רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם אומר שהסרטן כבר, ככל הנראה שלח גרורות ועירב איברים ורקמות אחרות בגוף. ככל ששלב המחלה מתקדם יותר, כך סיכויי הריפוי קטנים יותר, ולכן המטרה העיקרית ברפואה האונקולוגית היא אבחון מוקדם ככל האפשר של הגידול בשלבי התפתחותו הראשוניים.

כאשר יש חשש שהתרחשה פעולה של רשלנות רפואית, אשר הובילה להתפתחות סרטן שד מתקדם, כמו למשל אבחון מאוחר או טעות באבחון או בפענוח הבדיקות, יש לפנות לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל להמליץ על המשך התביעה, ועל ניהול ההוכחות במשפט.

עורך הדין יידרש, במהלך המשפט להוכיח כי הנזק שנגרם נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה, וזאת מכיוון שהרופא לא פעל על פי הידע, הנהלים והסטנדרטים המקצועיים המקובלים ונובעים מעצם התחייבותו לדאגה לשלום המטופלת.

כיצד מתבצע אבחון של סרטן שד מתקדם

סרטן שד, בדומה לסוגי סרטן אחרים, מדורג על פי דרגת פולשנותו במספרים הנעים בין 1 ל-4. את דרגת החומרה קובעים לפי מעורבות רקמות ואיברים מרוחקים, מעורבות בלוטות לימפה ועל פי גודל הגידול, כך בדרגה 1 הגידול הוא מקומי בלבד בעוד שבדרגת חומרה 4, הגידול עלול להיות מפושט לערב את בלוטות הלימפה ואף להגיע לאיברים אחרים.

מידת התפשטותו של הגידול מראה על מידת הפולשנות שלו, והאגרסיביות אותה הוא מציג. דרגתו של הגידול מסייעת לרופא ולמטופלת עצמה להבין את הפרוגנוזה ואת שיעורי ההישרדות הממוצעים. כמו כן, דרגת הגידול תקבע את אופן הטיפול ואת מהלכו.

ככל שהגידול גדול יותר, כך הניתוח עלול להיות גדול יותר ולחייב אף כריתת שד מלאה. כמו כן, הטיפול הנלווה, לאחר הניתוח יהיה אגרסיבי וארוך ויצטרך לערב מספר שיטות טיפול כמו קרינה, כימותרפיה וסוגים נוספים של טיפולים, למשל ביולוגיים.

 

איך רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם באה לידי ביטוי

רשלנות רפואית אשר בגינה התפתח הסרטן עד לכדי דרגת סרטן שד מתקדם, עלולה לנבוע מעיכוב באבחון, טעות בפענוח הבדיקה או בחירה בבדיקה לא מתאימה כך שהבדיקה לא תוכל לאבחן את הגידול.

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם
רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

כך למשל, עלולה מטופלת לא להישלח לבדיקות גנטיות אשר יוכלו להוביל אותה למעקב צמוד יותר אחר מצבה, או כאשר היא לא נשלחת לבדיקות סקר אחרות כמו ממוגרפיה או MRI למרות תסמינים ברורים. כמו כן, רשלנות יכולה להתבטא גם בפיענוח לא נכון של האולטרסאונד, בדיקת ממוגרפיה לקויה, מעקב רשלני אחר תסמינים שכבר קיימים ועוד.

משמעות רשלנות זו היא קריטית לסיכויי הריפוי וההחלמה של המטופלת. מכיוון שככל שהגידול הינו קטן יותר וסרטן השד נמצא בשלביו הראשוניים סיכויי הריפוי גדול יותר, רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד מתקדם מבטאת את הקשר בין הנזק לפעולה הרשלנית.

 

חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן שד

על מנת למנוע מצב של סרטן שד מתקדם יש לעשות כל שניתן כדי לאבחן את המחלה כאשר היא בשלבי התפתחות ראשוניים. על הרופא המטפל לבדוק באופן מעמיק את ההיסטוריה הרפואית של המטופלות.

במקרה שמתגלה סרטן שד או שחלות בעברה של המטופלת, יש לשלוח אותה לבדיקות גנטיות, אשר עשויות למצוא מוטציה גנטית, כדוגמת BRCA.

מכיוון שסרטן שד לא חייב לבטא תסמינים מקדימים, הגילוי המוקדם של נשאיות הגן הינו קריטי למעקב אחריהן, באופן שיכול לגלות גידולים קטנים או להמליץ על טיפולים מניעתיים כמו כריתת שד מניעתית.

כיום, יודעים כי אחוזי הריפוי גדלים באופן משמעותי כאשר הסרטן מתגלה בשלבים התחלתיים, ולכן רשלנות רפואית אשר תוביל לכך שהגידול יגדל עד לכדי מחלת סרטן שד מתקדם שוללת מהאישה את זכותה לחיים בריאים וטובים יותר.

 

איך מתנהלת תביעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

לפני תחילת המשפט העוסק ברשלנות רפואית, על עורך הדין רשלנות רפואית לאסוף את החומר המקצועי הרלוונטי הקיים, כך שאפשר יהיה להתחקות אחר השתלשלות האירועים במקרה. לפעמים יידרש עורך הדין להביא חוות דעת של רופאים נוספים, אובייקטיבים, אשר יוכלו לתמוך בתביעה ולהסביר את הקשר הישיר בין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית שנעשתה.

במהלך המשפט, יידרש עורך הדין להסביר כי הרופא המטפל לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר אשר היה פועל אחרת במקרה דומה. על הרופא המטפל חלה חובה  כלפי המטופלת לנסות למנוע ולאבחן במהרה גידולים סרטניים, כך שהם לא יגדלו ויתפתחו לסרטן שד מתקדם.

הפיצויים שעשויים להיפסק לטובת המטופלת, במקרה זה, יקחו בחשבון את הרכיב הממוני והרכיב שאינו ממוני, כך שהאישה תוכל להיות מפוצה על כושר ההשתכרות הנמוך ותוחלת החיים הקצרה. פיצויים אלה, גבוהים ככל שיהיו, לא יוכלו להחזיר למטופלת את חייה, אולם הם עשויים לסייע בהמשך הטיפול ובשיפור איכות החיים שעוד נותרו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם הינה קריטית ומשמעותית לסיכויי הריפוי של המטופלת, בעיקר לאור העובדה שככל שהאבחון של סרטן השד נעשה בשלב התחלתי יותר, כך סיכויי הריפוי הולכים וגדלים.

הרשלנות יכולה להתבטא באיחור באבחון, פענוח שגוי של בדיקות או אי שליחה של מטופלת לבדיקות הכרחיות, לרבות בדיקות גנטיות.

כך או כך, משמעותה של פעולת הרשלנות היא התפתחות של סרטן שד מתקדם, אשר עלול להוביל לטיפולים מורכבים יותר ופרוגנוזה גרועה יותר, בהשוואה למצב בו הגידול היה מתגלה בשלביו ההתחלתיים ואף להימנע כליל.

במהלך המשפט, עורך דין רשלנות רפואית יידרש להוכיח כי הפעולה הרשלנית קשורה בקשר ישיר למידת הנזק שנגרם, וכי הרופא לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר ועל פי מידת מחויבותו לדאגה לשלום המטופלת.

הפיצויים שעשויים להיפסק לטובת התובעת, יהיו פעמים רבות גבוהים. אולם, גבוהים ככל שיהיו, לא יצליחו הפיצויים להחזיר למטופלת את איכות החיים ואורך החיים אשר היו צפויים לה אילולא הפעולה הרשלנית שהתרחשה.

סרטן שד מתקדם הוא למעשה מחלת סרטן השד אשר התפתחה יתר על המידה, והחלה להשתלט ולהשפיע על איברים אחרים בגוף. רשלנות רפואית בעניין זה, יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים כגון חוסר אבחנה מוקדמת, קבלת החלטות שגויות, טיפול לא מקצועי ועוד.
רשלנות רפואית אשר הובילה בסופו של דבר למצב של סרטן שד מתקדם אצל החולה, יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים. בין כלל הדרכים, ניתן למנות עיכוב באבחון מוקדם של התפתחות הסרטן, קבלת החלטות שגויה בדבר טיפולים או בדיקות ועוד.
על מנת שעורך הדין יוכל לייצג אתכם בצורה מקצועית בבית המשפט, עליו להציג ראיות והוכחות טובות. לשם כך, עליו לאסוף מידע אודות כל ההליך הרפואי הרשלני שקיבלתם, הוכחות לפגיעה וקשר בין השניים ולעיתים אף חוות דעת מקצועיות של רופאים אובייקטיבים בנידון.
הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן שד שהוביל לסרטן שד מתקדם, מומלצת להיעשות על ידי עורך דין מוסמך בתחום. עורך הדין, יצטרך להוכיח בבית המשפט כי הרופא שטיפל בחולה, פעל בדרכים שלא היו אמורות להתבצע וכי בגין כך הוחמר מצבו של החולה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של