רשלנות רפואית – ניתוח קיסרי

לכל ניתוח שנעשה, ולו מעצם היותו הליך פולשני, נלווים סיכונים רבים וסיבוכים שעלולים להתרחש במהלכו. ניתוח קיסרי אינו שונה במובן זה, אך עם זאת רשלנות רפואית שמתרחשת בגינו, עקב חוסר תשומת לב מלאה או טעות בשיקול דעת, עלולה לסכן הן את חיי האם והן את חיי התינוק.

להליך תביעה בגין רשלנות רפואית-ניתוח קיסרי, נדרשים מספר צעדים מקדימים, כאשר הראשון שבהם הוא מציאת עורך דין רשלנות רפואית בלידה, שיוכל ללוות את התהליך באופן צמוד ולכל האורך. בפגישה הראשונה יעריך עורך הדין את הצדקת התביעה, שוויה ואת המסמכים הנדרשים כדי להוכיח אותה.

לאחר מכן, הוא יידרש לאסוף את כל אותם מסמכים רפואיים, אשר יסבירו את השתלשלות האירועים, כמו גם חוות דעת ממומחים בתחום אשר יוכלו להוכיח ולהראות כי אכן נעשתה במקרה הנידון פעולה רשלנית. מכיוון שבמקרים של תביעה על רשלנות רפואית כלולים סכומי פיצויים גבוהים ומשמעותיים, יש לפעול באופן זהיר ולבסס את תיק התביעה באופן שלא ישאיר מקום לספק.

מהי רשלנות רפואית לפני ניתוח קיסרי

רשלנות רפואית עלולה להתרחש לפני הניתוח כאשר ישנו איחור או עיכוב בהחלטה לנתח את היולדת, במהלכו -כאשר נעשית טעות פרוצדורלית החורגת מן הנוהל המקובל ולאחריו -כאשר סיבוכים פוטנציאליים ונלווים לניתוח לא מתגלים. בתהליך הלידה, ישנם מצבים אשר יידרשו ניתוח קיסרי דחוף, בעיקר במקרים של מצוקה עוברית, כליאת כתפיים ועוד.

כאשר הרופא, אשר נמצא בחדר הלידה, מעכב את החלטתו לביצוע ניתוח קיסרי עלולים להתרחש סיבוכים רבים עקב המצוקה העוברית, הן לאם והן לעובר. מעבר לכך, על הרופא לציין בפני היולדת את כל אותם סיבוכים אשר עלולים להתרחש מהמשך הלידה ומהניתוח הקיסרי. שלב ההחלטה הוא שלב קריטי בהמשך התהליך, והוא משמעותי מאד לקביעת העובדה האם התרחשה רשלנות רפואית.

ישנן נשים אשר נקבע להן מועד לניתוח קיסרי עוד בשלב תכנון הלידה, מטעמים שונים וגם הן צריכות לקבל את כל המידע הקיים על סיבוכי הניתוח וסיבוכי הלידה הוגינאלית אם תתרחש. המקרים בהם יולדת תוזמן לניתוח קיסרי הם כאשר העובר גדול מדי, הריון בסיכון או מרובה עוברים, מצג עכוז בו נמצא התינוק, או כאשר ישנה סיבה אחרת, כמו זיהום, אשר מונעת את הפרוצדורה הניתוחית.

בכל אחד מהמקרים על הרופא ליידע את היולדת על מצבה, על מצב התינוק ולהציג לה את התמונה המלאה.

רשלנות רפואית - ניתוח קיסרי
רשלנות רפואית – ניתוח קיסרי

מהי רשלנות רפואית במהלך ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הפך להיות ניתוח שכיח מאד בבתי החולים בארץ. למרות שכיחותו הרבה, וניסיונם של הרופאים המנתחים בסוג זה של ניתוח, עדיין הוא עלול לכלול סיבוכים רבים ומשמעותיים, אשר יש למנוע אותם בכל מצב. במהלך הניתוח, על הרופא להקפיד על הנהלים המקצועיים הנהוגים, כמו חיתוכים שצריכים להיעשות בצורה מסוימת, זהירות מפני זיהומים ועוד.

יש להיות מודעים לכל אותם סיבוכים, ולגלות אותם עוד בטרם התרחש הנזק אשר ממנו חוששים. נזקים משמעותיים אשר עלולים להתרחש במהלך הניתוח הם ניקוב המעי של היולדת, נזק משמעותי שייגרם לרחם, פציעות או שברים אצל העובר, איבוד דם ועוד.

כאשר ישנו חשש כי בעקבות רשלנות רפואית אשר התרחשה במהלך הניתוח הקיסרי, חל נזק כלשהו, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה, שיוכל לנהל את התיק, אשר בדרך כלל הינו מורכב ומבוסס על ראיות מקצועיות. עורך דין מיומן ידע לזהות את הפעילות הרשלנית שנעשתה בכל אחד מהשלבים של הניתוח הקיסרי, וינסה להוכיח את הקשר הישיר שלה אל הנזק שנגרם.

 

מהי רשלנות רפואית לאחר ניתוח קיסרי

לאחר הניתוח הקיסרי, יש צורך רב אף יותר למעקב ובקרה אחר המדדים החיוניים של היולדת, הרגשתה הפיזית והנפשית. חלק מסיבוכי הניתוח עלולים להיחשף מיד לאחר סיומו, כך שאפשר יהיה עדיין לטפל במקור הבעיה ולהציל את היולדת. סיבוכים אלה עלולים לכלול סיבוכים נשימתיים, אלח דם (זיהומיים כלל מערכתיים) או סיבוכים שנגרמו עקב ההרדמה.

על הצוות הרפואי להיות קשוב לצרכיה של היולדת, ולספק את הטיפול הדרוש, אם יש צורך בכך. רשלנות רפואית עלולה להתרחש עקב מעקב לא מספק או חוסר תשומת לב לתלונותיה. גם אם המחלקה עמוסה, או לא איפשרה לצוות לתת את תשומת ליבו לתלונות היולדת, בית המשפט עלול לפסוק על פי עיקרון הרופא הסביר.

עיקרון זה יוכל לוודא כי הרופא הסביר והמקצועי היה נוהג אחרת במקרה הנידון, באופן אשר היה מונע או מטפל בנזק שנגרם.

 

התביעה ומהלך המשפט בעת רשלנות רפואית – ניתוח קיסרי

יש לזכור כי לא כל סיבוך בעקבות הניתוח, במהלכו או בסופו, הינם תוצאה של רשלנות רפואית. בפרוצדורות פולשניות כירורגיות, כמו גם בניתוח קיסרי, עלולים להתרחש סיבוכים משמעותיים רבים, ובלבד שהמטופלת קיבלה את כל הנתונים והמידע שיש עליה לקחת בחשבון בעת הסכמתה להליך.

עם זאת, כאשר ישנו חשש לנזק שנגרם בגין ניתוח קיסרי כושל, כדאי ורצוי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה, כדי שיוכל להעריך האם ישנו קשר ישיר בין רשלנות רפואית לבין הנזק שנגרם, בין אם לתינוק ובין אם ליולדת. במהלך המשפט יידרש עורך הדין לחוות דעת של רופאים מומחים ומקצועיים בתחום, באופן שיבססו את ההוכחה שהוא רוצה להעביר.

גובה הפיצויים במקרה של נכות מלאה שנגרמת עשויים להיות גבוהים ומשמעותיים מאד ויוכלו להקל על נטל ההורים, גם אם לא יטפלו בנזק עצמו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית ניתוח קיסרי הינה פעולה המתרחשת לפני, במהלך או לאחר הניתוח, באופן שעלול לחשוף הן את היולדת והן את התינוק לנזקים משמעותיים. על הצוות הרפואי בחדר הלידה ובחדר הניתוח להיות קשוב לתלונותיה של היולדת, למצוקות עובריות אם קיימות, ולמצבה הכולל.

ניתוח קיסרי הוא ניתוח הנועד על מנת ליילד את האישה ההרה באופן שאינו טבעי, על ידי חיתוך הבטן התחתונה של האישה. מדובר בהליך בו משתמשים על מנת להימנע מסיבוכים רפואיים הקורים במהלך הלידה, או כאשר ישנו סיכוי גבוה לבעיות במידה והלידה תתרחש באופן טבעי.
  • במהלך הניתוח – משום שמדובר בניתוח הכולל חיתוך הבטן התחתונה של האישה ורחמה, נדרשת עדינות ומקצועיות רבה.
  • לאחר הניתוח – לאחר הניתוח נדרשות בדיקות רבות על מנת לוודא את כלל המדדים החיוניים של היולדת. צוות רפואי שאינו מושקע בתהליך עלול לפספס סיבוכים הנגרמים לאחר הניתוח.
ניתוח מכל סוג הוא הליך פולשני מאד, ולכן מלווה בסיכונים רבים אך ורק מתוקף היותו הליך שכזה. במהלך הניתוח יכולים להיגרם נזק משמעותי לרחם האישה, וכמו כן ישנה סכנה כתוצאה מאיבוד הדם הרב. גם לתינוק ישנה סכנה הנוגעת לפציעות ושברים, ופגיעות כתוצאה מכך שמדובר ברגעיו הראשונים בעולם.
כאשר מדובר בניתוח, חשוב לזכור שלא כל סיבוך במהלכו הוא בהכרח כתוצאה מרשלנות רפואית. על מנת לבדוק האם אכן מדובר ברשלנות רפואית, מומלץ להיעזר בעורך דין שיצליח להוכיח את הקשר בין הנזק הנגרם לרשלנות. בנוסף יש צורך בחוות דעת של מומחים אשר יבואו לידי שימוש גם במהלך המשפט.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חדר ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של