רשלנות רפואית סרטן האשכים

רשלנות רפואית סרטן האשכים עלולה להיות משמעותית וקריטית לחיי החולה ולאובדן סיכויי החלמתו מהמחלה. בכל חשש או חשד כי התרחשה רשלנות רפואית, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, שיוכל לכוון, לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את ערכה.

תביעות בגין רשלנות רפואית עלולות לארוך זמן רב, מכיוון שמשפטים אלה הינם מורכבים וסבוכים מבחינת הידע המקצועי והרפואי הנדרש בהם. לשם כך, יש לבחור את עורך הדין המומחה ביותר בתחום, שיוכל להוביל את השומעים במשפט ואת השופט למסקנה המתבקשת על תשלום דמי פיצויים.

דמי הפיצויים, גבוהים ככל שיהיו, לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור ולרפא את המטופל, אולם הם יכולים להחזיר את מידת הצדק ולשפר את איכות חייהם של בני המשפחה.

מהו סרטן האשכים?

סרטן האשכים הינו נדיר באופן יחסי, אולם הוא קיים בקרב גברים בני 20 עד 40. גורמי הסיכון לו אינם ידועים במלואם, אולם ידוע כי גברים אשר בילדותם סבלו מאשך טמיר, עלולים להיות כלולים בקבוצת הסיכון למחלה, כמו גם גברים עם סיפור גנטי של סרטן האשכים.

התסמינים הם הרגשת גוש באשך, כאב מקומי או תחושה לא נוחה. כאשר מופיעים תסמינים אלה, על רופא המשפחה, אשר בדרך כלל רואה את המטופל לראשונה, לבדוק בדיקה פיזית מלאה ולשלוח לבדיקות נוספות. במידה ועולה חשש מצד הרופא המטפל לסרטן האשכים, הוא עשוי לשלוח את המטופל לאורולוג. הטיפול הדפיניטיבי והאופטימלי בסרטן האשכים, כאשר האבחון נעשה באופן מהיר, הוא ניתוח.

 

סוגים שונים של סרטן האשכים ושלבי המחלה

מקורו של סרטן האשכים הוא בתאי נבט (Germ cell). סרטן זה יכול להיות אחד משתי קבוצות עיקריות: סמינומה או סרטן שאינו סמינומה. גם סוגים אלה מתחלקים לתתי סוגים. למרות, שבדרך כלל הטיפול שיינתן לכל סוגי הסרטן יהיה דומה, יש לחקור לעומק ולברר לגבי הסוג הספציפי.

אבחון המחלה נעשה על ידי אולטרסאונד, בדיקת דם וגילוי מרקרים בדם אשר מאפיינים סוג סרטן זה, או MRI. לרוב, לא נעשית ביופסיה כאשר יש חשד לסרטן האשכים, מכיוון שהחשש הוא כי הגידול יתפשט לאיברים סמוכים, לכן, האבחנה הסופית תיעשה בזמן הניתוח.

רשלנות רפואית סרטן האשכים
רשלנות רפואית סרטן האשכים

ניתוח זה מעורר חשש רב בקרב המטופלים, ולכן על המטופל לקבל ולהבין את התמונה המלאה של מצבו הרפואי, על הסיכונים והסיכויים שבכך. לאחר אבחון המחלה יוכל הרופא המטפל לקבוע את שלב המחלה בה נמצא החולה, כאשר הדירוג נע בין 1-4.

בשלב הראשון, הגידול ממוקם רק באשך או ביותרת האשך, בשלב השני הוא התפשט לכלי דם או לימפה, בשלב השלישי הוא התפשט עד לצינור הזרע, ובשלב הרביעי הוא התפשט לשק האשכים.

 

מתי מתרחשת רשלנות רפואית סרטן האשכים?

רשלנות רפואית בסרטן האשכים עלולה להתרחש בשלוש נקודות קריטיות במהלך המחלה:

  1.   רשלנות רפואית סרטן האשכים בעת אבחון המחלה
  2.   רשלנות רפואית במהלך הטיפול בסרטן האשכים
  3.   רשלנות רפואית במהלך המעקב אחר סרטן האשכים

 

רשלנות רפואית סרטן האשכים בעת אבחון המחלה

בדומה למחלות סרטן באיברים אחרים, גם בסרטן האשכים יש לאבחן את המחלה באופן המהיר ביותר, כדי למנוע את התפשטותה. באופן כללי, סיכויי ההחלמה מסרטן האשכים הינם גבוהים, ולכן כל רשלנות רפואית אשר פגעה בהליך האבחון המהיר, תישקל בבית המשפט לחומרה. הרופא המטפל, או האורולוג עלול לא לשים לב לכל התסמינים אשר מבטא החולה, באופן שיעכב את אבחון המחלה ויסכן את פוריות הגבר בעתיד.

 

רשלנות רפואית סרטן האשכים במהלך הטיפול במחלה

במהלך הטיפול במחלה, הן בעת הניתוח והן בטיפול שלאחריו, יש לבדוק היטב את השלב בו מצויה המחלה. אם במהלך הניתוח, לא ניתנה תשומת לב מלאה לטיפול באשך, כך שתישמר הפוריות ולמנוע התנוונות, עלול המטופל לסבול מנזקים בלתי הפיכים.

מעבר לכך, נדרש הרופא המטפל להציג למטופל את כל התמונה המלאה, לרבות דרכי הטיפול הרצויות והנדרשות במצבו, הסיבוכים הפוטנציאלים, גם אם הם נדירים, והסיכויים הקיימים בהם. לפני הניתוח על המטופל לחתום על טופס הסכמה מדעת, בו הוא מבטא את הבנתו להליך אותו הוא צריך לעבור ולהסכמתו לביצועו.

אם הרופא המטפל לא הציג למטופל תמונה אמתית וגלויה, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית סרטן האשכים בעת המעקב אחר החולה

רשלנות רפואית בעת המעקב אחר המטופל, עלולה להתרחש עוד במחלקת האשפוז בבית החולים, או בביתו של המטופל לאחר שחרורו. רשלנות שכזו עלולה לכלול חוסר מעקב אחר בדיקות דם, ואחר מצבו של המטופל ומניעת הישנותה של המחלה.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית סרטן האשכים

את תביעת הרשלנות הרפואית מנהל עורך דין רשלנות רפואית. על עורך הדין להוכיח, במהלך המשפט, כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שמצופה מהרופא הסביר לפעול ועל פי הסטנדרטים המקצועיים המקובלים. כמו כן, יוכיח עורך הדין כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה.

כדי להוכיח זאת, יידרש עורך הדין לאסוף כל חומר ראייתי שקיים, הן מהמידע הרפואי הנמצא בתיקו של התובע והן משיחות שקוימו בין המטופל לרופא, בדיקות שנעשו, פיענוחן וכו'. כמו כן, יידרש עורך הדין לחוות דעת מומחים בתחום האורולוגיה, כדי שיוכלו לבאר את המונחים המקצועיים הקיימים בתיק ולהביא דוגמאות מהשטח למקרים דומים עם תוצאות שונות.

 

לסיכום

רשלנות רפואית סרטן האשכים עלולה להעלות באובדן סיכויי ההחלמה של המטופל, או בנזק שיהיה בלתי הפיך. פעולה רשלנית עלולה להתרחש באבחון המחלה, כאשר היא מובילה לעיכוב באבחון ובטיפול. כמו כן, היא עלולה להתרחש בעת הטיפול במחלה, כאשר לא מוסברות למטופל האופציות הטיפוליות העומדות בפניו או כאשר לא נבחר הטיפול המתאים והיא יכולה להתרחש בעת המעקב אחר החלה וחוסר מניעה של הישנות המחלה.

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן האשכים? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם.

רשלנות רפואית סרטן האשכים עשויה לבוא לידי ביטוי בשלושה מצבים שבהם הצוות הרפואי (כלומר, הרופאים או האחיות) שוגים מסיבה כלשהי. המצב הראשון הינו בעת אבחון המחלה שהמטופל לוקה בה, המצב השני הינו בעת טיפול במחלה והמצב השלישי בא לידי ביטוי בעת המעקב שמתבצע לאחר גילוי המחלה.
כאשר רופא המשפחה או האורולוג אליו המטופל פנה, מאבחן באופן שגוי מסיבה כלשהי את מחלת סרטן האשכים, למרות שהמטופל ציין בפניו את כל התסמינים שהוא חווה שעשויים להצביע על כך שמדובר בסרטן אשכים, הדבר עלול לסכן את פוריות המטופל בעתיד.
עורך הדין צריך לאסוף את כל החומר הרפואי שקיים. עליו לאסוף את כל המידע הרפואי שקיים בתיק של התובע. מידע זה עשוי לכלול את השיחות שקוימו בין התובע לבין הרופא, תוצאות של בדיקות שנערכו, פיענוח שלהן ועוד.
רשלנות מסוג זה מתרחשת בשלב שבו נעשה מעקב רפואי למטופל. הדבר יכול להתרחש בעת האשפוז שלו בבית החולים או בזמן שהמטופל שוהה בביתו לאחר שחרור מבית החולים. רשלנות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בין היתר בעקבות חוסר מעקב אחר תוצאות הבדיקות של המטופל שעשויות לרמז על כך שיש צורך בבירור נוסף.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איבר מין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של