רשלנות רפואית סרטן כליות

רשלנות רפואית – טיפול בסרטן

רשלנות רפואית נגרמת כתוצאה מסיטואציה בה צוותים רפואיים אינם פעלו בצורה המיטבית ועקב טעות שביצעו נגרם נזק למטופל. כאשר מדובר ברשלנות רפואית סרטן כליות, ישנה התייחסות ספציפית למטופל אשר חולה בסרטן כליות וחווה רשלנות מצד הצוותים הרפואיים שטיפלו בו במחלה. דווקא בגלל שמדובר במצב מאוד רגיש הנובע ממחלת הסרטן, יש לרשלנות השלכות רגשיות ורפואיות כאחד, ועל כן, כדאי לא להתעלם ולעשות משהו בנידון.

תביעת רשלנות רפואית

בחירה בעשיית משהו בעקבות רשלנות רפואית יכולה להתחיל מהגשת תביעה בנושא רשלנות רפואית כנגד המוסד או הצוותים עצמם שביצעו והיו אחראים על הרשלנות הרפואית. את התביעה מגישים מחוץ לכותלי המוסד הרפואי, בבית משפט שמתאים לאופי התיק והתביעה. מטרתה של התביעה להוכיח כי בוצעה רשלנות בטיפול הרפואי שניתן להתמודדות עם מחלת הסרטן במקרה שבגינו מוגשת התביעה.

 

הוכחת קיום רשלנות רפואית

על מנת לזכות בתביעה יש להוכיח כי אכן בוצעה הרשלנות וזאת עושים בעזרת הבאת ראיות והוכחות כי היה נדרש טיפול שונה או התמודדות שונה עם המצב. כמו כן, סביר כי תתבצע התייעצות עם איש מקצוע מומחה שייבחן את ההליך שבוצע וידע להגיד האם הכול התנהל כראוי ובתשומת לב מספקת. באם לא, יש עילה לתביעה והאפשרות לזכות בפיצוי נראית הגיונית יותר ויותר.

 

הסתייעות בעורך דין רשלנות רפואית

בדומה לכל תביעה מוגשת בבית המשפט, יש צורך בעורך דין מומחה שיוביל את התביעה. חשוב לבחור באיש מקצוע שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, חווה כבר כמה מקרים בתחום, גם אם הם לא בהכרח היו בהקשר טיפול בסרטן כליות.

לשילוב איש מקצוע זה תהיה השפעה מרחיקת לכת על התקדמות התיק בבית המשפט וכדאי לא לוותר על איש מקצוע בעל ניסיון וידע נרחב בתחום. בדומה לכך שאתם לא בהכרח מבינים לעומק בכל הטיפולים שבוצעו, סביר כי אתם גם לא מבינים לעומק בהתנהלות תביעה.

רשלנות רפואית סרטן כליות
רשלנות רפואית סרטן כליות

למה לגשת לתביעה?

נושא תביעות הרשלנות הרפואית יכול להיות רגיש מאוד בגלל שיש צורך להתעמת ולכוון לאיש צוות רפואי, או קבוצה גדולה יותר שמצד אחד רצתה לטפל ולדאוג למטופל, אך לא הצליחה. מצד שני, מדובר באנשי מקצוע אשר צריכים לעשות את העבודה שלהם טוב, בדומה למצב בו איש מקצוע יגיע אליכם הביתה וישבור לכם קיר בגלל שניסה לתלות עליו תמונה, אתם תרצו לקבל פיצוי ממנו כדי להתמודד עם המצב.

 

מה אפשר לקבל מהתביעה?

מטרתה של התביעה היא להוכיח קיום של רשלנות רפואית אשר יביא לכך שהמטופל, או קרובי משפחתו שתובעים בשמו, יקבלו פיצוי כספי ממי שגרם את הרשלנות הרפואית. כמובן שאין בפיצוי תחליף לעוגמת הנפש או בהכרח אפשרות לטפל בנזק שנגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית אך הוא בהחלט יכול לסייע בצורה כלשהיא במצב החדש שאליו נקלע המטופל, במיוחד כאשר מדובר בסרטן כליות אשר דורש תהליך טיפול ממושך וארוך.

 

איך יודעים שבוצעה רשלנות רפואית?

ניתוחים והליכים רפואיים תמיד יכולים להיגמר בצורה לא טובה, גם אם הרופא היה במלוא הקשב והמחשבה ולא נגרמה בכלל רשלנות. על כן, קשה לדעת בתור קרוב משפחה, או האדם החולה עצמו, האם היה ניתן לפעול בצורה טובה יותר או שמא הטיפול היה בדיוק לפי הכללים הנדרשים. קודם כל, אם יש ספק אין ספק, וכדאי לפנות לאיש מקצוע מיד על מנת לברר את העניין.

 

רשלנות רפואית על פי החוק

על פי החוק ההגדרה של רשלנות רפואית היא "מתן שירותים רפואיים מבלי לנקוט במידת הזהירות הסבירה המצופה מרופא (או עוסק במקצוע רפואי), אשר כתוצאה מכך נגרם נזק למטופל, שלא היה נגרם אלמלא הגורם המטפל נהג כפי שנהג". הגדרה זאת יחסית כללית ויכולה לכלול גם מקרים של ביצוע טיפול בזהירות לא מספקת כך שנגרם נזק בטיפול, וגם מקרה שבוחרים בטיפול שגוי שבחירה שונה הייתה מצילה את המטופל או משנה את מצבו.

 

סרטן כליות – מקרה רגיש

אם אתם סבורים כי התבצעה רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן כליות בכם או בקרוב משפחה שלכם, כדאי מאוד שתבדקו עם איש מקצוע האם אכן יש עילה לתביעה או שבאמת לא היה ניתן לעשות משהו טוב יותר. דווקא בגלל שסרטן כליות הוא מקרה מאוד רגיש, לאור הרגשות המורכבים המלווים עם כל מחלת סרטן באשר היא, בשילוב העובדה כי באמת מדובר במחלה מסוכנת, חשוב לא לוותר על הזכות לקבל פיצויים ולתבוע לצדק.

 

הטיימינג חשוב מאוד

בשונה מתביעות ביטוח או תביעות אחרות המתרחשות בבית משפט, ישנה חשיבות מאוד גדולה לטיימינג של התחלת תהליך התביעה והטיפול ברשלנות הרפואית. בגלל שנדרשת חקירה המתעסקת במצב הרפואי של המטופל מבחינת התקדמות הסרטן שלו, והנזק שנגרם, למרות שיש את חוק ההתיישנות עדיין כדאי להכות בברזל בעודו חם ולאסוף ראיות בסמוך לטיפול שבוצע.

 

שומרים מסמכים ותיעודים רפואיים

עבור תביעות ביטוח, עבור תביעות רשלנות רפואית ובאופן כללי עבור המשך ההתמודדות עם המחלה, כדאי לשמור כל מסמך ותיעוד רפואי בצורה מסודרת. אלו יכולים להיות משמעותיים מאוד בהמשך החיים. בגלל שרשלנות רפואית יכולה להביא להגשת תביעה, יהיה צורך בכל מסמך רפואי שיכול להראות מה היה המצב לפני הטיפול, אחרי הטיפול ובאופן כללי לאמוד את הנזק שנגרם.

 

רשלנות רפואית סרטן כליות חייבת להיות מטופלת בבית משפט. אי אפשר לטפל לגמרי בנזק שנגרם כתוצאה מהטיפול הרשלני שניתן או בעוגמת הנפש והמורכבות הרגשית, אך כן אפשר לדרוש ולקבל פיצוי כספי שיסייע לפחות בקצת בהתמודדות. כל התהליך חייב להיות מלווה באנשי מקצוע בעלי ניסיון וידע בתחום אשר ילוו, יסייעו ויהפכו את המצב למעט פחות בעייתי וקשה.

רשלנות רפואית היא למעשה מצב בו הצוות הרפואי אשר העניק טיפול לחולה, לא עשה זאת בדרכים אשר היו מצופות ממנו ובהתאם לנהלים המקובלים בתחום. בהקשר לסרטן כליות, רשלנות שכזו עלולה להוביל לנזקים רפואיים גדולים, ולעיתים גם לנזקים נפשיים בשל אופיה של המחלה.
תביעת רשלנות רפואית בגין טיפול רשלני בסרטן כליות היא תביעה אשר מוגשת כנגד הגוף המטפל בחולה, בין אם מדובר על צוות רופאים, רופא מסוים ואפילו מוסד טיפולי כגון בית חולים או מרכז רפואי כלשהו. התביעה מוגשת בגין רשלנות שפגעה במטופל.
הוכחת זכאות בתביעה בגין רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן הערמונית, תעשה על ידי הקבלת הטיפול הרפואי שקיבל התובע, לטיפול רפואי סביר וסטנדרטי שאמור להינתן על פי הנהלים המקובלים. זאת, לצד ייעוץ ותמיכה של רופאים מומחים בתחום.
ראשיצ, חשב לומר כי אף פיצוי לא יוכל לתקן את עוגמת הנפש שנגרמה בגין רשלנות רפואית. עם זאת, הפיצויים אשר יינתנו למשפחה או לחולה עצמו אשר מבצעים את התביעה, יכולים בהחלט להיות גבוהים, ובכך לכסות תשלום טיפולים נוספים. זאת כמובן, בתנאי שהמטופל נמצא זכאי בסופה של התביעה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גולגולת מעשנת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של