רשלנות רפואית סרטן מח העצם

רשלנות רפואית סרטן מח העצם עלולה להוביל לאובדן סיכויי ההחלמה של המטופל ואף למותו. סרטן מח עצם הינה קבוצת של מחלות המטולוגיות אשר כל אחת מהן פוגעת בסוג אחר של תאים אשר קיימים במח העצם.

אבחון מהיר של מחלות אלו הינו קריטי, ולפיכך בכל חשש או חשד כי התרחשה רשלנות רפואית במהלך האבחון, הטיפול או המעקב אחר המטופל, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לייעץ בתחום, לבחון את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה. אולם חשוב גם לזכור שלא כל טעות בשיקול דעתו של הרופא שטיפל בחולה עלולה להיחשב כפעולה רשלנית.

פעולה רשלנית בשונה מטעות רפואית אשר לרוע מזלנו מתרחשת לעיתים, נעשית שלא על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר וכנגד סטנדרטים רפואיים ונהלים מקובלים בתחום.

מהו סרטן מח העצם

סרטן מח עצם הינו קבוצה של מחלות המטולוגיות אשר כל אחת מהן עלולה לפגוע בסוג אחר של תאים הקיימים במח העצם. מיאלומה נפוצה פוגעת בתאי הפלסמה המרכיבים את מערכת החיסון. לוקמיה תפגע בתאי דם צעירים ותגרום להתרבותם הבלתי נשלטת.

מחלות אלו פוגעות בגוף ובמערכות הגוף, בשתי צורות עיקריות: האחד, כאשר נגרם נזק ישיר מהתרבות התאים ושיגשוגם, והשניה עקב שליחת גרורות לאיברים אחרים. התסמינים אותם יבטא החולה יהיו עייפות, חולשה, פגיעה כלייתית ואף נזקים נוירולוגים במקרה של מיאלומה, ודימומים במקרה של לוקמיה. מחלות אלו הינן שכיחות באופן יחסי, ולכן כל תסמין או גורם סיכון של המטופל, צריך להדליק נורה אדומה אצל הרופא המטפל.

בכל חשש שעולה אצל הרופא לקיום המחלה, עליו לשלוח את המטופל לסדרת בדיקות נוספות אשר יוכלו לאשש או לשלול את האבחנה.

 

רשלנות רפואית סרטן מח העצם

רשלנות רפואית סרטן מח העצם עלולה להתרחש בשלוש נקודות צומת של המחלה:

  1. רשלנות רפואית סרטן מח העצם במהלך האבחון
  2. רשלנות רפואית סרטן מח העצם במהלך הטיפול
  3. רשלנות רפואית סרטן מח העצם במהלך המעקב אחר המטופל
רשלנות רפואית סרטן מח העצם
רשלנות רפואית סרטן מח העצם

רשלנות רפואית סרטן מח העצם במהלך אבחון המחלה

אבחון מחלות הסרטן ההמטולוגי הינו קריטי לסיכויי ההחלמה של המטופל. ככל שהאבחון יתבצע מוקדם יותר, כך יוכל הטיפול להיות יעיל יותר. בלוקמיה, האבחון יכול להיעשות באופן מהיר יותר לעומת מיאלומה, בה האבחון עלול להתארך לפרק זמן ארוך יותר מעצם טיבעה של המחלה.

בכל מקרה, על הרופא לנהוג באופן אחראי וזהיר, להקשיב לתלונותיו של המטופל, לברר עד הסוף את התמונה הרחבה לרבות שליחה לבדיקות נוספות. כאשר הרופא המטפל מתרשל בתפקידו ולא נותן את כל תשומת ליבו לתסמיני המטופל ולאבחון המהיר, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית סרטן מח העצם במהלך הטיפול

כיום קיימים סוגי טיפולים מגוונים ופרוטוקולי טיפול עבור כל תת סוג של מחלה. האבחון חייב להיות מדויק בכדי שההמטולוג יוכל לבחור את הטיפול הספציפי היעיל ביותר. במרבית המקרים, במחלות אלו, עלול המטופל להגיע להשתלת מח עצם. לפני הניתוח ולפני כל פרוצדורה טיפולית, על הרופא המטפל להסביר ולפרט את כל הסיכונים והסיכויים הקיימים.

לפני פרוצדורות אלו, יחתום המטופל על טופס הסכמה מדעת אשר מבטא את הבנתו את הדברים והסכמתו לביצוע ההליכים המדוברים. במידה ולא החתים הרופא את המטופל על טפסים אלה, יכול להיחשב הדבר כרשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית סרטן מח העצם במהלך המעקב אחר המטופל

הפרוגנוזה של חולים המטולוגיים הולכת ומשתפרת עם הזמן, ולכן המעקב אחר חולים אלה הינו משמעותי להמשך חייהם ומניעת הישנות המחלה. יש לעקוב באופן רציף ועקבי אחר מצב החולה, לרבות בדיקות דם, המלצות חיים שונות ועוד. על הרופא המטפל מוטלת האחריות לבצע מעקבים אלה באופן יזום ורציף.

 

ניהול תיק תביעה ברשלנות רפואית סרטן מח העצם

את תיק התביעה בנושא רשלנות רפואית סרטן מח העצם ינהל עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום. עורך הדין יידרש להוכיח, במהלך המשפט, כי הנזק אשר נגרם למטופל, נובע במישרין מןהפעולה הרשלנית שנעשתה. כמו כן, יוכיח עורך הדין כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר, ולכן התרשל בתפקידו.

לצורך הוכחה זו, על עורך הדין לאסוף את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים בתיקו של התובע כולל בדיקות, אבחונים, שליחה למומחים ולפעמים אף הקלטות של שיחות בין הצדדים. כמו כן, ידרש עורך הדין לספק חוות דעת מהמטולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו לבאר את המושגים והמונחים המקצועיים וידגימו את הפעולה החריגה שנעשתה על ידי הבאת מקרי דוגמא מהשטח, הדומים למקרה הנדון ושונים בתוצאה.

בחוות הדעת, יפרטו המומחים עד כמה שניתן את השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במציאות.

 

עלות תביעת רשלנות רפואית סרטן מח העצם ואורך המשפט

משפטים העוסקים ברשלנות רפואית נוטים להיות ארוכים וסבוכים מכיוון שהם מערבים וכוללים מונחים מקצועיים. על עורך דין רשלנות רפואית להכין את התיק באופן המקצועי ביותר,כך שהוא יוכל להוביל את השופט והשומעים במשפט למסקנה המתבקשת לגבי תשלום דמי פיצויים.

דמי פיצויים, גבוהים ככל שיהיו, לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור, אולם יש בהם ממידת הצדק הנעשה. כמו כן, הם יוכלו לשפר את איכות ורמת חייהם של המטופל ובני המשפחה.

 

לסיכום

רשלנות רפואית סרטן מח העצם הינה קריטית ומשמעותית להמשך חייו של המטופל. כל פעולה רשלנית שנעשית בעת האבחון, הטיפול או המעקב אחר החולה עלולה להוביל לאיבוד סיכויי ההחלמה והריפוי. אם הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מפעולה רשלנית זו, הרי שזו הוכחה בתביעת הרשלנות הרפואית.

עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה יוכל להוביל את המשפט עד למסקנה המתבקשת של תשלום דמי פיצויים, ברמה המקסימלית האפשרית.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית  סרטן מח העצם? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של