רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אשר נמצאת באזור הצוואר, מתחת לענבל, ומטרתה לייצר הורמונים, לווסת את קצב הלב, את לחץ הדם, המשקל והטמפרטורה של הגוף. מדובר בהרבה עבודה עבור איבר קטן שיושב באמצע הצוואר, ובסופו של דבר, מדובר בבלוטה שיכולה לגרום גם ללא מעט בעיות.

הרבה אנשים חווים בעיות בחילוף החומרים, במשקל או בלחץ הדם בעקבות בעיה בבלוטת התריס, כאשר הבעיה המסוכנת ביותר היא, כמובן, סרטן בלוטת התריס. למרבה המזל, אפשר לאבחן ולטפל בסרטן בלוטת התריס בקלות יחסית. יחד עם זאת, יש לא מעט מקרים של רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס אשר יכולים לפגוע בסיכויי ההחלמה של החולה באופן בלתי הפיך.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס?

רשלנות רפואת סרטן בלוטת התריס יכולה להתרחש בכמה נקודות שונות במהלך האבחון והטיפול הרפואי במחלה:

  1. אבחון של רופא המשפחה – כל סוג של טעות באבחון יכולה לגרום לעיכוב בטיפול או לטיפול שגוי.
  2. אבחון במיון או בבית החולים – פספוס של תסמינים, הכוונה לטיפול לא נכון או טעות כלשהי יכולה לגרום להחמרה של המחלה.
  3. רשלנות רפואית בטיפול – טעות במרשמי הכדורים או בהחלטה לנתח או שלא לנתח היא גם כן קריטית.
  4. רשלנות רפואית במעקב אחר סרטן בלוטת התריס – גם אחר מטופל שהחלים לכאורה מסרטן בלוטת התריס חובה לעקוב באופן רציף, כדי למנוע את הישנות המחלה. אי ביצוע מעקב כנדרש מסכן את המטופל ומהווה רשלנות רפואית לכל דבר ועניין.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס

רופא המשפחה הוא זה שאמור לאבחן את סרטן בלוטת התריס בפעם הראשונה. הסרטן מתבטא בכמה תסמינים שהם מאוד פיזיים וקלים לזיהוי כמו גידול נראה לעין בצוואר, שינוי בקול, כאבי צוואר או גרון וכן אדמומיות באזור הצוואר.

בשלב הראשון, הרופא צריך לנקז את הנוזלים ולשלוח את המטופל להמשך טיפול אינטנסיבי יותר בבתי החולים. עם זאת, כאשר הוא אינו מזהה את הגוש ולא מטפל בו, זהו מקרה קלאסי של רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס כבר בשלב האבחון.

 

רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס – בשלבי הטיפול במחלה

רופאי משפחה לרוב לא מפספסים את האבחונים הפיזיים, ובהמשך הטיפול ישנה הסתברות גבוהה יותר של רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס הן בשלבי הטיפול הנקודתי והן בשלבי הטיפול המתמשך. בשלב האבחון המתקדם, יעבור המטופל כמה בדיקות, כולל אולטרסאונד, גירוי בלוטת התריס או בדיקת נוגדנים.

לאחר מכן, תתבצע שאיבת דגימת תאים מן הבלוטה. כל הבדיקות הללו אמורות לתת תמונה מדויקת לגבי מצב החולה, ואם הרופאים לא מצליחים להכריע, או שולחים לטיפול אגרסיבי יותר או פחות, הרי שמדובר בתקלה שצריכה להתברר בבית המשפט.

רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס
רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

כיצד רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס מתבטאת בניתוחים אונקולוגיים?

הטיפול השכיח ביותר בנושא של סרטן בלוטת התריס הוא כריתת אונת הבלוטה או הבלוטה כולה באמצעות ניתוח. לכל ניתוח יש השפעות כאלה ואחרות, שיכולות להיות מינוריות ויכולות להיות גדולות ומעיקות במיוחד. החובה של הרופא היא להסביר למטופל את כל ההשלכות של הניתוח, ובעיקר את העובדה שיצטרך לקחת הורמונים אותם מייצרת בלוטת התריס, למשך כל שאר ימי חייו.

מעבר לכך, ניתוחים מגיעים עם סיכונים מובנים, וכל ניתוח המתבצע באזור הגרון יכול לגרום לנזקים תמידיים למיתרי הקול, לקנה הושט ועוד. כאשר נעשית טעות בניתוח, בהתאם לנסיבות, ישנה עילה לעיתים להגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד אותו גוף רפואי שניתח את החולה.

 

באילו מקרים יש מקום להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

טיפול שהוא אינו כירורגי יכול ללכת לכיוונים של טיפול כימותרפי, וגם כאן, פוטנציאל הנזק הוא גדול. טיפול כימותרפי הוא טיפול שמחסל את מערכת החיסון של הגוף, דבר המותיר אותו פגיע מאוד. רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס יכולה להכניס את המטופל לטיפול כירורגי ביולוגי או של הקרנות שלא לצורך.

נושא הגרורות הוא זה שמכריע פה, שכן אם יש גרורות בגוף, אין ערך אמיתי לכריתת הבלוטה, ויש צורך בטיפול מקיף יותר.

 

על חשיבותה של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

כל נזק שנעשה בגלל טיפול בסרטן בלוטת התריס צריך להיבחן בעין מקצועית. האם הרופא הוא זה שגרם את הנזק, מה מידת הנזק, ועד כמה יש קשר נסיבתי בין הטיפול לנזק. במילים אחרות, האם הרופא פעל לפי כל הנהלים והפרוטוקולים ובחר בדרך טיפול בה הרופא הסביר היה בוחר בהתאם לאותה סיטואציה.

אם יש טעם לפגם בעבודתו של הרופא, יש לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית ולנסות להשיג את הפיצויים הראויים עבור הנזקים הנפשיים והפיזיים אשר נגרמו למטופל.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס מחייבת מומחיות משפטית

סכום הפיצוי בתיקי רשלנות רפואית הוא משתנה בהתאם למידת הנזק. כמובן שאבחון לקוי שהוביל להחמרת המחלה במידה מה, לעומת פספוס אבחנה ומוות של המטופל אלו דברים שונים לחלוטין. ההתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית היא חשובה מאוד, שכן זה מגדיל מאוד את הסיכוי להגדיל את הרווח מההתכתשות בבית המשפט.

יש הרבה מאוד סוגים של עורכי דין ואפילו כאלו שמתמחים בנושא של רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס באופן ספציפי.

 

איך משיגים חוות דעת של רופא מומחה בתיקי רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

דבר שעשוי לעשות את ההבדל בכל תביעת רשלנות רפואית היא חוות דעת מקצועית. חוות דעת מקצועיות זה משהו שקשה מאוד להשיג בימינו. רופאים לא אוהבים לחתור תחת קולגות שלהם, וחושבים שזה עלול לפגוע באותם אנשים ואפילו בעצמם. עורך דין רשלנות רפואית אשר מגיע עם ידע, ניסיון קשרים, יכול בהחלט להשיג את אותן חוות דעת במחיר זול, ולהגדיל את סיכויי הזכייה בתיק.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס? כך תקבלו פיצוי ראוי

סרטן בבלוטת התריס הוא סרטן מורכב שצריך לקבל טיפול אינטנסיבי ומהיר. למרות המסוכנות שבו, מדובר בסרטן שזיהוי מוקדם יכול מאוד לעזור בטיפול ובהחלמה בו. אם הטיפול אינו עומד בסטנדרטים רפואיים בסיסיים, הרי שהנזק הוא בלתי נמנע, ולכן, יש להגיש תביעת רשלנות רפואית דרך עורך דין שמתמחה במחלה הזו באופן ספציפי, על מנת להגדיל את סיכויי הזכייה בתיק.

 

מעוניינים במידע נוסף על הגשת תביעת נזיקין לנפגעי רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד ולקרוא על כל מה שקשור לדיני רשלנות רפואית ולמצוא עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם במימוש זכויותיכם.

ההליך שאותו עובר מטופל במחלת הסרטן בבלוטת התריס כולל מספר שלבים, החל מאבחון המחלה בבדיקות שונות, דרך הטיפול בה ועד למעקב רפואי אחר מצבו של המטופל גם לאחר החלה או נסיגה של המחלה. בכל אחד משלבים אלו יכולה להתרחש רשלנות רפואית, במידה והרופא לא עומד בסטנדרטים ובנהלים המקובלים.
אם הרופא התרשל בתפקידו במהלך אחד השלבים של המחלה (אבחון, טיפול או מעקב), ונגרם לכם נזק בשל התרשלות זו, וכאשר ניתן להוכיח שהנזק שנגרם התרחש רק בעקבות ההתרשלות (כלומר, שישנו קשר סיבתי בין הנזק לבין ההתרשלות) – תוכלו להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.
אין סכום קבוע שבית המשפט פוסק עבור מקרי רשלנות רפואית. הדבר תלוי מאוד בכל מקרה לגופו, בנסיבות המקרה, במידת התרשלותו של הרופא ובנזק שנגרם למטופל. עם זאת, על מנת להגדיל את הסיכוי לפסיקת פיצויים גבוהים, כדאי להצטייד בחוות דעת מומחה שתעיד על מידת התרשלותו של הרופא.
עורך דין רשלנות רפואית עוסק באופן יום יומי במקרי רשלנות רפואית, ויודע בצורה הטובה ביותר להוכיח את כל מרכיבי התביעה ולהביא חוות דעת מומחה שתסייע לבית המשפט לאמוד את חומרת המצב. בצורה זו, הסיכוי לניצחון בתביעה ולפסיקת פיצויים גבוהים יותר עולה באופן משמעותי.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרט של סרטן

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של