רשלנות רפואית מחלת קרוהן

מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית של המעיים, הפוגמת בצורה משמעותית באיכות חייהם של החולים בה. היות ומחלת קרוהן היא מחלה כרונית שמובילה לא אחת לאשפוזים רבים, ניתן רק להניח כי הלוקים בה יבואו במהלך חייהם במגע עם גורמים רבים במערכת הבריאות. בנסיבות אלו, קיימת סבירות גבוהה יותר בקרב חולי קרוהן, למפגש עם רשלנות רפואית, שעלולה לחבל בסיכוייהם לנהל רמת חיים נאותה.

החיים בצילה של מחלת קרוהן

מחלת קרוהן היא כאמור מחלה כרונית, המלווה אנשים במשך מרבית שנות חייהם. מחלת הקרוהן מתבטאת בהתקפים חוזרים ונשנים של בעיות במערכת העיכול, ובתקופות רגיעה החלות בין להתקף להתקף. מחלת קרוהן פוגעת בדפנות המעי, עד לרמה של יצירת דלקת במערכת העיכול ואיבריה, לרבות דלקות בוושט, דלקת בתריסריון, דלקות באזורי המעי השונים, ודלקות בקיבה.

 

רשלנות רפואית מחלת קרוהן עלולה להתרחש בשלבים שונים של הטיפול במחלה

רשלנות רפואית מחלת קרוהן עשויה להתרחש בשלבים השונים של הטיפול במחלה, כבר משלב האבחון של המחלה על פי התסמינים שהמטופל מציג. כאשר בשלב זה הרשלנות עשויה לבוא לידי ביטוי באי אבחון של המחלה במועד, או אי אבחונה כלל עקב אי הפניה לבדיקות מתאימות, טעויות בביצוע הבדיקות או שגיאות בפענוחן.

הרשלנות הרפואית במחלת קרוהן עשויה לבוא לידי ביטוי גם בשלב מתן הטיפול לחולה, בתצורה של אי מתן טיפול מתאים או מתן טיפול במועד מאוחר מדי, וכן באי מעקב אחר מצבו של החולה למניעת החמרה בהתקפים.

 

רשלנות רפואית מחלקת קרוהן – באבחון המחלה

ההתקפים של מחלת קרוהן מלווים בתסמינים אופייניים שהרופאים מצופים להתייחס אליהם כנורה אדומה המעידה על כך שיש לשלול את הסיכוי לכך שהמטופל חולה בקרוהן.

רשלנות רפואית מחלת קרוהן
רשלנות רפואית מחלת קרוהן

בין התסמינים האופייניים לקרוהן, שהרופאים מצופים להבחין בהם, ניתן למנות:

  • כאבי בטן
  • שלשולים
  • חום
  • ליקויים בספיגת מזון
  • ירידה במשקל
  • תשישות
  • התייבשות

 

אלו הם רק מקצת התסמינים הפוגעים באופן ניכר באיכות חייהם של הלוקים במחלה. במקרים שמטופל מציג את הסימפטומים הללו, רופאיו מצופים להפנותו לביצוע בדיקות כגון בדיקת קולונוסקופיה, בדיקת גסטרוסקופיה, או בדיקות הדמיה מסוגים אחרים.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן בעקבות כשל באבחון המחלה

כאשר הרופאים המטפלים באדם המציג תסמיני קרוהן אינם מפנים אותו לבדיקות הרלוונטיות לאבחון המחלה, וכתוצאה מכך מצב המחלה מחמיר ואיכות חייו מידרדרת, יש מקום לבדוק את ההיתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן, מול עו"ד המתמחה בתביעות מסוג זה. הדבר נכון גם במקרה בו מתבצע אבחון שגוי שבעקבותיו הקרוהן אינו מטופל במועד.

 

רשלנות רפואית מחלקת קרוהן – בטיפול במחלה

במסגרת הטיפול בהתקפי קרוהן, מטופלים רבים מקבלים טיפול תרופתי אגרסיבי למדי, שעשוי לכלול אנטיביוטיקה, נוגדי דלקת, סטרואידים, תרופות ביולוגיות, ועוד. אולם במקרים מסוימים, המצב מחמיר עד כדי כך שעולה גם הצורך בניתוח. בהיעדר טיפול הולם במחלה שניתן למטופל במועד הנכון, עלולים להתפתח שלל סיבוכים ונזק משני בגוף החולה.

לכן חולה קרוהן מאובחן חייב לקבל טיפול מתאים ויעיל ובזמן, ורופאיו חייבים להיות "עם האצבע על הדופק" כדי לוודא כי הטיפול משיג את מטרותיו. חשוב עם זאת לסייג ולומר כי נכון למועד כתיבת שורות אלו, טרם נתגלה טיפול למחלת קרוהן שהוכח כאפקטיבי בכל המקרים.

לכן רופאיו של חולה הקרוהן מצופים לגלות פרואקטיביות בטיפול בו, ולהציע לו סוגים מגוונים של אפשרויות טיפול, עד למציאת הפתרון שיפחית את תדירות הופעת ההתקפים ויאפשר למטופל לקיים רמת חיים סבירה.

 

רשלנות רפואית מחלקת קרוהן – במעקב אחר מהלך המחלה

כאמור, מטופל שחולה במחלת קרוהן חייב להימצא תחת מעקב צמוד ושוטף אצל הרופא המטפל בו, על מנת להבטיח שלא יפתח סיבוכים ולוודא שלא חלה הידרדרות במצבו. זאת משום שחולי קרוהן נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן המעי הגס.

בנוסף לכל האמור לעיל רופאיו של חולה הקרוהן מצופים להציג למטופל את התמונה המלאה, כולל הצורך בשינויים תזונתיים, סביבתיים ונוספים, שעשויים לסייע בהתמודדות עימה. היות ומחלת הקרוהן נוטה להפוך אגרסיבית יותר עם השנים, המעקב אחר מצב בריאותו של החולה, וביצוע בדיקות על בסיס תקופתי הן הדרך למנוע את ההידרדרות במצבו.

אי לכך, כאשר רופאיו של חולה קרוהן אינם מקפידים על ביצוע מעקב רפואי שוטף כנדרש, ומצבו הבריאותי של המטופל מחמיר בשל כך, גם אז יש מקום לבדוק את האפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן.

 

ההשלכות הקשות של רשלנות רפואית מחלת קרוהן

בהיעדר ניהול יעיל ופרואקטיבי של מחלת הקרוהן, עלולים להופיע מגוון סיבוכים בגוף החולה, ובכללם:

  1. נקבים בדפנות המעי
  2. אבצסים
  3. חסימת מעי

 

הסיבוכים הללו הם מסכני חיים, ולכם מחייבים טיפול מיידי. אחד הנזקים הישירים של מקרי רשלנות רפואית מחלת קרוהן, למשל, הם כריתת קטע מהמעי, שניזוק בצורה בלתי הפיכה בעקבות הדלקת שלא טופלה כהלכה.

 

מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן?

במקרים שבהם קיים חשד סביר לכך שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלת הקרוהן, בטיפול בה או במעקב אחריה, יש מקום לפנות אל עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, לשם קבלת ליווי משפטי מקצועי בניהול תביעת נזיקין.

 

איך ניתן להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית מחלת קרוהן בעזרת עורך דין?

על מנת שניתן יהיה להוכיח לבית המשפט שחלה רשלנות רפואית מצד הרופא שטיפל בחולה הקרוהן, יש להציג ראיות שיתמכו בכך שרופא זה לא התנהל בהתאם למצופה מרופאים בתחומו. לשם כך נהוג להציג במשפט עדות מטעם רופא מומחה המשמש כעד של התביעה.

הרופאים המומחים בהקשר זה, הם לרוב רופאים כירורגים עם התמחות בדרכי העיכול / רופאי גסטרו שיכולים להעיד על קיומו של קשר ברור בין ההתנהלות הקולקלת של הרופא הנתבע ובין הפגיעות בבריאותו של התובע.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית מחלת קרוהן? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע מלא בנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לסייע לכם להגיש תביעת פיצויים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחלות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של