רשלנות רפואית מחלת צהבת

צהבת הינה מחלה הנגזרת מבעיות שונות בכבד. מחלת הצהבת מחייבת אבחון יעיל ומהיר וטיפול בשלביה המוקדמים בכדי להימנע מהופעת סיבוכים שעלולים להעמיד את חיי החולה בסכנה. במקרים בהם עולה החשש לכך שמחלת הצהבת לא טופלה כהלכה עקב רשלנות רפואית, חשוב להיוועץ בעורך דין המתמחה בנושא, כדי להעריך אם קיימת עילה סבירה להגשה של תביעת פיצויים.

מהי מחלת צהבת ומהם תסמיניה הבולטים?

מחלת צהבת היא תוצר של סוגים שונים של בעיות כבד. המחלה נגרמת בעקבות עליה ברמת הבילירובין בגוף הנוצרת בעקבות תפקוד לקוי של הכבד. זהו חומר אשר הצטברותו גורמת לעורו של החולה להפוך צהבהב וכך גם ללחמית העיניים. במקרים שבהם נפגע תפקוד הכבד, הדבר מתבטא במספר תסמינים אופייניים ובכללם:

  • כאב בטן
  • כאבים במפרקים
  • נפיחות
  • שלשול
  • עייפות
  • הקאות

 

סוגים שונים של צהבת וההבדלים ביניהם

קיימים כמה סוגים של מחלת הצהבת שעשויים להעיד על הופעתם של ליקויים שונים בתפקוד הכבד. בין סוגי הצהבת השכיחים יותר ניתן למנות:

  • צהבת אוטואימונית
  • צהבת ילודים
  • צהבת (הפטיטיס) מסוג A, B או C

צהבת אוטואימונית וצהבת ילודים הן לא מחלות זיהומיות, לעומת יתר סוגי הצהבת שנחשבים כמחלות ויראליות, עם דרכי הדבקה שונות וגורמי תחלואה שונים. גורמים במערכת הבריאות הציבורית ובכלל, מצופים לדעת לאבחן במדויק את סוג הצהבת שבו לוקה המטופל, על מנת לספק את הטיפול הרלוונטי לסוג המחלה המדובר.

רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה
רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

על חשיבות האבחון המוקדם והמדויק של מחלת הצהבת

במחלת הצהבת חשוב שהאבחון והטיפול יתבצעו ללא דיחוי, היות והצטברות של החומר בילירובין במוח, עלולה להוביל לפגיעה בתפקוד המוחי. יתרה מכך, בהעדר טיפול מתאים ומהיר במחלה, החולה עלול להגיע למצב של אי ספיקת כבד, אי ספיקת כליות וכן מצהבת כרונית.

 

מתי מתרחשת רשלנות רפואית מחלת צהבת?

רשלנות רפואית מחלת צהבת עשויה להתרחש בכל שלב משלביה של המחלה – משלבי האבחון, דרך שלבי הטיפול במחלה וכלה במעקב אחר מצבו הבריאותי של החולה. מחדלים רפואיים הנוגעים לכל שלב במהלך המחלה עלולים להופיע בתצורה של אבחון מאוחר של המחלה, אי הפניה של המטופל לבדיקות אבחנתיות, התאמת טיפול בלתי מתאים למחלה ועוד.

 

ההשלכות של רשלנות רפואית מחלת צהבת

ההשלכות הכרוכות באי מתן  טיפול מיידי במחלת הצהבת עלולות להיות קשות ומרחיקות לכת, עד כדי פגיעה ביכולות הקוגניטיביות, נכות וגם מוות. מוות כתוצאה מצהבת נחשב אמנם לסיבוך נדיר יחסית, היות וניתן להניח שחולה הצהבת לא יוותר ללא טיפול רפואי כלל? עם זאת, תמותה עלולה להתרחש באופן עקרוני בעקבות מקרי רשלנות רפואית מחלת צהבת.

 

באילו מקרים קיימת עילה להגשה של תביעת רשלנות רפואית מחלת צהבת

בכל מקרה בו ישנה סיבה להניח שמחדל רפואי הוא זה שהוביל לאי אבחון של מחלת הצהבת בשלביה המוקדמים, טיפול לא יעיל או שגוי במחלה והישנות המחלה בעקבות אי מעקב מצד הרופאים, תיתכן עילה מוצדקת להגשה של תביעת רשלנות רפואית מחלת צהבת.

באמצעות פניה לעורך דין המתמחה בתיקי רשלנות רפואית, ניתן לבחון את הרשומות הרפואיות של החולה, על מנת להעריך את ההצדקה להגשת התביעה ואת הפוטנציאל להשגת פיצוי כספי שיצדיק את ההליך המשפטי.

 

מה צריך להוכיח במשפט כדי לזכות בתביעת רשלנות רפואית מחלת צהבת?

כאשר מגיעה לפתחו של בית המשפט תביעה שעניינה רשלנות רפואית מחלת צהבת, עורך הדין נדרש להוכיח, במהלך המשפט כי הרופא המטפל לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר, ולא על פי העקרונות הרפואיים והנהלים המקצועיים המקובלים. על הרופא המטפל חלה חובה להיות אחראי לטובתו של המטופל מבחינה בריאותית (פיזית ונפשית כאחד).

אולם כאשר הרופא אינו שועה לתלונותיו של המטופל, או שהוא פועל בפזיזות בהתאמת הטיפול למצבו של החולה, הוא עלול למצוא את עצמו נאשם ברשלנות רפואית. על מנת להוכיח כי אכן התנהלותו של הרופא לא עלתה בקנה אחד עם הסטנדרטים המקצועיים של רופא בתחומו, נהוג להציג בבית המשפט חוות דעת רפואית של מומחים בעלי שם.

 

מה תרומתה של חוות דעת רשלנות רפואית מחלת צהבת להצלחת התביעה?

בכוחה של חוות דעת של מומחה בתחום מחלות הכבד, להפוך את ההליך המשפטי להצלחה עבור התובע, במובן של השגת דמי פיצויים בהיקף משמעותי עבור אותו תובע. במסגרת הצגת חוות הדעת בהליך המשפטי, מתבצע בדרך כלל אומדן של היקף הנזק אשר נגרם למטופל אל מול ההתנהלות של גורמי הרפואה שעימם הוא בא במגע.

בהקשר זה נבדקת הסוגיה האם יכל הרופא המטפל לפעול בצורה אחרת כדי למזער את הנזק הנ"ל. חוות דעת ממומחים בתחום היא מחויבת המציאות, כיוון שהליך משפטי הנסוב סביב נזקים רפואיים מצריך עדות מטעם גורמים מקצועיים אובייקטיביים.

 

בשורה התחתונה

סיוע מצד עו"ד המתמחה בתביעות רשלנות רפואית מחלת צהבת הוא נדבך קריטי להצלחתה של תביעת פיצויים מסוג זה. עורך דין שצבר ניסיון רב בניהול תביעות רשלנות רפואית של חולי צהבת ובני משפחתם עובד עם מומחים מובילים בתחום הרפואה ומחלות הכבד, שמספקים חוות דעת רפואית מקצועית לטובת התובע בבית המשפט.

חוות דעת מקצועית כזו, בשילוב עם הייצוג המשפטי המקצועי, מספקת לנפגעי רשלנות רפואית תשתית להוכחת צדקתם בהליך המשפטי ולהשגת פיצוי כספי בסכומים גבוהים. אף שגם פיצויים בסכומים גבוהים אינם מפצים על הסבל ועוגמת הנפש שנגרמו לחולה שנפגע ממחדלים רפואיים, יש בהם כדי להיטיב עם החולה ובני משפחתו במקרים רבים, ולתרום לשיפור ניכר באיכות חייהם.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית מחלת צהבת? באתר "הנבחרת המשפטית", תוכלו לאתר מידע נוסף בנושא זה ובנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין איכותיים ומסורים שישמחו לעמוד לרשותכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
צהבת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של