רשלנות רפואית סרטן הלבלב

רשלנות רפואית סרטן הלבלב

רשלנות רפואית היא מצב בו הצוות הרפואי אשר היה אחראי על טיפול או אבחנה של מטופל, לא נקט בזהירות מספקת וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. כאשר מדובר ספציפית בסרטן הלבלב הכוונה הן לרשלנות במקרה שטיפול שביצעו הרופאים גרם לנזק, והן במקרה שהאבחנה הייתה שגויה ובמידה והיו נוקטים בצורה זהירה ומקצועית יותר, היה ניתן למנוע את הנזק כבר בשלב האבחון.

רשלנות רפואית בטיפול

טיפול בסרטן הלבלב הוא בעצם קשת רחבה של סוגי טיפולים אשר התאמתם מתבצעת על ידי הרופאים כתלות במצב ובהתפתחות של הסרטן בלבלב. טענה כי התבצעה רשלנות רפואית במהלך טיפול יכולה להיות בעקבות תרופות שלא הותאמו כראוי, מינון שגוי, וכמובן, טעות קריטית שהתבצעה במהלך ניתוח הקשור בסרטן הלבלב ששל המטופל. כל אלו, באם גרמו נזק, יכולים להיות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואיות.

 

טיפול רפואי באבחנה

ידוע לכל כי לשלב הגילוי של הסרטן יש משמעות מאוד גדולה בדבר הטיפול, סיכויי ההצלחה והיכולת לעצור את ההתפשטות. על כן, אבחנה שגויה, מקלת ראש או כל שלב אחר במהלך האבחנה אשר גרם לנזק או החמרה בעתיד שהייתה יכולה להימנע עוד בשלב האבחנה, יכולים להיות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית שהתבצעה במטופל לאור הסרטן בו חולה.

 

לא כל נזק הוא רשלנות

עולם הרפואה ודאי נתפס כעולם מאוד מסתורי ולא ברור עבור רבים, גם עבור אלו שחולים במחלות מסובכות הדורשות הרבה טיפולים וביקורים בבתי חולים ומרפאות. במקביל לכך שאנו שמים אמון מלא בצוותים הרפואיים המטפלים בנו, לעיתים קורה כי כתוצאה מטיפול או המלצה של אחד מהם, נגרם נזק למטופל. חשוב להבין כי לא כל נזק שנגרם כתוצאה מטיפול הוא בהכרח רשלנות רפואית, וכי לעיתים ישנם נזקים שלא היה ניתן למנוע.

רשלנות רפואית סרטן הלבלב
רשלנות רפואית סרטן הלבלב

 

הליך רשלנות רפואית

מהרגע שהתבצעה רשלנות רפואית במהלך טיפול או אבחנה הקורה בסרטן הלבלב, מתחיל הליך רשלנות רפואית אשר התקדמותו תלויה ברצון של המטופל וגם בליווי אשר מקבל. ההליך מאוד שונה בין מקרה אחר למשנהו, אך באופן כללי די מדובר באותם שלבים. ישנם מקרים בהם יהיה פשוט יותר להוכיח ומקרים בהם יהיה זאת מורכב.

 

זיהוי רשלנות רפואית

מכיוון שלא כל נזק הנגרם כתוצאה מאבחון או טיפול בסרטן הלבלב הוא בהכרח רשלנות רפואית, תהליך הזיהוי מורכב לא פחות מההתקדמות הלאה עם תביעה. על כן, כדאי להטיל ספק בנזקים שנגרמים ובהתדרדרות מצב ולנסות להבין האם היה אפשר לעשות משהו אחר ויש איזה שהיא אחריות לצוותים הרפואיים על מה שקרה. באם לא ברור המצב וכיצד הגיע המצב לנזק כזה, כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע.

 

שוכרים שירותיו של עורך דין

באם ישנה סבירות גבוהה לכך שאכן התבצעה רשלנות רפואית במהלך הטיפול השלב הראשון הוא לפנות לאיש מקצוע, עורך דין, אשר עוסק בתחום של תביעות בגין רשלנות רפואית. איש מקצוע זה מסייע למטופל גם להוכיח כי אכן הייתה רשלנות רפואית ועל כן, יש עילה לתביעה. חשוב לבחור איש מקצוע מנוסה בתביעות עבר אשר ידע מה נכון לעשות על מנת לזכות בפיצוי.

 

מקבלים חוות דעת מרופא

לא מספיק לטעון כי הייתה רשלנות רפואית, גם אם המטופל חווה זאת על בשרו, לבית המשפט יש להגיע עם חוות דעת מקצועית של רופא מומחה אשר יבחן את המקרה ויעיד האם אכן הייתה רשלנות רפואית ומה היה ניתן ונדרש לעשות אחרת. חוות הדעת הזאת היא הכרחית לקיום המשפט ויכולה לגרום לכך שעורך הדין יבין שאין עילה להגשת התביעה וכי לא היה ניתן למנוע את הנזק.

 

מגישים תביעה בבית משפט

באם אכן נראה כי יש עילה לתביעה, על מנת באמת לקבל פיצוי על מה שקרה לאור העובדה כי היה ניתן לפעול אחרת ולמנוע את הנזק, יש להגיש תביעה לבית משפט כנגד הצוות הרפואי אשר נהג ברשלנות. את התביעה כאמור מלווה עורך דין רשלנות רפואית והוא מוביל אותה. במהלכה עליו להוכיח כי בעזרת תיעודים רפואיים וחוות הדעת שקיבל מרופא מומחה, שאכן הייתה רשלנות ויש לפצות את המטופל.

 

למי אפשר לפנות?

באם אתם סבורים כי נהגו בכם בצורה רשלנית אשר גם גרמה לכם לנזק במהלך טיפול בסרטן הלבלב, עליכם לפנות כמה שיותר מהר לקבל ייעוץ ועזרה מעורך דין רשלנות רפואית על מנת להבין האם יש לכם עילה לתביעה, ומשם להתחיל הליך של תביעה שבסופו תוכלו לקבל פיצוי אשר עתיד לסייע לכם להתמודד עם המצב, גם אם הנזק בלתי הפיך, סיוע כלכלי תמיד יכול לעשור במשהו.

 

מה אפשר לקבל?

כמובן שתמיד אפשר לקבל תשובה שלילית אשר גורסת כי לא הייתה רשלנות רפואית ועל כן, אין עילה לתביעה ואין עילה לפיצוי. אך במקרים בהן אכן הייתה רשלנות רפואית ויתרה מזאת, ניתן גם להוכיח כי היא התרחשה, תביעה יכולה לגרום למטופל לקבל סכום כסף גדול של החל מאלפי שקלים אשר אמורים לפצות. ללא תביעה לא יקבל המטופל פיצוי למרות שנגרם לו נזק, וכן, לא תמיד רופאים יודו במה קרה ויידרש משפט שיוכיח זאת.

 

רשלנות רפואית סרטן הלבלב מתרחשת כאשר צוות רפואי לא נהג בזהירות מספקת במהלך אבחון המחלה או במהלך כל טיפול שניתן למטופל על מנת לרפא או להקל את התקדמות המחלה וזאת גרם לו נזק. על מנת שיוכל המטופל לקבל פיצוי הוא נדרש להגיש תביעה לבית משפט, בסיוע של עורן דין רשלנות רפואית, כנגד הצוות הרפואי שטיפל בו ונהג ברשלנות. באם יצליחו להוכיח כי הייתה רשלנות רפואית, יקבל המטופל פיצוי ממי שנהג ברו ברשלנות.

רשלנות רפואית היא למעשה מקרה בו נגרם נזק כזה או אחר למטופל במהלך קבלת טיפול רפואי כלשהי. במקרה של סרטן הלבלב, מדובר על רשלנות שבאה לידי ביטוי בנזק פיזי למטופל, או גם במקרים בהם ננקטו החלטות שגרמו לעיכוב הטיפולים, ובכך להתפתחות המחלה.
לא. עולם הרפואה, ובפרט עולם הטיפולים והתרופות לסרטן, הוא אינו ודאי במאת האחוזים. אי לכך, גם במקרים בהם הרופא ביצע את כל מה שהיה עליו לבצע, ופעל בהתאם לנהלים, ייתכן כי יגרם נזק כזה או אחר אך לא בשל רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, כאשר חלקן אינן ניתנות לזיהוי אלא אם המטופל יודע בדיוק מה שהרופא מבצע. עם זאת, ניתן להבחין ברשלנות שכזו על ידי הטלת ספקות בהליך הטיפול, במיוחד במקרים בהם נראה כי יש הידרדרות במצב החולה.
ראשית יש לומר כי תהליך התביעה הוא תהליך מאתגר, אשר דורש העמקה בהליך הרפואי שקיבל המטופל. עם זאת, לאחר שהובהר והוכח בבית המשפט כי אכן נגרמה רשלנות רפואית למטופל, הפיצויים עומדים על סכומי כסף של החל מאלפי שקלים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לב עם סרט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של