בבית המשפט. חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית ולהגיש תביעת רשלנות רפואית בצורה מסודרת.

על התובע להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים לטיפול שלו, והמטרה כאן הינה להוכיח את קיומו של קשר ישיר בין הטיפול הלקוי לבין הנזק שנגרם לתובע. הנזק בחלק מהמקרים יכול להיות גם מוות, ואז מי שמגיש את התביעה הם המשפחה של התובע. המטרה היא להשיג פיצוי על עוגמת הנפש ולהצליח להתמודד כלכלית עם הנזק.

 

הצורך בחוות דעת רפואית בתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית מחלת וגנר

ההליך המשפטי בתביעות רשלנות רפואית הוא הליך מורכב למדי, שיכול להיות כזה שנסגר בעסקת טיעון. עם זאת, כדי להגדיל את הסיכויים לזכות, אנשים צריכים להשיג חוות דעת רפואית איכותית. את חוות הדעת הללו קשה מאוד להשיג, שכן רופאים לא נוטים לצאת כנגד קולגות משיקולים אישיים, בין אישיים וכמובן גם שיקולים מקצועיים.

עם זאת, עורך דין רשלנות רפואית איכותי ידע להשתמש בקשרים, בידע ובניסיון המקצועי שצבר בתחומו על מנת להשיג את חוות הדעת שתוכל לשפר את סיכויי התובע לזכות במשפט.

 

רשלנות רפואית מחלת וגנר – מה סכום הפיצוי שניתן לקבל בתביעה?

סכום הפיצויים המתקבל במסגרת תביעות רשלנות רפואית הוא משתנה. מחלת וגנר היא אינה מחלה נפוצה והתקדימים הם אינם רבים, אך במקרים בהם המחלה לא התגלתה בשלב האבחון, יש סיכוי גדול לפיצויים גדולים. אין הרבה מקרים של טיפול לקוי, מפני שבמחלת וגנר יש רק דרך טיפול אחת שהיא יעילה מאוד. מרבית המקרים של רשלנות רפואית מחלת וגנר מתרחשים בשלב האבחון.

 

מקרים של רשלנות רפואית מחלת וגנר מחייבים טיפול משפטי מקצועי

מחלת וגנר הייתה בעבר מחלה מסוכנת מאוד, והיום היא עדיין מסוכנת, אך קל יותר לאתר אותה, לאבחן אותה ולטפל בה. אם התרחש בה מקרה של רשלנות רפואית מחלת וגנר היא ככל הנראה פטאלית, ולכן, הפיצויים הם גבוהים יחסית עבור המשפחה. חשוב להתייחס למחלה בכובד ראש, ולקוות שהרופאים יעשו את עבודתם על הצד הטוב ביותר, כדי להגדיל משמעותית את סיכויי ההחלמה ולשפר את אורח החיים בשנים שלאחר מכן.

 

מעוניינים בפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית מחלת וגנר? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ציוד רפואי

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של