רשלנות רפואית – פטירת ילוד

פטירת ילוד כתוצאה מרשלנות רפואית הינו נזק משמעותי אשר עלול להסב להורים חיים של סבל וכאב. ההורים אשר ציפו לחזור מבית החולים בידיים מלאות, עלולים למצוא עצמם, בעת פטירת ילוד, מול רגשות של אשמה, דיכאון וחוסר אונים אל מול המקרה שהיה יכול להיות נמנע.

פעמים רבות, במקרים אלה, ההורים יחליטו לתבוע את הרופא המטפל, הצוות המקצועי ואולי את המערכת הגדולה יותר, על רשלנות רפואית. פעולה רשלנית אשר הובילה לפטירת ילוד, עלולה להתרחש בכל אחד מהשלבים של מעקב ההריון, מהלך הלידה או לאחריה.

במהלך שלבים אלה, תפגוש היולדת רופאים שונים ותבקר במכוני מעקב רבים, אולם התביעה בדרך כלל, תכוון לרופא המטפל הראשי, המתכלל את כלל הגורמים, המשתנים והממצאים שהועלו. על עורך דין רשלנות רפואית בלידה לדאוג לאסוף את כלל החומר הרפואי הקיים כפי שדווח על ידי אנשי הצוות, ומתוך פירוט השתלשלות המקרה להוכיח כי התרחשה במקרה הנידון פעולה רשלנית, שהיא זו אשר הובילה לפטירת הילוד. לא תמיד הוכחה זו תהיה קלה, אולם היא יכולה להיעשות, במיוחד אם עורך הדין המטפל בתיק זה הינו בעל ניסיון במקרים דומים.

 

סיבוכים וסיכונים במהלך ההיריון והלידה אשר עלולים להוביל לפטירת ילוד

סיכונים וסיבוכים אשר עלולים להוביל לפטירת ילוד עלולים להתרחש בשלבי מעקב ההריון, במהלך הלידה או לאחריה. במעקב ההריון, צריך הרופא המטפל לשלוח את היולדת למגוון בדיקות אש יוכלו לוודא את תקינות ההריוןולשלול הימצאות של תסמונות גנטיות או מחלות חשוכות מרפא אשר אינן ברות חיות. אי שליחת האם לבדיקות אלו או אי יידועה על היכולת להיבדק, תיחשב לפעולה רשלנית של הרופא המטפל. גם במהלך הלידה, עלולות להיעשות מספר פעולות רשלניות אשר עלולות לסכן את הילוד, אשר בעיקרן עוסקות בזיהוי, אבחון וטיפול מיידי במצוקה עוברית מיד כשהיא מתגלה.

מצוקה עוברית בחדר הלידה, המתבטאת בירידת דופק למשל, עלולה להעיד על כריכת חבל הטבור סביב צוואר הילוד, כליאת כתפיים או מצבים אחרים אשר מחייבים קבלת החלטות מהירה ושינוי תוכנית הלידה. אי מענה מהיר למצוקות אלו עלולים להשאיר את הילוד עם נכויות ומומים קשים ובמקרה הגרוע להביא למותו.

כמו כן, לאחר הלידה עלול התינוק הפגיע לסבול מטיפול לקוי או לא מתאים למצבו, וכן מהתעלמות או חוסר תשומת לב למצוקותיו. יהיו הסיבות אשר הובילו לפטירת הילוד אשר יהיו, עלול הרופא המטפל והצוות הרפואי להיות חשופים לתביעה על רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית - פטירת ילוד
רשלנות רפואית – פטירת ילוד

משמעות הנזק של רשלנות רפואית המובילה לפטירת ילוד

רשלנות רפואית אשר מובילה לפטירת ילוד הינה נזק אשר משמעותו חמורה וקריטית. ההורים עלולים למצוא עצמם מתמודדים מנזק זה עוד פרק זמן ארוך, ועם השלכותיו על אספקטים נוספים בחייהם. פעמים רבות, הם יידרשו להתמודד באופן רגשי עם הסיטואציה באמצעות בקשת סיוע ועזרה מגורמי רווחה שונים, כמו פסיכולוגים, עובדות סוציאליות ועוד.

משום הנזק הברור והשלכותיו מרחיקות הלכת, פוסק בית המשפט במקרים אלה, לאחר תביעה על רשלנות רפואית, דמי פיצויים גבוהים באופן משמעותי. בכימות הסבל לכדי גובה הפיצויים הצפוי, לוקח בית המשפט בחשבון את הרכיב הממוני והרכיב שאינו ממוני. כלומר, בית המשפט מתחשב בחווית הסבל והכאב אשר עוברים בני הזוג בסיטואציה זו, ובשנות ההשתכרות האבודות אשר נלקחו עוד בטרם מומשו של הילוד הנפטר.

ההיגיון העומד מאחורי פסיקת דמי פיצויים גבוהים היא לא העובדה שפיצויים אלא יכולים לסייע לעמעם אם הכאב בהווה, או להחזיר את הילוד לחיים, אלא העובדה כי בני הזוג צריכים כעת סיוע כלכלי, כדי להתמודד עם הקשיים והמגבלות בהווה ובעתיד.

משפטים אלה, המערבים נושאים מקצועיים-רפואיים, עולים להתארך לכדי פרק זמן ממושך, כך שהתובעים צריכים בדרך כלל להתאזר בסבלנות ולסמוך על עורך הדין המייצג אותם ועל ניסיונו בתחום.

 

ההוכחות הנדרשות לתביעת רשלנות רפואית

במהלך המשפט, יידרש עורך הדין להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הרופא המטפל לנזק שנגרם. כמו כן, הוא יידרש להוכיח כי הרופא המטפל לא נהג על פי האחריות אליה התחייב ואשר חייבת להתקיים בינו לבין המטופלים. על הרופא לעשות הכל בשביל להבטיח את שלומם של המטופלים ואת תקינות התהליך כולו.

עורך הדין יאסוף את כל החומר הרפואי והמקצועי הקיים על המקרה, וייעזר בחוות דעת של רופאים מומחים נוספים, אשר יעידו על כך שהרופא המטפל לא פעל על פי העקרונות המנחים את הרופא הסביר, אשר מסתמך על המידע המקצועי, שיקול דעתו המושכל והנהלים והסטנדרטים הקיימים בנושא זה.

במהלך המשפט, ינסה עורך דין רשלנות רפואית לפשט את המקרה ולהסביר אותו באופן המדויק ביותר, גם בפני אותם עדים ומעורבים אשר אינם בקיאים בנהלים רפואיים ובסיכונים פוטנציאליים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית אשר מובילה לפטירת ילוד הינה רשלנות שנזקיה כה משמעותיים עד כי הם עלולים להשפיע על ההורים לאורך פרק זמן ארוך. ההורים, אשר ציפו לחזור בידיים מלאות מבית החולים, עלולים להרגיש אשמה, דיכאון, חרדה וחוסר אונים אל מול הנזק שהיה יכול להימנע.

במהלך משפט התביעה בגין רשלנות רפואית, ינסה עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי במקרה הנידון נוצר קשר ישיר בין פעולת הרשלנות הרפואית לבין הנזק אשר הוביל לפטירת הילוד. פעולה זו עלולה להתרחש בכל אחד מהשלבים של מעקב ההריון, מהלך הלידה או לאחריה.

טיפול לקוי או חוסר אבחון והיענות למצב של מצוקה עוברית הם אלה העלולים להוביל לפטירתו של הילוד. אם הוכחה העובדה כי נעשתה במקרה הספציפי פעולה רשלנית, עשוי בית המשפט לפסוק דמי פיצויים גבוהים להורים. פיצויים אלה לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור או להציל את הילוד, אולם הם יכולים לסייע להורים מבחינה כלכלית להתמודד עם האירוע באופן טוב יותר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אבא ותינוק ישנים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של