רשלנות רפואית סרטן העור

סרטן העור הוא סרטן נפוץ יחסית מכיוון שמדובר במחלה שנוצרת בעקבות שיבוש בתהליך התרבות וחלוקת תאי העור בגוף. סרטן העור הוא מחלה קשה המתאפיינת בייצור מוגבר של תאים חדשים, שלגוף אין בהם צורך. התאים הללו מתגבשים לכדי גידול שנוצר על גבי העור, אשר מופיע בעיקר במקומות אשר חשופים לשמש כמו אזור הפנים, הידיים והרגליים.

יחד עם זאת, הגידולים לעיתים מופיעים גם באיברים מוצנעים. האבחון והטיפול במחלת סרטן העור חייבים להתבצע במועד מוקדם ככל הניתן ובאופן מקצועי וממוקד, על מנת לאפשר לחולה סיכויי החלמה גבוהים מן המחלה. אולם למרבה הצער, ישנם מקרים של רשלנות רפואית סרטן העור אשר גורמים לנזקים בלתי הפיכים, עד כדי סכנת חיים ממשית.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית סרטן העור

סרטן העור, כמו סוגים רבים של סרטן, הוא מחלה שאפשר למנוע, לעכב או להבריא ממנה, אם מאבחנים אותה בשלב מוקדם מספיק ומתחילים לטפל בה בצורה נכונה. כאשר מזהים את הגידול הסרטני מוקדם, אפשר להתחיל לטפל בו, ולהעלות את סיכויי ההחלמה מהמחלה בעשרות אחוזים.

יש שלושה סוגים עיקריים של סרטן העור: סרטן תאי העור הבסיסיים, סרטן תאי העור השטוחים ומלנומה או סרטן עור ממאיר. רופאים מודעים לחלוקה הזו, אך לעיתים מבצעים אבחנה לא נכונה, או בוחרים בדרך טיפול לא נכונה, מה שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך למטופל.

 

רשלנות רפואית סרטן העור – הסוגים השונים

ישנם כמה סוגים של סרטן העור שחשוב להכיר בהקשר של מקרי רשלנות רפואית סרטן העור:

 

סרטן תאי העור הבסיסיים

זהו סרטן אשר שכיח בעיקר באזור הפנים, אך הוא מופיע במקומות אשר חשופים לשמש בכל הגוף. מדובר בסרטן שמתפשט בצורה איטית, והיקפו ממוקד, כך שנדיר שיתפשט גם לאזורים אחרים בגוף לפני שיאובחן.

רשלנות רפואית סרטן העור
רשלנות רפואית סרטן העור

סרטן תאי העור השטוחים

זהו סוג סרטן המתפתח בעיקר באזורים החשופים לשמש, אך יכול להופיע גם באזורים אחרים. ההתפשטות של הסרטן הזה היא נרחבת והוא אף לעיתים שולח גרורות למערכת הלימפה ולאזורים נוספים בגוף. אבחון מוקדם של הסרטן הוא קריטי.

 

מלנומה או סרטן עור ממאיר

זהו סוג הסרטן המסוכן ביותר והוא מופיע בעיקר במקומות החשופים לשמש. הוא מתאפיין במראה של שומות שטוחות עם שינוי בנקודות העור. הוא מתפשט במהרה עם שונות חריגה. לאור הסוגים השונים, ישנם כאמור מקרים של רשלנות רפואית סרטן העור שקורים בכל מקום.

 

רשלנות רפואית סרטן העור – להימנע ממחדלים

רשלנות רפואית סרטן העור מגיעה למעשה בשורה של מחדלים שתלויים אחד בשני. המחדלים הללו מהווים הפרה של פרוטוקולים ונהלים שונים, וכמובן הפרה של חובת הזהירות החלה על רופאים בהגיעם לטפל בחולה. רופאים מחויבים בעמידה בסטנדרטים בסיסיים המצופים מהם בסיטואציות שונות, וכאשר זה לא בא לידי ביטוי, יש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית במקרים שונים.

במקרה של טיפול בסרטן העור, החשיבות עולה, שכן הפקטור של הזמן הוא קריטי להצלחת הטיפול וסיכויי ההבראה.

 

מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית סרטן העור

העילה להגשת תביעת רשלנות רפואית עלולה לקום עוד אצל רופא המשפחה, שלא אבחן נכון את הבעיה ושלח את המטופל לרופא עור או לאונקולוג. השאלה האם האבחון היה שגוי, האם הוא היה מאוחר, או שהמחלה לא אובחנה בכלל.

בכל מקרה, עם הטכנולוגיה של היום, קשה יותר ויותר לפספס אלמנטים בצילומים ובבדיקות, ולכן, רופא שלא עומד בסטנדרטים הללו, הוא רופא שחשוף לתביעה. כאשר מחליטים להגיש תביעה, יש לבדוק את הנושא מול עורך דין רשלנות רפואית אשר מכיר את התחום לעומק ויודע איך להתמודד עם הנושא.

 

העילות לתביעת רשלנות רפואית סרטן העור

יש כמה עילות מרכזיות להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן העור:

  1. חוסר אבחון או אבחון מאוחר של גורמי סיכון להתפתחות המחלה הוא פקטור חשוב ואם הרופא אינו מזהה שהחולה נחשף יתר על המידה לקרני אולטרה סגול, או שהוא אינו מתחקה אחר סימנים גופניים, הרי שמדובר פה בסיכוי גבוה למקרה של רשלנות רפואית סרטן העור.
  2. רופא עור אשר אינו מזהה שינויים בעור או אינו מייחס חשיבות לאנומליות שונות ולשומות, הוא כזה שככל הנראה, לא מבצע את עבודתו בצורה סבירה בתור רופא המתמחה בתחום.
  3. רשלנות רפואית באי הפניית המטופל לביצוע בדיקות מתאימות לשלילת אפשרות לקיומם של גידולים סרטניים על העור.

 

רשלנות רפואית סרטן העור – ביופסיה

במקרים של חשד לסרטן העור, נדרשים המטופלים לבצע ביופסיה של העור. מדובר באבחון כמעט ודאי של המחלה, אם היא קיימת. לרוב תבוצע הפרוצדורה תחת הרדמה מקומית שכן מדובר בפעולה שהיא די כואבת. יש כמה סוגים של ביופסיה, ולכן, גדל הסיכוי גם למצב של רשלנות רפואית סרטן העור במהלך הבדיקה.

יש הרבה מקרים בהם הבדיקה לא נעשית כמו שצריך, והעור שנלקח הוא אינו רלוונטי. לכן, גם כאן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לדעת איך לפעול.

 

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית בתביעת רשלנות רפואית סרטן העור

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא לבצע עבודת מחקר ולהוכיח את הקשר בין העבודה הרפואית לנזק שנגרם למטופל, ובנוסף, עליו להוכיח כי הרופא סטה מהדרך הסבירה לפעול. כדי להגדיל את הסיכויים לזכות וכדי להגדיל את סכום הפיצוי, עליו להשיג חוות דעת מקצועית.

חוות דעת מקצועיות הן לא קלות להשגה, כי מומחים רבים לא רוצים לפגוע בעצמם ובקולגות שלהם. לכן, רק עורך דין רשלנות רפואית עם קשרים, ידע וניסיון הוא אחד שמסוגל להשיג חוות דעת שתטה את סיכויי הניצחון לטובתו ובנוסף, לא תעלה הרבה כסף ללקוחות שלו.

 

לסיכום

סרטן העור היא מחלה קשה ונוראית, אך היא כזו שעם טיפול נכון, אפשר להבריא ממנה. אבחון נכון, בחירה נכונה של דרכי טיפול ומעקב הם אלו שיעשו את ההבדל. עם זאת, תיקי רשלנות רפואית סרטן העור הם לא מעטים, אך מעטים הם האנשים שזוכים לפיצוי מלא. הסוד הוא לבחור בשירותי של עורך דין רשלנות רפואית איכותי ומקצועי שיודע לעשות את העבודה.

כמו במרבית המקרים כאשר מדובר על מחלת הסרטן, גם בסרטן העור אבחון מוקדם וטיפול נכון ויעיל יכול למנוע מהמחלה מלהתפשט, או לכל הפחות לעכב את התפשטותה. אבחון וטיפול נכונים ומהירים יכולים להעלות את סיכויי ההחלמה בעשרות אחוזים – וכאשר הרופא מתרשל בתפקידו וגורם לנזק, הדבר יכול להיחשב כרשלנות רפואית.
העילות יכולות להיות אי אבחון כלל או אבחון מאוחר של המחלה, שכתוצאה ממנו יש אי טיפול או טיפול מאוחר במחלה, ואי הפניית המטופל לבדיקות הרלוונטיות או הפנייתו לבדיקות אלו רק בשלב מאוחר. כל אלו יכולות להיחשב כעילות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית של הרופא.
כן. המטופל נשלח לביופסיה כדי לאשש את קיומה של המחלה לאחר חשד ראשוני, ולכן מדובר בשלב קריטי באבחון המחלה. במידה והגורם הרפואי המטפל מתרשל בתפקידו ולא שולח את המטופל לביופסיה, או שהביופסיה לא מתבצעת כמו שצריך, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית גם בשל כך.
על מנת לזכות בתביעת רשלנות רפואית, המטופל נדרש להוכיח שהרופא התרשל בתפקידו, ושכתוצאה מהתרשלות זו נגרם לו נזק. עורך דין שמומחה ברשלנות רפואית יידע בדיוק כיצד להוכיח את כל מרכיבי התביעה, כך שהמטופל יוכל לקבל פיצויים שהולמים את מצבו ואת הנזק שנגרם לו.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
בחורה בביקיני

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של