רשלנות רפואית סרטן הריאות

סרטן הריאות הוא סוג הסרטן השכיח ביותר כיום בעולם המערבי, והוא אחראי למקרי המוות הרבים ביותר הן אצל גברים והן אצל נשים. בכל שנה, מאובחנים בישראל כ – 20,000 מקרים חדשים של סרטן הריאות, כאשר חלקם כלל לא קשורים לעישון או לנזק ישיר שנגרם לריאות. מדובר בסרטן אלים במיוחד, שמתפתח במהרה ויכול לגרום גם למוות מהיר.

יחד עם זאת, כאשר מגלים אותו מוקדם מספיק, הסיכוי להחלמה עולה. האבחון המוקדם והטיפול בסרטן הריאות הם כאמור חשובים מאוד, וכאשר הם לא מתרחשים בעקבות התנהלות לא מקצועית מצד גורמי הרפואה המעורבים, תיתכן הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן הריאות בעזרת עורך דין המתמחה בתביעות פיצויים.

רשלנות רפואית סרטן הריאות – כשלים באבחון המחלה

מקרים של רשלנות רפואית סרטן הריאות יכולים להתרחש בכמה שלבים שונים במהלך הטיפול והאבחון של המחלה:

  1. כשל באבחון הראשוני – רופאי משפחה שאינם מזהים את המצוקה של החולה, לא מכירים את הסממנים ולא שולחים את המטופלים לאבחון של סרטן.
  2. כשל באבחון מתקדם – חולים אשר מגיעים לבית החולים לאבחון או שלילה של סרטן הריאות, ומקבלים אבחנה לא נכונה, ששולחת אותם לטיפול לא נכון. הטיפול יכול להיות אגרסיבי מדי או לא מספיק אגרסיבי, ולגרום לנזק ארוך טווח.
  3. כשל בטיפול במחלה – יש כמה דרכים שונות לטפל בסרטן הריאות, כאשר לכל דרך יש את היתרונות והחסרונות שלה. לא כל טיפול מתאים לכל אחד, ויש גם חשיבות לשלב בו המחלה נמצאת.
  4. כשלים בניתוח – כשל בניתוח הוא דבר שכיח יחסית, וגם שם, כאשר מטפלים בריאות, יש סיכוי לרשלנות רפואית שתגרום לנזק ארוך טווח.

 

רשלנות רפואית סרטן הריאות – חשיבות הגילוי המוקדם

רשלנות רפואית סרטן הריאות מתחוללת לרוב בשלב הראשוני, שהוא ביקור אצל רופא המשפחה. בניגוד להרבה סוגים אחרים של סרטן, האבחון של סרטן הריאות הוא די פשוט. אנשים משתעלים בצורה אינטנסיבית, ומדווחים על שיעול דמי, חולשה, ירידה במשקל ללא הסבר, זיהומים במערכת הנשימה, קושי בנשימה, קוצר נשימה, צפצופים ועוד.

קל מאוד להבין שהריאות לא מתפקדות בצורה לא טובה, וכי יש לשלוח את המטופל כדי לאשש או לשלול את סרטן הריאות. רופא משפחה אשר מוותר על שליחה להמשך בדיקות למרות זיהוי התסמינים, חוטא לתפקידו, ומסתכן בהגשת תביעת רשלנות רפואית נגדו.

רשלנות רפואית סרטן הריאות
רשלנות רפואית סרטן הריאות

רשלנות רפואית סרטן הריאות – ההשלכות של כשל באבחון המחלה

בשלב השני שלאחר ההפנייה של רופא משפחה, ישלח רופא מומחה את המטופל לבצע צילום חזה. בצילום חזה קל מאוד להבין האם למטופל יש סרטן ריאות או לא. לכן, רופאים אשר לא מזהים את הסרטן מסיבות כאלו ואחרות, שיכולות להיות קשורות גם לעומס ועייפות, למעשה לא עושים את עבודתו של "הרופא הסביר" ולא יצליחו להסביר את עצמם במשפטים של רשלנות רפואית סרטן הריאות בבית המשפט.

האבחון בשלב הזה הוא קריטי, כי הוא יכריע את סוג הטיפול שיקבל המטופל. כל סוג של טיפול לא מתאים יכול לגרום לנזק רב מאוד.

 

כיצד מתבטאת רשלנות רפואית סרטן הריאות בשלבי הטיפול במחלה?

הטיפול במחלת סרטן הריאות יכול ללכת לכמה כיוונים:

  1. ניתוח – במקרה של גידול על הריאה, ניתן להוריד את אותו באמצעות ניתוח. מדובר בניתוח מסוכן יחסית, כי לא רוצים לגרום לפגיעה ברקמות הבריאות בריאה ולפגוע בתפקודה לאורך זמן.
  2. טיפולים ביולוגיים – טיפולים מניעתיים שהוכיחו את עצמם כיעילים נגד תאים סרטניים.
  3. טיפולים כימותרפיים – טיפולים אשר "הורגים" את מערכת החיסון בגוף ומאפשרים להילחם בתאים הסרטניים.

 

חשוב להבין שלכל סוג של טיפול יש יתרונות וחסרונות, ועל הרופא להסביר למטופל בדיוק מה הוא הולך לעבור. לטיפולים הכימותרפיים, למשל, יש השפעות מרחיקות לכת על הגוף, ועל המטופל לדעת זאת. רופא שלא מסביר ומלווה את המטופל שלו, ומקבל החלטות שלא עומדות בקנה אחד עם הרופא הסביר, הוא כזה שחשוף להגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית סרטן הריאות – מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית?

רופאים אשר מקבלים את הנתונים יכולים לטעות מכל מיני סיבות. רופאים בארץ עובדים שעות ארוכות ויש עליהם הרבה לחץ. בנוסף, הם בני אדם ויכולים לא לנתח כשורה את המידע שקיבלו. עם זאת, הם צריכים לשאול את השאלות הנכונות ולשלוח אנשים לטיפול הנכון, כזה שלא יפגע בהם. אם בגלל חוסר מקצועיות אותם אנשים סובלים מנזק, הרי שהרופאים יצטרכו לענות על שאלות עורך הדין של התובע במהלך המשפט.

 

תביעת רשלנות רפואית סרטן הריאות ומבחן הרופא הסביר

רשלנות רפואית סרטן הריאות בנושא המשך הטיפול יכולה לקרות בשל חוסר פרופורציה בין מצב המטופל לבין הטיפול שהוא צריך. טיפול אגרסיבי מדי יכול לגרום לסבל מיותר, וטיפול אנמי מדי יכול לגרום להחמרה מהירה במצב המטופל ולנזק בלתי הפיך. הטיפול צריך להיות מידתי וכזה שעובר את מבחן הרופא הסביר. אם זה לא קורה, על הרופא להסביר למה הוא בחר בהחלטות שקיבל, ואיך הנזק שנגרם, היה קורה גם ללא הבחירה הזו.

 

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית בתביעת רשלנות רפואית סרטן הריאות

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר הישיר בין ההחלטות הרפואיות שנלקחו על ידי הרופאים לבין הנזק הבלתי הפיך שנגרם למטופל. הקשר הזה יכול להיות מוכח בכמה דרכים, אך הדרך הטובה ביותר היא כמובן זו שכוללת חוות דעת רפואית של רופא מומחה.

הרופאים המומחים לא ממהרים לספק חוות דעת כדי לא לפגוע בעצמם ובקולגות שלהם, אך עורך דין איכותי יוכל להשתמש בקשרים ובידע שלו כדי להשיג את אותה חוות דעת ולהגדיל את הסיכוי לנצח במשפט.

 

איזה פיצוי ניתן לקבל בתביעת רשלנות רפואית סרטן הריאות?

סכום הפיצויים שמתקבל במשפטים של רשלנות רפואית סרטן הריאות הוא משתנה בהתאם לנזק שנגרם למטופל, ולתפקיד ששיחקו ההחלטות הרפואיות. עם זאת, עורך דין רשלנות רפואית אשר עושה את עבודתו בצורה טובה, יכול להגדיל את הסיכוי לזכייה וכן את סכום הפיצויים בצורה מאוד משמעותית.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן הריאות? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם.

סרטן הריאות נחשב לאחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר כיום במדינות המערב, אם לא השכיח ביותר, והוא מתפתח במהירות רבה בגוף. אי לכך, גילוי מוקדם של הסרטן וטיפול אפקטיבי בו יכול להציל חיים ולמנוע את התפשטות המחלה, בעוד שאבחון מאוחר של המחלה עלול לגרום גם למוות.
כיוון שהאבחון המהיר הוא אלמנט חשוב ביותר כאשר מדובר במחלת הסרטן, ובפרט בסרטן הריאות, כשלים באבחון המחלה זוהי עילה מרכזית לרשלנות רפואית במחלה. מקרים נוספים שיכולים להיחשב כרשלנות רפואית הם טיפול לקוי או שגוי במחלה, כשלים שמתבצעים במהלך ניתוח, או אי מעקב אחר מצבו של המטופל.
תביעת רשלנות רפואית ניתן להגיש כאשר יש עילה מספקת לביסוס התביעה. את התביעה יש לבסס על שלושה מרכיבים: הוכחה שנגרם נזק למטופל, הוכחה שהגורם הרפואי המטפל התרשל בתפקידו, והוכחה שהנזק שנגרם למטופל התרחש בעקבות ההתרשלות. כאשר מוכיחים רכיבים אלו, סיכויי התביעה להתקבל הם גבוהים.
עורך דין רשלנות רפואית עוסק על בסיס יום יומי בתחומי הרשלנות הרפואית, ולכן יוכל להשתמש בידע הרב שלו ובניסיון המצטבר שלו על מנת להוכיח את מרכיבי התביעה בצורה הטובה ביותר. מטופל שמיוצג בתביעתו על ידי עורך דין רשלנות רפואית יוכל להעלות את סיכויי התביעה שלו וקבלת הפיצויים בצורה משמעותית.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ריאות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של