רשלנות רפואית סרטן השחלות

השחלות בגופן של הנשים מהוות איבר חיוני בכל הנוגע למערכת הרבייה. הן ממוקמות באגן, משני צידי הרחם, כאשר כל שחלה היא דומה לשקד מבחינת הגודל והצורה שלה. השחלות מייצרות את הביציות וההורמונים הנשיים ההכרחיים להתפתחות עובר, והן משחקות תפקיד מרכזי בכל הנוגע למחזור החודשי ולוויסות תהליכים בגוף.

שחלות אשר נפגעות מסיבה כזו או אחרת יכולות לגרום לעקרות, ובנוסף, גם למוות אם מדובר בסרטן. סרטן השחלות הוא סרטן מסוכן אותו צריך לאבחן במהירות ולטפל בו בצורה יעילה. למרבה הצער, התופעה של רשלנות רפואית סרטן השחלות עודנה שכיחה למדי, ועל כך יש מי שצריך לתת את הדין.

רשלנות רפואית סרטן השחלות – שכיחה בקבוצות סיכון

סרטן השחלות הוא נפוץ בעיקר אצל נשים שנמצאות בקבוצות סיכון. חשוב להבין מי אלו אותן נשים:

  1. נשים אשר קרובות משפחה שלהן, מדרגה ראשונה חולות במחלה, או נמצאו אצלן תסמינים מוקדמים של המחלה.
  2. נשים אשר קרובות משפחה שלהן, מדרגה שנייה, חולות במחלה, או נמצאו אצלן תסמינים מוקדמים של המחלה. למעשה, אם יש קרובת משפחה מדרגה ראשונה וקרובת משפחה מדרגה שנייה, אשר חולות במחלה, הסיכוי עולה משמעותית.
  3. נשים אשר לא ילדו מעולם.
  4. נשים שילדו לראשונה אחרי גיל 35.

 

נשים רבות כלל לא יודעות שהן חלק מקבוצת סיכון כזו או אחרת, ולכן חשוב לבצע בדיקות תקופתיות אצל רופאת נשים, על מנת לבדוק את הסכנה. אגב, המקום הראשון בו יכול להתחיל מקרה של רשלנות רפואית סרטן השחלות הוא אכן הקליניקה של רופאת הנשים.

 

רשלנות רפואית סרטן השחלות ומבחן הרופא הסביר

העבודה של רופאת הנשים היא לבדוק את כל האלמנטים של מערכת הרבייה כחלק מהעבודה שלה. סימני המחלה הם מאוד בולטים עבור רופאי נשים, העומדים במבחן הרופא הסביר. כאשר הרופאים מזהים שהאישה סובלת מאי נוחות במערכת העיכול, לחץ אגני, כאבי בטן, נפיחות באזור הבטן וקוצר נשימה, עליהם לשלוח את המטופלת לאבחון של סרטן השחלות.

כאשר סרטן השחלות מזוהה בשלב מוקדם, הסיכוי לעצור אותו ולהבריא ממנו הוא גדול מאוד. לכן, האחריות על רופאי הנשים היא גדולה מאוד, ואף אחד לא רוצה להיגרר למקרים של רשלנות רפואית סרטן השחלות בבית המשפט.

רשלנות רפואית סרטן השחלות
רשלנות רפואית סרטן השחלות

רשלנות רפואית סרטן השחלות – בדיקות גנטיות ופעולות מנע

כדי להימנע מהמחלה, נשים יכולות לעבור בדיקות גנטיות ואף לעבור כריתת שחלה מניעתית. עם זאת, היעילות של הפעולה אינה ידועה לרפואה המודרנית. הצורך בבדיקות הוא גדול ולכן נשים מבקרים בצורה תכיפה אצל רופאות נשים. נשים אשר אינן רוצות עוד ילדים יכולות לכרות את השחלה כדי להוריד את הסיכון באופן משמעותי.

נשים רבות החולות במחלה בוחרות להשתתף בניסויים קליניים אשר מתיימרים לטפל בה בצורה טובה מאוד. גם כאן, יש פתח גדול למקרים של רשלנות רפואית סרטן השחלות אשר מסתיימים בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית סרטן השחלות בשלבי המחלה השונים

רשלנות רפואית סרטן השחלות יכולה להתקיים בכמה שלבים במהלך האבחון והטיפול:

  1. רשלנות רפואית סרטן השחלות באבחון אצל רופא נשים – הבדיקה הראשונית בה מספרת המטופלת על חלק מהתסמינים. במהלך הבדיקה הפיזית אמורות גם אז להתעורר שאלות אצל רופאת הנשים.
  2. רשלנות רפואית סרטן השחלות באבחון בבית החולים – בשלב הזה אמורה להישלח המטופלת לסדרת בדיקות כדי לאשש או לפסול את סרטן השחלות. כאן יכול להיווצר מצב של אבחנה שגויה, או החלטה על טיפול לקוי.
  3. רשלנות רפואית סרטן השחלות בטיפול במחלה – יש כמה סוגי טיפול בסרטן השחלות, וזה כולל ניתוח וטיפולים כימותרפיים. כאשר רופא שולח את המטופלת לטיפול לא נכון, או בוחר בדרך אגרסיבית יותר או פחות מדי, הוא פוגע במטופלת ויוצר לה נזק. גם רישום של כדורים לא נכונים יכול ליצור נזק עצום אצל המטופלת.

 

הגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית סרטן השחלות

נשים רבות מרגישות כי הן לא קיבלו את הטיפול הראוי מהרופאים שלהם וכי נוצר להן נזק בלתי הפיך. מבחינת משפטית, אם הרופא לא עמד בפרוטוקולים הנכונים של העבודה במוסד הרפואי, וחרג מההחלטות של מבחן הרופא הסביר, אזי שיש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

המטרה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר בין ההחלטות הרפואיות, שנלקחו בצורה שגויה ולא סבירה, לבין הנזק הבלתי הפיך שנגרם למטופלת.

 

חשיבות הסיוע המשפטי בתביעות רשלנות רפואית סרטן השחלות

סרטן השחלות מביא איתו נזקים פנימיים, הנוגעים גם למערכת העיכול, גם לאיברים פנימיים הקרובים לשחלות וגם את חוסר היכולת להביא ילדים לעולם. ישנם מקרים של נשים שקיבלו טיפול לא נכון בסרטן השחלות ואיבדו את היכולת להביא ילדים.

המטרה של עורך דין רשלנות רפואית היא להראות את הקשר הזה, להוכיח אותו ולקבל את הפיצויים המקסימליים עבור הלקוחה שלו. האתגר הגדול ביותר בכל תביעת רשלנות רפואית היא הנושא של חוות דעת רפואית.

 

האתגר של עורך דין רשלנות רפואית בתיקי רשלנות רפואית סרטן השחלות

רופאים רבים לא ששים לכתוב חוות דעת מקצועיות על רופאים אחרים מסיבות אישיות, בינאישיות וכמובן בגלל סיבות מקצועיות. עם זאת, עורך דין רשלנות רפואית אשר יש לו קשרים ויכולות, יכול לספק חוות דעת שכזו, במחיר סביר, ולהגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי של הלקוחה שלו לזכות במשפט.

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא מורכבת ולכן על הלקוחה לספק לו את כל המסמכים והצילומים הרלוונטיים, על מנת שיוכל למצוא את הפגם בעבודה של המוסד הרפואי בו טופלה, ושל הרופא באופן ספציפי.

 

לסיכום

סרטן השחלות הוא סרטן מסוכן מאוד, בדיוק כמו כל סרטן הנוגע לאיברים הפנימיים. הטיפול צריך להיות מדויק, ולמרות המורכבות, יש לשמור על הנהלים הנכונים ולבצע החלטות אותן היה לוקח הרופא הסביר. אם זה לא קורה, הסיכוי לתיקים של רשלנות רפואית סרטן השחלות עולים בצורה משמעותית, והמפגש בבית משפט הוא אף פעם לא נעים, לאף אחד מהצדדים, ולכך יש להיות מוכנים.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן השחלות? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם לממש את זכויותיכם במלואן.

ישנן מספר קבוצות סיכון של נשים לחלות בסרטן השחלות – נשים שלא ילדו מעולם או שילדו לראשונה לאחר גיל 35, וכן נשים אשר יש להן קרובות משפחה מדרגה ראשונה או מדרגה שנייה שחלו בסרטן השחלות או שאובחנו אצלן תסמינים מוקדמים של המחלה.
כאשר מדובר על סרטן השחלות, הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש החל משלב אבחון המחלה, במידה והרופא לא מאבחן את המחלה בזמן או לא שולח את המטופלת לבדיקות הנדרשות. הרשלנות יכולה להתרחש גם באופן טיפול שגוי או רשלני במחלה, וכן בחוסר במעקב לאחר תום הטיפול במחלה.
במידה ומתרחשת רשלנות רפואית במקרים של סרטן השחלות, ההשלכות על חיי האישה והנזק הפוטנציאלי שטמון בכך עלול להיות קשה ומשמעותי. אי לכך, כאשר ניתן להוכיח את הנזק שנגרם לאישה ואת העובדה שאילולא ההתרשלות לא היה נגרם נזק זה, כדאי להגיש תביעת רשלנות רפואית ולזכות בפיצויים.
תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית הוא להוכיח את כל האלמנטים שיש להוכיח בתביעה, ולהבהיר לבית המשפט את מידת ההתרשלות של הרופא ואת הנזק שנגרם בשל כך. כל עוד המטופלת מיוצגת על ידי עורך דין מומחה רשלנות רפואית, סיכויי קבלת התביעה שלה וקבלת הפיצויים עולים משמעותית.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של