רשלנות רפואית מעקב

פגיעות פיזיות וכאבים כרוניים הם אינם עניין רגעי. יש הרבה מאוד אלמנטים רפואיים ותהליכים אשר מתחוללים למשך שנים ארוכות. לכל פגיעה יש השפעה כזו או אחרת בטווח הקצר, וכמובן שגם בטווח הארוך. מעקב אחר חולה הוא משהו שחייב להיעשות בצורה נכונה, מפני שישנם שינויים שמתרחשים לגוף שלנו כאשר אנו מזדקנים.

מעקב רפואי טוב ואיכותי יכול למנוע הרבה מאוד צרות, אך כאשר הוא נעשה בצורה לא טובה, יש סיכוי גדול להשפעות שליליות ונזקים גדולים. ישנם מקרים רבים של רשלנות רפואית מעקב אשר משפיעים על אנשים בצורות שונות, ויש לתת על כך את הדעת.

 

מה בין רשלנות רפואית לבין מעקב?

בתוך התחום של רשלנות רפואית מעקב נחשב למקרה די חריג, כי הנזק הוא אינו נקודתי בגלל פעולה ספציפית של הרופא, אלא משהו שנגרר לאורך זמן. יש הרבה רופאים שמוותרים על תהליכים רפואיים לחולים שלהם מכל מיני סיבות.

ישנם מקרים בהם המצב נראה כאילו המקרה הבריא לחלוטין, ומקרים אחרים בהם צילום אחד לא נראה כמו מה שיעשה את ההבדל. עם זאת, הנהלים הרפואיים מחייבים אחר התנהלות מסוימת, ואם רופא לא עומד בסטנדרטים הללו, קל מאוד להוכיח מקרים של רשלנות רפואית.

 

מקרים שבהם אי מעקב אחר מצב המטופל עלול להיחשב כרשלנות רפואית

אחד התחומים בהם המעקב הוא קריטי הוא כמובן הריון. מעקב הריון הוא חשוב מאוד, ולכל אישה נקבעים מספר בדיקות במהלך ההריון שלה. הבדיקות מתחילות עם רופאת נשים, אולטרסאונד ראשוני ולאחר מכן עוברים לבדיקות השקיפות העורפית וסקירות המערכות.

בין לבין יש לא מעט בדיקות לצד המעקב הרפואי של אחות מוסמכת, אותן צריך לבצע בהתאם לפרמטרים שונים, כולל גיל (בדיקת מי שפיר) והרגשה כללית של המטופלת. כן יש סיכוי גדול למקרים של רשלנות רפואית מעקב לאור הסיבוכים השונים שקורים בהריון.

רשלנות רפואית מעקב
רשלנות רפואית מעקב

המורכבות של תביעת רשלנות רפואית הנסובה סביב כשל במעקב

כל מקרה של רשלנות רפואית הוא שונה ומורכב כשלעצמו. יש שיטות טיפול שונות, אסכולות רפואה שונות ורופאים שדוגלים באסטרטגיית טיפול כזו או אחרת. בכל אופן, אם הם אינם עובדים לפי הפרוטוקולים וטועים באבחנה, דרך טיפול או בחירת התרופה הנכונה, הם חשופים לקבלת תביעת רשלנות רפואית על ידי החולה שלהם.

המקרים הקיצוניים מגיעים לנזקים חמורים לחולה, או במקרה של הריון – ליולדת ולעובר שלה, ולכן, חשוב מאוד לא לקחת סיכונים ולעבוד לפי הפרוטוקולים השונים.

 

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית במקרים של רשלנות רפואית מעקב היא חשובה מאוד. הדבר החשוב ביותר הוא להוכיח את הנזק שנעשה לחולה בגלל טיפול לקוי. יש לשאול האם המטפל הסביר היה מבצע את העבודה בצורה שונה מהאופן בו פעל הרופא של המטופל.

האם המטפל חרג מהסטנדרט הנהוג, האם הוא עבד לפי הנהלים והאם יש בדרך הפעולה שלו דבר אשר גרם באופן ישיר לנזק שנגרם לחולה. חשוב מאוד לעבוד עם עורכי דין איכותיים, ששוחים בנושאים הללו.

 

טיפול בתיקי רשלנות רפואית מעקב

עורך דין רשלנות רפואית צריך לדאוג לכמה דברים כאשר הוא נכנס לתיק. הדבר הראשון הוא כמובן להחזיק בכל הניירת הרלוונטית. כל ההפניות, כל הטיפולים, כל התרופות שניתנו למטופל ועוד. בנוסף, הוא צריך להמציא חוות דעת מקצועית, במה שיכול להוות אתגר.

רופאים רבים לא ששים לספק חוות דעת מקצועית לאור העובדה שהם אינם רוצים לפגוע בעצמם ובעמיתיהם. עורכי הדין שמצליחים להשיג חוות דעת איכותיות במחירים סבירים הם כאלו שמגדילים את הסיכויים שלהם לזכות בתיק ולספק ללקוחות שלהם סכומים נאים ביותר.

 

רשלנות רפואית מעקב: הפיצוי שניתן להשיג בתביעת רשלנות רפואית

הסכומים המתקבלים בתיקים של רשלנות רפואית מעקב הם כמובן משתנים בהתאם לסיטואציה ולכל תיק. תביעת רשלנות רפואית חייבת להיות מוגשת בצורה מסודרת ונכונה, ויש חשיבות גדולה מאוד לעורך הדין וליכולות שלו, מפני שהמלחמה היא נגד גופים רפואיים גדולים ברוב המקרים.

חשוב להבין שיש לא מעט מקרים של טיפול רשלני, שבחלקם אין נזק ממשי למטופל, או שהמטופל אינו מקשר בין הנזק שנעשה לו לאופן הטיפול. לכן, חייבים לנסות ולהבין את ההשלכות של כל טיפול שאתם מקבלים בכל סוג של תהליך רפואי.

 

על חשיבות המעקב הרפואי למניעת פגיעה במטופלים

מעקב רפואי חייב להיעשות בצורה מאוד ברורה, עם הפניות והסברים למטופלים. מטופל לא צריך לקבל טיפול כאקסיומה והוא צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות. האם התרופות מסתדרות אחת עם השנייה, מה הן תופעות הלוואי, מדוע אין מפגש מעקב בקרוב, ומה ההשלכות של הטיפול, לטוב ולרע, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

בנושא של רשלנות רפואית מעקב יש כמובן תוצאה לכל פעולה, ויש לשים לב מה היה הרופא אמור לעשות, ואיך הוא פעל בפועל. האם היו שם נורות אזהרה ועד כמה גדול הנזק.

 

רשלנות רפואית מעקב – חובת הזהירות של הרופא

תביעת רשלנות רפואית תתמקד בקיומה של חובת זהירות בין הרופא למטופל והפרתה. הרופא יש חובת זהירות מובנית כלפי מטופליו, ואם הוא הורה על טיפול מסוים או לא הורה על טיפול אחר כנגד שמירה על זהירות באופן כללי, יש כאן טעם לפגם. כמובן שגם קיום נזק ממשי למטופל בעקבות רשלנות רפואית מעקב וזה משהו שיחסית קל להוכיח. נזקים ארוכים טווח הם לרוב ויזואליים, וגם אם לא, ישנם מסמכים שמוכיחים זאת.

 

רשלנות רפואית מעקב – ביסוס הקשר הסיבתי

קיומו של קשר סיבתי לנזק בתיקי רשלנות רפואית מעקב הם ההוכחה הטובה ביותר לטיפול לקוי. כל רופא צריך לעשות את המירב עבור המטופלים שלו, ואם זה לא קורה, רוב הסיכויים הם לנזק ממשי ומשמעותי. לכן, המטופלים צריכים לדאוג לקבל את הפיצוי המתאים, וזה משהו שנעשה עם תביעת רשלנות רפואית בצורה מסודרת.

כן. לרופא אמנם יש שיקול דעת רחב, בהיותו איש מקצוע מומחה, בדרך שבה מומלץ לטפל ולעקוב אחר מצבו הבריאותי של כל מטופל, אך גם הרופא מחויב לנהלים מסוימים. במידה והרופא הפר את הנהלים האלו וכתוצאה מכך נגרם נזק, הוא בעצם התרשל בתפקידו.
באופן כללי, ישנם מקרים רבים בהם אי מעקב אחר מצבו הרפואי של המטופל יוכל להיחשב כרשלנות רפואית. אחד מהמצבים הנפוצים והחשובים ביותר שדורשים מעקב זהו מצב של היריון, שבו אנשי הרפואה מתאימים את הבדיקות והמעקב אחר המטופלת לאור מצבה והתקדמות ההיריון.
במידה ולמטופל נגרם נזק, וניתן להוכיח כי נזק זה נגרם כתוצאה מאי המעקב הרפואי (כלומר שאם גורמי הרפואה היו עוקבים אחר מצבו, הנזק יכול היה להימנע) – כדאי ורצוי להגיש תביעת רשלנות רפואית, וכך לקבל פיצוי עבור הנזק שנגרם.
עורך דין שמתמחה ועוסק באופן יום יומי בתחום הרשלנות הרפואית מכיר את התחום לבוריו, מכיר את המערכת הרפואית ואת כל הפרוצדורה הנדרשת לשם הגשת התביעה. עורך הדין יוכל להעריך מהו גובה הפיצוי שתוכלו לקבל עבור הנזק שנגרם, ולדאוג להשיג אותו עבורכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עוקב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של