רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בכבד

רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד גרורתי בכבד הינה קריטית ומשמעותית לתוחלת החיים הצפויה של המטופלת. כאשר ישנו עיכוב באבחון סרטן השד או כאשר בוצעו פיענוחים  לקויים של הבדיקות שנעשו, עלול הסרטן לשלוח גרורות לרקמות ואיברים מרוחקים, ובמקרה זה לכבד.

בשונה מהטיפול בסרטן שד ראשוני, אשר הינו בעל יכולת לרפא את המחלה, הטיפול בסרטן שד גרורתי לכבד פחות יעיל וסיכויי הצלחתו נמוכים.

בכל חשש או חשד לרשלנות רפואית אשר הובילה לסרטן מתקדם גרורתי יש לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לייעץ בעניין התביעה, להעריך את שוויה, ואת הנתונים החסרים כדי להביא להוכחה כי אכן נעשתה פעולה רשלנית.

במהלך המשפט, יעלה עורך הדין את הראיות המצביעות על כך שקיים קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית שנעשתה לבין הנזק שנגרם ומבטא את התפתחות הגידול ושליחת גרורות לכבד.

 

מהו סרטן שד גרורתי בכבד

הגידול הראשוני בשד, עלול להתפתח ולשלוח גרורות, לכבד, לריאות ולעצמות. משמעות הגרורות הן כי הגידול הראשוני פרץ את הרקמה, ועבר בזרם הדם לאיברים מרוחקים. בכבד, מצליח הגידול לייצר לעצמו אספקת דם חדשה, כך שגם באיבר זה הוא יכול להתפתח ולגדול עד לחסימה מלאה או חוסר תפקוד של הכבד.

במקרה של גרורה בכבד, הוא ייקרא סרטן משני, אולם עדיין התאים ממנו הוא מיוצר הם תאים הדומים לתאי הסרטן הראשוני, אשר התחיל בשד. אבחנה זו שונה מאשר סרטן כבד, אשר התאים הראשוניים ממנו התפתח הגידול הוא מהכבד.

לאחר שליחת הגרורות, הטיפול אותו תצטרך המטופלת לעבור, יהיה מורכב, ארוך וקשה יותר. בדרך כלל, הטיפול הינו פליאטיבי מעיקרו, כך שגם אם הוא לא נועד לרפא את המחלה, הוא מנסה לסייע במניעת והפחתת התסמינים ובשיפור איכות החיים.

הימצאותן של גרורות בכבד מובילות לתסמינים שונים, ועלולות להוביל לצהבת, חסימת דרכי המרה, כאבים ועוד. מכיוון שסיכויי הריפוי קטנים באופן משמעותי כאשר ישנן גרורות, יש לנסות לאבחן ולטפל בסרטן עוד בשלביו הראשונים.

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בכבד
רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בכבד

מתי עלולה להתרחש רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בכבד

רשלנות רפואית עלולה להוביל למצב בו הסרטן התפתח במשך הזמן עד למצב של שליחת גרורות. מצב זה יכול לנבוע מאיחור באבחון, פענוח לקוי של בדיקות אשר לא הצליחו לזהות את המצב לאשורו, חוסר אבחון של המצב הגרורתי מלכתחילה, ביצוע ניתוח באופן לא זהיר מספיק, בחירת בדיקות או טיפולים לא מתאימים  ועוד. על הרופא המטפל מוטלת המחויבות לפעול באופן זהיר ומחושב בכל שלב בטיפול ובאבחון חולה אונקולוגית.

בתחילה עליו לדאוג לראיון מקיף של המטופלת בכדי להצביע או לברר היסטוריה רפואית, אשר עלולה להיות חשודה, ולאחר מכן עליו לשלוח אותה לבדיקות השונות, כדי לוודא או לשלול תסמינים הנגרמים על רקע מחלה פעילה. כל פעולה אשר חורגת מהפרקטיקה הרפואית המקצועית, ובגינה נוצר הנזק שנוצר, יכולה להיחשב כפעולה רשלנית.

במקרה של סרטן שד גרורתי בעצמות, ישנה משמעות קריטית לפעולה הרשלנית, מכיוון שכל עוד הסרטן הראשוני לא שלח גרורות, סיכויי הריפוי ממנו עשויים להיות טובים יותר. כך שאיחור באבחון או אבחנה שגויה הובילה בהכרח לנזק חמור יותר, בהשוואה לטיפול או לסיכויי ההצלחה שהיו יכולים להיות אם הגידול היה מאובחן בשלביו ההתחלתיים.

 

הוכחת הקשר בין נוכחות של סרטן שד גרורתי בכבד לבין רשלנות רפואית

כאשר ישנו חשש או חשד כי עקב פעולה רשלנית של הרופא המטפל, נגרם נזק בלתי הפיך כמו סרטן שד גרורתי בכבד, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנוסה בתחום, מכיר ומבין.

בפגישה הראשונית עם עורך הדין, הוא ינסה לברר האם התביעה מוצדקת, ואילו ראיות חותכות יש להביא בכדי להוכיח אותה. על עורך הדין להוכיח כי הרופא אכן התרשל בתפקידו ולא פעל על פי הפרקטיקה הרפואית והמקצועית אשר הייתה מצופה ממנו.

כך יוכל עורך הדין להראות כי רופא אחר היה פועל באופן שונה, במקרה דומה, ותוצאות מעשיו היו כנראה עשויים להיות טובים יותר. כמו כן, על עורך הדין להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הנזק שנגרם, קרי גרורות בכבד לבין הפעולה הרשלנית.

כדי להוכיח זאת הוא יידרש לפרט את השתלשלות האירועים במקרה הנדון ולהביא חוות דעת של רופאים מומחים אשר יוכלו לפרט את אותם כשלים שנעשו, ולא היו צריכים להיעשות. כמו כן, הוא ידגיש וידגים את פרק הזמן שעבר מרגע האבחון ועד לשליחת הגרורות.

סביר להניח, שאם הצליח עורך הדין לשכנע את בית המשפט כי אכן נעשתה רשלנות רפואית, בית המשפט יפסוק לטובת המטופלת דמי פיצויים גבוהים. אולם, למרבה הצער, גבוהים ככל שיהיו הפיצויים, הם לא יוכלו לרפא את המטופלת או לגרום להשבת חייה הקודמים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית אשר גורמת להתפתחות סרטן שד גרורתי בכבד שוללת, למעשה, את זכות המטופלת לטיפול הוגן, בריאות ותוחלת חיים ארוכה. רשלנות זו הינה משמעותית ביותר, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון כי ככל שהגידול יאובחן בשלביו הראשוניים וההתחלתיים יותר, כך סיכויי הריפוי יהיו גבוהים יותר.

במידה והגידול מאובחן, כבר לאחר ששלח גרורות, יהיה קשה יותר למנוע או לבלום אותו, והטיפול יהיה פליאטיבי מטבעו, וינסה רק לשפר את איכות חייה של המטופלת ולשכך את התסמינים מהם היא סובלת.

בכל חשש כי הסרטן התפתח כתוצאה מפעולה רשלנית של הרופא המטפל או מישהו מאנשי הצוות הרפואי, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל ללוות את התביעה והמשפט, ולהשיג את דמי הפיצויים המקסימליים האפשריים. למרות שפיצויים אלה, גבוהים ככל שיהיו, לא ירפאו את המטופלת או יחזירו את חייה בחזרה, יש בהם נחמה וראיה לכך שהצדק יצא לאור.

רשלנות רפואית בנושא סרטן השד בפרט, עלולה לגרום להתפתחותו של הסרטן עד לכדי שליחת גרורות למקומות אחרים בגוף, אליהם הסרטן עוד לא הגיע. במקרה של סרטן שד גרורתי בכבד, מדובר על סרטן שד אשר שלח את גרורתיו שלבסוף הגיעו לכבד.
רופא אשר מטפל בנושא של סרטן שד גרורתי בכבד, צריך לבצע מספר שלבים עוד בתחילת הטיפול, אשר משמשים לאבחון הבעיה. אי לכך, במקרה של ביצוע שלבים אלו בצורה רשלנית כגון חוסר תשומת לב לתסמינים, עיכוב באבחון מסיבות שונות ובדיקות שגויות, מדובר על רשלנות רפואית.
במקרה של רשלנות רפואית כלשהי, ובפרט כאשר מדובר על רשלנות רפואית אשר הובילה לסרטן שד גרורתי בכבד, על מנת להגיש תביעה ולזכות את המטופל בפיצויים המגיעים לו, יש צורך בסיוע של עורך דין מקצועי בתחום.
בכדי להוכיח קשר בין השניים, תחילה יש צורך בהבנה מעמיקה של התיק הרפואי וההליך הטיפול שהמטופל קיבל מהרופא. זאת למעשה, על מנת שעורך הדין יוכל להוכיח באופן מוצק וחותך כי הרופא המטפל אכן לא פעל בצורה מקצועית אלא רשלנית.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בכבד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של