רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC

החשיבות של הדם בגופנו ידועה לכולם, והוא חומר דומיננטי מאוד שעוזר לנו להתנהל פיזית באופן יום יומי. יש לא מעט דברים שיכולים להשתבש בדם שלנו, ובראש ובראשונה יש את נושא הקרישה. הקרישה חשובה לנו כאשר אנו צריכים לייצר גלדים עבור פצעים, ובאופן כללי, תהליך הקרישה מונע דימומים מסיביים בנקודות שונות בגוף. עם זאת, ישנו מצב הנקרא קרישה תוך-כלית מפושטת DIC שהוא מסוכן מאוד, כי הוא מפר את האיזון שבין הקרישה לזרימת הדם. לכן, מצב של רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC מסכן מאוד את המטופל.

מהי רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC?

קרישה תוך-כלית מפושטת DIC זוהי למעשה תופעה רפואית מסכנת חיים וקריטית, שנוצרת בעקבות הפעלת יתר של פקטורי קרישה. המצב הזה גורם להפרת שיווי המשקל בין הגורמים המעודדים קרישה לבין המעכבים, דבר שעלול לגרום לדימומים פנימיים בגוף ולסכנת חיים מיידית.  חשוב לציין שקרישה תוך-כלית מפושטת DIC היא אינה מחלה, אלא סיבוך של מצבים רפואיים שונים, אותם ניתן לזהות. לכן, הנושא של רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC הוא מרגיז מאוד, שכן עבודה נכונה הייתה יכולה למנוע את הכשל.

 

רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC – גורמי הסיכון שהרופאים חייבים להכיר

יש מספר רב של גורמי סיכון לקרישה תוך-כלית מפושטת DIC אשר גם אנשים וגם רופאים צריכים לשים לב אליהם. הנושא של רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC הוא מסוכן מאוד, מפני שהוא יכול להתפרץ בכל רגע ולסכן חיים. לכן, חשוב להכיר את גורמי הסיכון:

  1. סרטן, עם דגש על לוקמיה
  2. זיהומים חיידקיים או פטרתיים בדם
  3. פגיעה ברקמות
  4. גידול שפיר בתאי הדם
  5. עירוי דם המעורר תגובה לא תקינה
  6. דלקת בלבלב
  7. מחלות בכבד
  8. סיבוכי הריון
  9. ניתוח כירורגי
  10. סיבוכים של הרדמה מלאה
רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC
רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC

רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC והתסמינים שיש לשים אליהם לב

התסמינים של קרישה תוך-כלית מפושטת DIC גם הם די ברורים וכוללים בעיקר דימומים נרחבים בכל חלקי הגוף ובעיקר מחלל הפה והאף, קרישי דם מופשטים, היווצרות חבלות ונמקים ותת לחץ דם. רופאים אשר מזהים אחת או כמה מהבעיות הללו, צריכים לשלוח את המטופל שלהם לבדיקות מתקדמות כדי לנסות ולאשר את המצב של קרישה תוך-כלית מפושטת DIC.

רופאים אשר לא עושים זאת, מסיבות כאלו ואחרות, חוטאים ומסתכנים בהגשת תביעת רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC אשר תתברר בבית המשפט.

 

מתי מתרחשת רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC?

רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC יכולה להתקיים בכמה נקודות זמן לאורך האבחון והטיפול. תחילה, ישנה רשלנות רפואית שקשורה לניטור הדם, כדי להבין שמשהו לא כשורה. אי ביצוע בדיקות דם למרות הסימנים המקדימים היא גם עניין מסוכן, כמו גם פענוח שגוי של הבדיקות כמובן.

לבסוף, גם לאחר זיהוי נכון של המצב, יכול להינתן טיפול לא נכון שיחמיר את מצבו של המטופל. חשוב לציין שרשלנות רפואית לא נעשית במזיד ברוב המקרים, אלא בעקבות סיבות אחרות של אי עמידה בפרוטוקולים של העבודה.

 

רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC – בשלב הטיפול

הטיפול במקרה של קרישה תוך-כלית מפושטת DIC מתחיל עם עירוי מהיר עם מרכיבי הדם החסרים. לאחר מכן, עוברים לטיפול תרופתי נקודתי כדי להזרים לדם את מה שהוא צריך כדי לאזן בין הזרימה לקרישה.

רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC יכולה לקרות בטיפול בעיקר כאשר מדובר על חולים שנמצאים בקבוצת סיכון לדמם גבוה, ולא יכולים לקבל מעכבי קרישה. רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC יכולה לגרום למוות מהיר או למצב של נזק בלתי הפיך.

 

רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC: מתי מגישים תביעת פיצויים?

רופאים, כאמור, לא מבצעים עבירות של רשלנות רפואית בכוונה. יש הרבה אלמנטים שגורמים לרשלנות רפואית, כמו עייפות בעקבות שעות עבודה ארוכות, חוסר ידע, חוסר ניסיון ואפילו חוסר מקצועיות. עם זאת, יש רופאים שחוטאים גם בחטא ההיבריס ובטוחים שהם יודעים טוב יותר מכולם.

מנגד, חשוב לציין שלא כל מקרה של טיפול לקוי מהווה רשלנות רפואית וזאת כל עוד הרופא עמד בסטנדרטים של הרופא הסביר. אם לא, בהחלט אפשר להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט, לאחר ייעוץ מתאים.

 

תפקידו של עורך הדין בתביעת רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC

הגשת תביעת פיצויים במקרי רשלנות רפואית, צריכה להתבצע אך ורק בעזרת עורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית מהסוג האמור. עורכי הדין הללו מגיעים עם כל הידע והניסיון שיעזרו להם להשיג את היתרון בדרך לזכייה במשפט. עורך הדין מכיר את כל הפרצות החוק, וגם יודע מה צריך כדי לנצח במשפט ולהשיג את הפיצויים עבור הלקוחות שלו.

הדבר החשוב ביותר הוא להשיג חוות דעת רפואית מקצועית שתעזור לבית המשפט להבין כיצד היה צריך הצוות הרפואי לפעול. אם יש פער משמעותי בדרך העבודה, ואפשר להוכיח שזה מה שגרם לנזקים, אזי שהלקוח של עורך הדין צפוי לזכות במשפט.

 

רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC – למצות את הדין עם האחראים

בהגשת תביעת פיצויים בעקבות מקרה של רשלנות רפואית, ניתן להגיע לסכומי הפיצויים גדולים במיוחד. אנשים אשר הלכו לעולמם יכולים "להוריש" לבני משפחתם סכומים גבוהים במיוחד, אם יוכח קשר ישיר בין הנזק לבין עבודת הרופא.

גם אנשים שניצלו, אך היו בסכנת חיים בגלל מקרה של רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC, יכולים להשיג סכומים גבוהים שיעזרו להם להתמודד עם הקושי הנפשי והפיזי, וגם על עוגמת הנפש שנגרמה להם בגלל העבודה הקלוקלת של הצוות הרפואי.

קרישה תוך-כלית מפושטת DIC היא מצב רפואי מסוכן מאוד, שבעזרת עבודה רפואית וטיפול נכון אפשר להימנע ממנו. כאשר הרופא הוא זה שגורם למצב, לגיטימי לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית ולחפש לתבוע כדי להשיג פיצויים.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית קרישה תוך-כלית מפושטת DIC? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תרופות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של