רשלנות רפואית סרטן הוושט

רשלנות רפואית

כל טיפול רפואי אשר ניתן על ידי אנשי מקצוע למטופליהם נעשה בכוונה לטפל, לקדם ולעשות טוב למטופל. לא תמיד זה המצב ובפועל הטיפול לא בהכרח יצליח או יעשה יותר טוב מרע. במקרים בהם הנזק וההרעה במצב נגרמים כתוצאה מכך שהצוות הרפואי לא נתן את תשומת הלב המספקת ונקט בזהירות מספקת על מנת למנוע נזק זה, מדובר ברשלנות רפואית אשר מהווה עילה לתביעה.

בקשת פיצוי כספי

כל תחום הרשלנות הרפואית שנוי במחלוקת, במיוחד במצב בו הרופא באמת התכוון לעשות טוב אך כן נגרם נזק למטופל, בגלל שכן מדובר באשמתו ובאחריותו לנזק, הוא צריך לשאת באחריות גם בבית המשפט. המטופל רשאי לדרוש פיצוי כספי ממנו אפילו בגובה של מאות אלפי שקלים ומעלה. זאת תלוי בחומרת המקרה והנזק וגם בכמה באמת היה לרופא היכולת למנוע את המקרה.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

ניהול תביעה בבית משפט בנושא רשלנות רפואית הוא בתחום דין נזיקין וללא ספק מהווה עילה לתביעה מצד המטופל את מי שנהג בו ברשלנות. הגשת התביעה מתבצעת בבית משפט השלום או בבית המשפט המחוזי כתלות בגובה הפיצויים שדורש המטופל בגין הרשלנות.

רוב הצוותים הרפואיים מכוסים בביטוח כנגד תביעות בגין רשלנות רפואית אך בכל מקרה התביעה מתנהלת מולם. ניתן לבחור לתבוע רופא ספציפי, צוות או מרכז רפואי בכלליות.

 

הגשת תביעה עם עורך דין מלווה

לאור כך שהתביעה מתרחשת בבית משפט וגם כי מדובר בנושא מאוד רגיש ומורכב, כדאי לגשת לתביעה בליווי עורך דין רשלנות רפואית. בעזרת ליווי מקצועי ומתאים לא רק שהסיכוי לזכות בתביעה גדל בהרבה אלא זאת גם מקל על המטופל אשר חווה את הנזק וסביר כי יש לו דברים אחרים להתעסק בהם. חשוב למצוא עורך דין אשר כבר ניהל בהצלחה תיקים דומים ומבין בתחום.

רשלנות רפואית סרטן הוושט
רשלנות רפואית סרטן הוושט

רשלנות רפואית בסרטן הוושט

רשלנות רפואית בעניין סרטן הוושט יכולה להיות בשני מישורי הטיפול – אבחון וטיפול במחלה לאחר שכבר אובחנה. כאשר מדובר בסרטן הוושט ישנם 2 סוגים עיקריים אשר משפיעים מאוד על הטיפול במחלה, גידול סרטני בתאי הרירית שמרפדים את הוושט או בבלוטות בתת רירית של הוושט. באם הרופא המאבחן נקט בחוסר זהירות אשר גרמה לאבחון שגוי זאת ללא ספק תהיה רשלנות רפואית.

 

טיפול שגוי

ישנו מגוון רחב של טיפולים אשר ניתן להתאים לסרטן הוושט כתלות בהתקדמות המקרה וגם בסוג הסרטן. זאת יכול להיות החל מניתוח ודרך תרופות להרגעת התסמינים ותופעות הלוואי. בעת התאמת התרופות, המינון שלהן וכמובן במהלך ניתוח להסרת הגידול או לחיזוק השסתום בוושט אשר אמור להפחית את התופעה. הטיפול השגוי יכול להינתן כתוצאה מחוסר תשומת לב מספקת, זהירות מתאימה או פשוט טעות לא מכוונת.

 

קבלת דעה ממומחה

על מנת לקבוע האם אכן הייתה רשלנות רפואית במהלך מתן הטיפול או כחלק מהאבחנה נדרשת דעתו של רופא מומחה החיצוני לסיטואציה אשר ייבחן את התפתחות האירועים וימליץ האם יש עילה לתביעה מבחינת האם הייתה רשלנות רפואית, או האם אכן נגרם נזק אך לא היה ניתן לעשות דבר כדי למנוע אותו בעצם היה בסיטואציה מקרה מצער שגרם נזק אך אין אחריות או אשמה לצוות הרפואי.

 

רשלנות רפואית בניתוח

טיפול בסרטן הוושט יכול להיות בכל מיני דרכים ובהקשר ניתוח ישנם המון סוגים של ניתוחים כתלות בהתקדמות והתפשטות הסרטן וגם במיקומו. כל ניתוח מורכב ומסובך בפני עצמו ולמטופל לרוב יהיה אמון מוחלט בדעת הרופא וגם בהליך עצמו. באם חלה טעות בפעולות הרופא במהלך הניתוח, יכולה להיות לכך השפעה מרחיקת לכת, ובאם היה ניתן למנוע זאת וזה נגרם באמת מחוסר זהירות של הרופא, ניתן לטעון לרשלנות רפואית.

 

לא כל טעות היא רשלנות רפואית

בגלל שרוב האנשים לא מבינים לעומק ברפואה, וגם אלו המטופלים בסרטן הוושט לא בהכרח מבינים את המשמעות של הטיפולים ובטח שלא היכן לעשות אותם, ועל כן, בהחלט יכול להיות כי המטופל ירגיש שבוצעה במהלך הטיפול או האבחנה בו רשלנות רפואית אך זאת לא בהכרח נכון או המקרה.

כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע, החל מחוות דעת של רופאים אחרים וכלה בעורכי דין, על מנת להבין האם באמת מדובר ברשלנות רפואית ולצאת לתביעה.

 

תביעה על מקרה עבר

באם לאור קריאת שורות אלו אתם נזכרים בסיטואציה מהעבר בה אתם סבורים כי הייתה במהלך הטיפול שלכם בסרטן הוושט רשלנות רפואית, בהחלט יכול להיות כי עדיין תוכלו להגיש תביעה לבית המשפט בגין רשלנות רפואית, ובעצם זאת ניתן לעשות עד 7 שנים ממועד המקרה. כמובן שככל שעובר הזמן נהיה קשה יותר מכיוון שהראיות כבר רחוקות ואפילו יכול להיות כי הנזק שבגינו תובעים כבר לא כל כך רלוונטי.

 

שמירת מסמכים ותיעודים

בגלל שאין לדעת מתי תוגש התביעה או באם יהיה מקרה עתידי שבו כן ירצה המטופל להגיש תביעה למרות שעברו שנים רבות, כדאי לשמור את כל המסמכים והתיעודים הרפואיים אשר היו במהלך הטיפול, זאת כדי להציג אותם בבית המשפט כראיות קבילות על מנת לקדם את הטענה כי בוצעה רשלנות רפואית שגרמה נזק.

 

רשלנות רפואית סרטן הוושט היא מקרה בו צוות רפואי העניק טיפול ברשלנות, כלומר ללא תשומת לב וזהירות מספקת וכתוצאה מכך, נגרם נזק למטופל. זאת יכול להיות הן בשלב האבחנה והן בשלב הטיפול ועל מנת להוכיח זאת, יש לקבל חוות דעת מרופא מומחה אשר יבחן את המקרה וימליץ האם הייתה רשלנות רפואית או נזק שלא ניתן למנוע. אם כן יש חשד, ניתן להגיש תביעה לבית משפט ולדרוש פיצויים מהצוות הרפואי.

פיצוי כספי. המצאות התובע כמנצח בתביע הבגין רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן הוושט יכולה לזכות את התובע בפיצוי כספי רב, אשר יכול להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים ויותר. עם זאת, סכום הפיצויים תלוי בחומרת הנזק ובטיפול שקיבל המטופל.
כמו כל הגשת תביעה, גם הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית סרטן הוושט דורשת ליווי של עורך דין אשר מתמחה בנושא. זאת כמובן, מאחר שתהליך התביעה מתבצע מול בתי המשפט, ולשם כך יש צורך בייצוג משפטי כחוק, אשר יסייע לכם בעניינים המשפטיים.
כמו רשלנויות רפואית אחרות בנוגע לטיפול בסרטן, גם רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן הוושט יכולה לבוא לידי ביטוי בשני מישורים. ראשית, מדובר על רשלנות במהלך אבחון המחלה, אשר בגינה התפתחה המחלה. שנית מדובר על רשלנות לאחר האבחון כגון טיפולים לא מתאימים.
כאשר מדובר על צורך או מחשבה על תביעה בגין רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן הוושט, חשוב ומומלץ לשמור את כל המסמכים הרפואיים של הטיפולים שניתנו. זאת, על מנת להקל אל תהליך התביעה ולאפשר לעורך הדין להתבסס על עובדות.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש עם צינור לוושט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של