רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות

הכליות שלנו ממלאות חלק חשוב מאוד בתפקוד הגופני שלנו. הכלייה מסננת את הדם ומסננת את הפסולת מהגוף, כדי להוציא אותו החוצה בצורת שתן. אנשים עם תפקוד כליות לקוי צריכים לבצע דיאליזות, ובהתאם לרמת הפגיעה, ייתכן שהם יהיו צריכים לעבור את התהליך מספר פעמים ביום, דבר אשר משבש את שגרת החיים בצורה מאוד משמעותית.

אחד הכשלים הגדולים בנושא הכלייתי הוא אי ספיקת כליות, שהוא מצב בה ניזוקה רקמת הכלייה ותפקודה. מקרים כאלו חייבים להיות מאובחנים ומטופלים במהירות, ולכן רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות היא מורכבת ובעייתית מאוד.

מהי אי ספיקת כליות?

אי ספיקת כליות גורמת למעשה ביכולת סינון הדם והפסולת של הכלייה, וככל שהמצב מתדרדר יותר, עולה הסיכוי שהמטופל יהיה תלוי יותר ויותר בדיאליזה באופן יום יומי. לכן, רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות גורמת נזק רב וכמעט בלתי הפיך עבור מטופלים, דבר שיוצר תסכול רב.

למעשה, הפתרון היחיד שיפטור אנשים מחובת הדיאליזה הוא השתלת כליה חדשה, דבר שקשה מאוד להשיג, ויכול לקחת זמן רב. עקב הנזק הרב שנגרם, הרבה אנשים בוחרים לתבוע ולנסות להשיג פיצוי על העוולה שנעשתה להם.

 

רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות – גורמי הסיכון

יש מספר גורמי סיכון אשר יכולים לגרום לאי ספיקת כליות, וכדאי להימנע מתביעת רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות הרופאים צריכים להיות חדים, לשים לב, לאבחן ולטפל בנושא במהירות וביעילות.

גורמי הסיכון הם כדלהלן:

  1. יתר לחץ דם
  2. סוכרת
  3. כמות גבוהה של שומנים בדם
  4. התקף לב
  5. שימוש בסמים
  6. מחלות גנטיות
  7. עישון
  8. מחלות אוטואימוניות דוגמת זאבת
רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות
רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות

 

רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות – דרגת החומרה של המחדל

ישנם שני סוגים של אי ספיקה כלייתית אשר קובעים את דרגת החומרה של המצב. פגיעה כלייתית חריפה, היא למעשה מצב הפיך במתן הטיפול המתאים, ופגיעה כלייתית כרונית מהווה מצב חמור יותר, קבוע, שנוטה להחמיר עם הזמן. כאן, הסיכוי להפוך תלויים בדיאליזה או לקוות להשתלת כליה הם גבוהים במיוחד.

לכן, זיהוי, אבחון וטיפול מוקדם יכולים להקל מאוד על המטופלים, והנושא של רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות הוא חמור במיוחד, מפני שהמחלה מחמירה עם הזמן והופכת ליותר ויותר מורכבת.

 

ההשלכות האפשריות של רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות

התסמינים של אי ספיקת כליות הם רבים, ולא כוללים רק דיאליזה. אנשים הסובלים מהמצב סובלים גם מעייפות קשה, דם בשתן, קשיי נשימה, בצקות, אנמיה, לחץ דם גבוה, חולשה, בחילות, גרד וחוסר תיאבון. הטיפול במצב חייב להיות אינטנסיבי, וסובב סביב איזון לחץ הדם והסכרת, הורדת רמת החלבון, טיפול תרופתי נגד אנמיה ובעזרת משתנים, ומניעת מחלות עצם.

טיפול נכון יכול להקל בצורה משמעותית על המטופל, ולכן כל הנושא של רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות הוא מרגיז במיוחד ודוחף אנשים להגשת תביעות נזיקין בציפייה לקבלת פיצוי כספי הולם על עגמת הנפש שלהם.

 

מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית על רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות?

רופאים אינם מכניסים את עצמם למצב של רשלנות רפואית בכוונה או במזיד, וברור שהדבר קורה בטעות. עם זאת, לא כל טיפול לא נכון מהווה רשלנות, ויש לשים לכך לב. בתוך כך, רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות יכולה להתרחש בכמה נקודות זמן, וזה נכון לאבחון שגוי או לחוסר אבחון, טיפול שגוי שהוביל למחלה, ואי מעקב.

זה יכול לקרות עקב עבודה רשלנות של הרופא, יוהרה ואי שליחת הממצאים לחוות דעת נוספת, עייפות קשה, חוסר מקצועיות או זלזול במצב החולה. כל אלו עלולים להסתיים עם הגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

הסיוע המשפטי שניתן לקבל מעורך דין בתביעת רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות

הגשת תביעת רשלנות רפואית נעשית לרוב דרך עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום באופן ספציפי. התובעים צריכים לספק את כל החומרים הרלוונטיים, כולל מעקב טיפול, צילומים ומסמכים, אשר יעזרו לעורך הדין בהתמודדות שלו מול הנתבעים בבית המשפט. הדבר הכי חשוב הוא להשיג את חוות הדעת הרפואית המקצועית הטובה ביותר.

חוות דעת מקצועיות הן בעלות משקל רב בבית המשפט, ודי קשה להשיג אותן, שכן רופאים לא ממהרים לכתוב נגד קולגות. עם זאת, עורכי דין עם ידע וקשרים, יכולים להשיג את חוות הדעת ולהטות את הכף לטובתם במשפט.

 

כמה פיצויים ניתן לקבל בתביעת רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות?

סכומי הפיצויים המתקבלים בהגשת תביעת רשלנות רפואית בנושא אי ספיקת כליות הם משתנים, ויכולים להיות גבוהים ביותר. אנשים אשר משתעבדים לדיאליזות או צריכים לחכות לתרומת כליה, יורדים ברמת החיים בצורה משמעותית, ויכולים לקבל סכומים משמעותיים מאוד.

משפחות של אנשים שהלכו לעולמם יכולים גם הם לתבוע, וגם לקבל פיצוי על הקושי הפיזי והנפשי שסבלו, בתוספת לעוגמת הנפש שנגרמה להם על השנים הרבות בבית החולים ובבדיקות מלחיצות.

 

רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות היא ברת מניעה

רופאים אשר מזהים בעיות בכליות של מטופלים, בין אם מדובר באבחון ראשוני של בדיקה בעייתית, או בבדיקת מנע בעקבות גורמי סיכון מובנים, צריכים לעשות זאת בצורה יסודית. לשאול את השאלות הנכונות, להתייעץ ולייצר מצב בו המטופלים שלהם לא נפגעים.

הפגיעה בעקבות רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות כאמור, היא קשה מאוד, מורכבת וכזו שמשעבדת אנשים למכשור רפואי לא נעים בכלל, והופכת להם את החיים על פיהם. לכן, המאמץ צריך להיות גדול במיוחד בכל מה שקשור לכליות.

 

לסיכום

רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות צריכה להיות בתודעתו של כל רופא העוסק בנושא. רופאים צריכים לטפל באנשים במסירות וביעילות, והנושא של רשלנות רפואית, באופן כללי, הוא כאוב. כאשר הוא מצטרף לאי ספיקת כליות, דיאליזות והמתנה לכליה חדשה מתורם אנונימי, זה הופך לקשה פי כמה והצוות הרפואי שחוטא בכך, צריך לדעת לעמוד למשפט.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תמונה ממוחשבת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של