רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

בלוטות הלימפה הן חלק ממערכת החיסון של הגוף, הן נמצאות במקומות שונים בגוף ומגנות מפני זיהומים. לימפומה, הינו סרטן המתפתח בבלוטות הלימפה, ומתבטא בגדילה לא מבוקרת של לימפוציטים, ויש לאבחנו באופן המהיר ביותר האפשרי. בכל חשש או חשד לרשלנות רפואית, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה.

בעצם גילוי הסרטן גלומות עבור המטופל התמודדויות רבות, הן פיזית והן רגשיות ולכן כאשר מתרחשת רשלנות רפואית אשר מובילה לנזק שהיה יכול להימנע, המצב הוא קשה לתפיסה ולהתמודדות. עם זאת, יש לזכור כי משפטים העוסקים ברשלנות רפואית הינם ארוכים וסבוכים, מכיוון שהם מערבים נושאים מקצועיים ורפואיים רבים, ולכן יש להתאזר בסבלנות רבה.

סרטן בלוטות הלימפה – הלימפומה

לימפומה מתבטאת בהתרבות חסרת בקרה של הלימפוציטים (תאי הדם הלבנים), אשר הינם חלק ממערכת החיסון. ישנם שני סוגים של לימפומה:

  1.  לימפומה על שם הודג'קינס.
  2.  לימפומה שאינה הודג'קינס.

 

במרבית המקרים (90%), החולים יחלו בלימפומה שאינה הודג'קינס, במחלות מתת סוגים שונים. כל תת סוג של מחלה חייב להיות מאובחן לאחר בירור מעמיק, מכיוון שהטיפול יותאם לסוג הספציפי של המחלה. גורמי הסיכון ללימפומה הם לא ספציפיים, אבל הם כוללים גברים, גיל מבוגר, חשיפה לחומרי כימותרפיה או כימיקלים אחרים כמו חומרי הדברה, ליקויים מולדים או מחלות אוטואימוניות.

התסמינים של החולים, אשר צריכים להדליק נורה אדומה אצל הרופא הם: הזעה מוגברת בעיקר בלילה, אובדן תיאבון, ירידה במשקל, וכאבי בטן. כאשר רופא המשפחה, אשר רואה לראשונה את המטופל חושד בלימפומה, הוא יידרש לשלחו למספר בדיקות אשר יאששו או ישללו את האבחון כמו אולטרסאונד, CT או צילום רנטגן אחר.

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה
רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

 

סרטן בלוטות הלימפה – סיכוני וסיבוכי המחלה

בדומה למחלות אחרות, בעיקר ממאירות, גם בלימפומה עלולים להתרחש סיבוכים שונים, הן כתוצאה מהטיפול עצמו והן כתוצאה מהגידול. הטיפולים, אשר כוללים קרינה או כימותרפיה, הינם מערכתיים, ולכן משפיעים על הגוף כולו, על כלל מערכותיו. הטיפולים עלולים לגרום להקאות, עייפות, ירידה בספירת הדם.

הסיבוכים אשר עלולים להיגרם מהגידול עצמו ינבעו כתוצאה מהתפשטותו, כמו גרורות של הגידולים בתאי הלימפה לאיברים אחרים, עד סכנת מוות. מכיוון שיש למנוע את התפשטות המחלה, יש לאבחן את המחלה באופן מהיר ולהתחיל בטיפול כמה שיותר מהר. יש לקחת בחשבון כי הטיפול יארך מספר חודשים, ולפעמים עד כדי השתלת תאי גזע.

כחלק מאחריות הרופא המטפל עליו לגלות ולאבחן את התסמינים השונים, בטרם התפשטותם, בדי שהמטופל לא יאבד את סיכויי ההחלמה הצפויים לו. בכל חשש כי נעשתה פעולה רשלנית על ידי הרופא המטפל, או מי מצוותו, הם יהיה חשופים לתביעות רשלנות רפואית.

 

באילו שלבים עלולה להתרחש רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה?

רשלנות רפואית עלולה להתרחש בכל שלב משלבי ניהול המחלה:

 

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה בעת אבחון המחלה

כל איחור, כאמור, בעת אבחון המחלה, עלול לעכב את התחלת הטיפול המיידי הנדרש. כאשר הרופא המטפל, אשר רואה לראשונה את החולה, לא נותן את מלוא תשומת הלב לתסמינים שאותם מבטא המטופל ולא שולח לבדיקות משלימות, הוא חוטא לתפקידו. בשלב זה של אבחון, נדרש הרופא גם לפענח באופן תקין את הבדיקות שחוזרות, באופן שתתגלה חריגה כלשהי ותאובחן מחלה, אם היא קיימת.

 

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה במהלך הטיפול במחלה

בחירת הטיפול הספציפי מתבססת על אבחון מדויק של תת סוג הסרטן הקיים. מכיוון שכיום ישנן שיטות טיפוליות חדשניות, אשר עשויות לסייע ולעזור במקרים ספציפיים במיוחד, יש להכיר את כל השיטות ולהתאימן באופן מדויק למטופל. רשלנות רפואית בשלב זה יכולה לכלול חוסר התאמת טיפול נכון למטופל ספציפי, או חוסר יידוע של המטופל לגבי אופציות טיפוליות נוספות שקיימות, זמינות או לא זמינות.

 

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה בעת המעקב אחר החולה

לאחר כל טיפול, בזמן אשפוז או כאשר המטופל כבר נמצא בביתו, חייב הרופא לבחון ולעקוב אחר תסמינים או סיבוכים אשר עלולים להיות כתוצאה מהטיפול. סיבוכים אלה יכולים לכלול ירידה בספירת הדם, התעלפויות, הקאות משמעותיות ועוד. כמו כן, לאחר ריפוי המחלה, על הרופא לעקוב אחר המטופל באופן יסודי ועקבי, ולברר כל תסמין חריג אשר עלול לעורר חשד להישנות המחלה.

 

 ניהול תביעת רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

על עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנהל את התיק, להוכיח בפני בית המשפט מספר קריטריונים הכרחיים. בשלב הראשון, יידרש עורך דין רשלנות רפואי להוכיח כי התרחשה פעולה רשלנית באבחון, טיפול או במעקב אחר החולה. לאחר מכן, יידרש עורך הדין להוכיח כי קיים נזק משמעותי אצל המטופל, המגביל אותו מבחינה פיזית או רגשית, ובשלב השלישי יידרש עורך הדין להוכיח את הקשר הישיר בין השניים.

כדי להוכיח זאת, יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר והמידע הרפואי הקיים בתיק ולהתחקות אחר השתלשלות האירועים, כפי שהם התרחשו במציאות. בדרך כלל, יסתייע עורך הדין גם במומחים מהתחום, אונקולוגים של סרטן הלימפומה, כדי שהם יוכלו לבאר מול בית המשפט את המונחים המקצועיים ויחוו את דעתם לגבי חריגות המקרה והעובדה כי הרופא המטפל בתיק לא פעל על פי מה שמצופה מהרופא הסביר.

 

לסיכום

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה עלולה להיות משמעותית מאד לאיכות ואורך חייו של המטופל, במיוחד כאשר היא מובילה לאיבוד סיכויי החלמה. כדי להוכיח את כל מה שנדרש בתיק זה, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לפעול למען קבלת פיצויים גבוהים ככל האפשר.

מעוניינים במידע נוסף בנושא רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד לעומק על דיני רשלנות רפואית, ולמצוא עורך דין רשלנות רפואית מנוסה שישמח לסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של