רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

למעי הדק חשיבות מכרעת ומשמעותית לתפקוד הגוף כולו, בתור האיבר העיקרי אשר מפרק וסופג את המזון. גידולים במעי הדק הינם נדירים באופן יחסי, ולכן עלולים לא להיות מאובחנים באופן המהיר ביותר. בכל חשש או חשד לרשלנות רפואית יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית , אשר יוכל לייעץ ולכוון, לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה.

יש לזכור כי לא כל טעות שנעשית על ידי הרופא המטפל יכולה להיות מסווגת כרשלנות רפואית. בניגוד לטעויות, בהן נשקלים כל הגורמים הנדרשים אך בסופו של דבר, לרוע המזל, המסקנה המתקבלת הינה מוטעית, פעולה רשלנית לא נעשית על פי הכללים, הסטנדרטים המקצועיים או הנהלים הרפואיים המתקבלים.

במהלך המשפט, יידרש עורך הדין להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול.

מה זה סרטן המעי הדק?

סרטן המעי הדק הינו סרטן נדיר באופן יחסי, במיוחד בהשוואה לסרטנים באיברים אחרים במערכת העיכול. סרטן המעי הדק עלול להיות אחד מארבעה סוגים: אדנוקרצינומה, לימפומה, סרקומה או קרצינואיד. כאשר סרטן המעי הדק הינו מסוג אדנוקרצינומה, הוא יתפתח מהציפוי הפנימי של המעי הדק ויופיע בחלקו הראשון של המעי הדק.

סוג זה הינו השכיח ביותר. סרטן המעי הדק מסוג לימפומה, יתפתח ברקמת הלימפה, מכיוון שישנה רקמה לימפתית רבה באזורים אלה. סרקומה יתפתח בדופן השריר של המעי, ואילו קרצינואיד יתפתח בתאי ייצור ההורמונים. כמו כן סרטן המעי הדק יכול להיות גם סרטן שניוני, כלומר לבטא סרטן שהחל ממקום אחר.

 

תסמינים ואבחון של סרטן המעי הדק

התסמינים אשר יבטא החולה עלולים להיות לא ספציפיים כמו כאב עמום בבטן, ועד כיבים, דימומים וירידה במשקל. מכיוון שהסרטן עלול להיות מסוגים שונים, והתסמינים עלולים לבטא מחלות רבות, על הרופא המטפל לבצע אבחנה מבדלת, אשר בוחנת וחוקרת מספר אופציות.

עליו להגיע למקור הבעיה ולאבחן באופן מדויק את המחלה כדי להתחיל לטפל בה. אבחון סרטן המעי הדק צריך להיעשות על ידי בדיקות כמו אנדוסקופיה עליונה, צילום המעי הדק על ידי קפסולה,  CT ועוד. באמצעות בדיקות אלו ונוספות, כמו בדיקת דם, יכול הרופא המטפל, או הגסטרואנטרולוג, לעקוב אחר מהלך המעי ולאבחן גידולים או גושים חשודים.

בכל מקרה בו לא בדק הרופא המטפל את כל האופציות האפשריות לאישוש או שלילת המחלה הקיימת, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק
רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

הצמתים שבהן עלולה להתרחש רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק עלול להתרחש בשלוש נקודות עיקריות במהלך המחלה:

  1.     רשלנות רפואית סרטן המעי הדק בעת אבחון המחלה
  2.     רשלנות רפואית סרטן המעי הדק בעת הטיפול במחלה
  3.     רשלנות רפואית סרטן המעי הדק בעת המעקב אחר המחלה והמטופל

 

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק בעת אבחון המחלה

יש להקפיד על כלל הבדיקות, כאשר מופיעים תסמינים או חשש לסרטן המעי הדק. לא תמיד קל לאבחן את הסרטן מכיוון שהוא נדיר ותסמיניו לא ספציפיים. עם זאת אחריותו של הרופא המטפל הוא לדאוג לבריאותו של המטופל או המטופלת, מבחינה פיזית ורגשית.

כאשר האבחון מעוכב או נעשה באופן מאוחר, לרוב, החולה עלול לא להתאים כבר לניתוח הסרת הגידול, והטיפול עלול להיות מורכב ומסובך יותר. לכן, בדומה לסוגי סרטנים אחרים, גם בגידולי סרטן המעי הדק, אבחון מאוחר עלול לפגוע בסיכויי ההחלמה והריפוי של המטופל.

 

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק במהלך הטיפול במחלה

הטיפול בסרטן המעי הדק לרוב כולל ניתוח. במידה והגידול לא יכול להיות מנותח, יידרש המטופל לעבור טיפולים משלימים, של הקרנות או כימותרפיה. לפני התחלת הטיפול או הניתוח, על הרופא המטפל להציג בפני המטופל את התמונה המלאה, ואת כל האופציות הטיפוליות הנמצאות בפניו.

כמו כן, על הרופא ליידע את המטופל על כל הסיבוכים והסיכונים הקיימים בטיפולים, וכן על סיכויי ההחלמה והריפוי. לפני כל הליך, נדרש המטופל לחתום על טופס הסכמה מדעת, אשר מבטא את מודעותו להליך והסכמה לביצוע. בכל מקרה בו הרופא לא מציג בפני המטופל את התמונה המלאה, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק בעת המעקב אחר החולה

גם לאחר הטיפול, על הרופא המטפל, אשר אחראי על בריאות המטופל יש חובה לעקוב אחר המטופל, ועל מצבו הפיזי והרגשי כאחד. במקרה של סרטן המעי הדק, יש לדאוג לאיברי מערכת העיכול, למנוע את הישנות המחלה ולבצע בדיקות מעקב כמו בדיקות דם ומרקרים.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

את תביעת הרשלנות הרפואית מנהל עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יידרש במהלך המשפט להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שמצופה מהרופא הסביר לפעול, על פי הסטנדרטים והנהלים הרפואיים המקובלים. כמו כן, יידרש עורך הדין להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה.

כדי להוכיח זאת, יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים בתיק, לרבות בדיקות ופיענוחן, ההיסטוריה הרפואית של המטופל, ולפעמים אף הקלטת שיחותיו עם הרופא המטפל. כמו כן יידרש עורך הדין לחוות דעת אונקולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו להסביר את הפעולה החריגה שנעשתה, על ידי הדגמת מקרים אחרים אשר תוצאתם הייתה שונה.

מכיוון שחוות דעת זו מגיעה מהשטח, בתי המשפט נוטים להתחשב בה ולפעול על פיה. לרוב, הפסיקה הסופית במשפטים אלה תהיה תשלום דמי פיצויים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק עלולה לפגוע בסיכויי הריפוי של המטופל או המטופלת. הפעולה הרשלנית עלולה להתרחש ולהוביל לעיכוב באבחון ואיחור בטיפול הנדרש, אי הצגת התמונה המלאה למטופל, לרבות סיכונים וסיכויים של הטיפול המוצע, או בעת המעקב אחר המטופל, לאחר השחרור לביתו.

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן המעי הדק? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
המעי הדק

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של