רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפנייה לקולונוסקופיה

אבחון סרטן חייב להיעשות באופן המהיר ביותר כדי למנוע את הידרדרות המחלה באופן, אשר הוא לעיתים בלתי הפיך. משמעותה של רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפניה לקולונוסקופיה היא כאשר הרופא המטפל לא פיענח באופן נכון את הבדיקות, כך שהטיפול התעכב או לא ניתן באופן המדויק והמתאים ביותר לחולה הספציפי.

למעשה, במחלת סרטן כל עיכוב באבחון עלול להוריד את סיכויי הריפוי מהמחלה בשיעור ניכר ולרוע המזל אפילו לגרום לתוצאות קטלניות. תביעת רשלנות רפואית יכולה להיעשות כאשר מוכח כי נגרם נזק משמעותי למטופל, וכי נזק זה נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה. בדרך כלל, משפטים העוסקים ברשלנות רפואית מסתיימים בפסיקה של דמי פיצויים כנגד הגורם האחראי לעוול.

על סרטן המעי ובדיקת הקולונוסקופיה

רבים מהאנשים נמנעים באופן מכוון ומודע מבדיקת קולונוסקופיה עקב חוסר הנעימות שבה, אולם היא בדיקה חיונית ומשמעותית לאבחון סרטן המעי הגס. במהלך הבדיקה מוכנסת מצלמה מהרקטום כדי לגלות את כל נפתולי ודרכי המעי, לאבחון גושים ממאירים ושפירים בדרך. סרטן המעי הגס הינו השני בשכיחותו בין מחלות הסרטן, אולם הוא מהווה בין גורמי התמותה הראשונים בין מחלות אלה.

את בדיקת הקולונוסקופיה יש לבצע אצל רופאים מומחים ולפענח אותה באופן ברור, כדי לוודא כי לא נותרו מקרים אשר ישנה נוכחות מחלה אשר לא נמצאה בבדיקה זו. הרופא המטפל צריך להיעזר, לכן, בבדיקות ותשאול נוסף כדי למצוא תסמינים נוספים אשר יכולים להחשיד על קיום מחלה. כל טעות אשר עלולה לעכב את אבחון סרטן המעי, עלולה להוביל לתביעת רשלנות רפואית אשר תדרוש עשיית צדק.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפנייה לקולונוסקופיה – מה הקשר בין השניים?

הפניה לבדיקת קולונוסקופיה נעשית, בדרך כלל על פי גיל המטופל כדרך שגרה. אולם, ישנם מטופלים הנמצאים בקבוצת סיכון או מבטאים תסמינים שונים אשר מצביעים על העובדה כי עליהם לעבור את הבדיקה גם טרם הגיעו לגיל המאפשר זאת. על הרופא המטפל להיות מודע לקבוצת סיכון זו, ולהיותו של המטופל חלק מהקבוצה, באמצעות אנמנזה עמוקה ותחקור על ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפנייה לקולונוסקופיה
רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפנייה לקולונוסקופיה

גם במקרה ולא זכאי המטופל לעבור בדיקת קולונוסקופיה, על הרופא המטפל ליידע אותו בדבר האפשרות לבדיקה זו, על הסיבוכים והסיכויים הפוטנציאליים הקיימים בה. רופא אשר יתעלם מתסמינים מסוימים, גם אם הם לא ספצייפיים לסוג סרטן זה עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

כמו כן, את הבדיקה יש לפרש ולפענח באופן מקצועי וקורקטי על פי כלל הגורמים והנהלים הרפואיים הקיימים לכך. אם הרופא המטפל מודע לכך שהוא אינו יכול לעשות זאת, עליו לשלוח את המטופל, באופן המהיר ביותר למומחה אחר אשר יוכל לעשות זאת.

 

הכנת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפניה לקולונוסקופיה

כאשר ישנו חשש לרשלנות רפואית יש להתייעץ, בשלב ראשון עם עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין, המנוסה בתחום זה, יוכל להעריך האם התביעה הינה מוצדקת ולהעריך את עלותה. כדי לוודא זאת, עליו לרכז את כלל החומר המקצועי והרפואי הקיים, לרבות ההיסטוריה הרפואית, התכתבויות או שיחות עם הרופא המטפל, שליחה לבדיקות ועוד.

כל חומר אשר מתועד בתיק התובע יכול להוות ראיה בתיק, אשר תראה ותוכיח כי הרופא לא פעל על פי מידת אחריותו כלפי המטופל. בשלב זה יוכל עורך הדין לייעץ לתובעים האם יש בסיס לתיק, והאם נדרשים עוד חומרים אשר יסבירו את התמונה הרחבה, כמו למשל חוות דעת מומחים. במרבית המקרים, נדרש עורך הדין לחוות דעת מומחים בתחום אשר יכולים לייעץ ולבאר לו ולבית המשפט את המונחים והמושגים הרפואיים הקיימים בתיק.

לעלות המשפט מתווסף הצורך בזמן הכנה ארוך לו נזקק עורך הדין כדי להכין את תיק התביעה אשר יוכיח את כל הנדרש להוכיח. ככל שעורך דין רשלנות רפואית יהיה מנוסה בתחום האמור כך הוא יוכל לבצע את ההכנה למשפט בזמן קצר יותר ובדרך מנוסה יותר.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפנייה לקולונוסקופיה – מהן ההוכחות הנדרשות בהגשת תביעה?

על עורך דין רשלנות רפואית להוכיח שתי נקודות עיקריות במהלך המשפט:

  • עקרון הרופא הסביר – על עורך הדין המייצג את התובע להוכיח שהרופא הנתבע לא נהג על פי מה שהיה מצופה מרופא אמין ומקצועי בתחום זה לפעול, כלומר על פי הפרקטיקות הסבירות המקובלות בתחום האמור. אם למשל מחויב הרופא הסביר, על פי הידע הקיים ברשותו לבחון ולהכיר את קבוצת הסיכון אשר נדרשת לעבור בדיקת קולונוסקופיה גם בגיל צעיר, מחויב הרופא המטפל לפעול באופן דומה. כל פעולה אשר לא תתחשב בתמונה הרחבה, ולא תפעל במלוא האחריות הקיימת לבריאותו של המטופל, תיחשב כפעולה רשלנית.
  • ישנו קשר ישיר בין הנזק שנגרם למטופל לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה – בנקודה זו מחויב עורך הדין לספק הוכחות לבית המשפט לטענה שאלמלא נעשתה הפעולה הרשלנית שנעשתה, יכל המטופל לסבול פחות ולהימנע מהנזק הבלתי הפיך שנגרם. במחלת הסרטן הוכחה זו עשויה להיות קלה יותר, מכיוון שידוע שככל שעובר זמן עד לרגע האבחון והטיפול, המחלה עלולה להתפשט ולהתדרדר עד כדי נזק משמעותי.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפניה לקולונוסקופיה עלולה להותיר את המטופל עם נזקים בלתי הפיכים ועד לתוצאה קטלנית. עורך דין רשלנות רפואית המנהל את תיק התביעה, יידרש להוכיח כי הנזק שנוצר נבע בצורה ישירה מן המחדל הרפואי המדווח, ואילולא היא נזק זה היה נמנע.

עורך הדין יידרש לשם הוכחה זו לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיקו של התובע, ולספק חוות דעת מומחים בתחום. חוות דעת אשר תוגש באופן ברור ומקצועי ותוכל לפרט את המונחים והמושגים הרפואיים, להדגים את המקרה שאירע ואת הפעולה החריגה שהתרחשה על ידי מקרים דומים אחרים תוביל לתוצאה המתבקשת של תשלום דמי פיצויים.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן בעקבות אי הפנייה לקולונוסקופיה? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
צ'אט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של