רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה

לא קיים אדם אחד שלא חלה בדלקת כלשהי במהלך ימי חייו, שכן, הווירוסים והחיידקים השונים המסתובבים בעולם, פוגעים בכל אדם ללא הבדלי דת, צבע ומין. הדלקות מתרחשות כאשר הגוף לוקה בזיהום חיידקי או בקטריאלי, ומזהם את המקום אליו הוא נדבק.

יש שני סוגים עיקריים של דלקות: הדלקת האקוטית שנמשכת לזמן קצר, או הדלקת הכרונית, שמשפיעה על אנשים לסירוגין במשך כל ימי חייהם. בכל מקרה, הגוף הוא זה שנלחם בדלקות, בעזרת הרפואה המודרנית. עם זאת, יש מקרים בהם מתרחשת רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה שמסתיימת בנזק ענק למטופלים. על אלו נפרט בהרחבה במסגרת הסקירה הבאה.

מהי רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה

ידוע כי בתי החולים בכל העולם נגועים בוירוסים וחיידקים שונים הגורמים לדלקות, ולעיתים זה פשוט בלתי נמנע. עם זאת, ידוע כי התרופה הטובה ביותר למניעת דלקות היא פשוט היגיינה. על בתי החולים לעבוד לפי הפרוטוקולים בנושאים של היגיינה, ניקיון, החלפת ציוד וסטריליזציה של הציוד הרפואי, על מנת להוריד משמעותית את הסיכון של אנשים להידבק בדלקות מסוכנות.

מרבית הדלקות עוברות בצורה די מהירה אצל אנשים מהישוב, אך כאשר מדובר באנשים ששוכבים בבתי חולים, ושייכים לקבוצות סיכון, רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה יכולה לגרום גם למוות.

 

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה – מתי זה קורה?

הדלקות נגרמות כאשר גוף מזהם כזה או אחר, כמו וירוס, פטריה או טפיל נכנס אל הגוף ומתחיל להילחם בו. החיידקים הללו מצליחים לחיות רק כאשר התנאים ההיגייניים במקום מאפשרים לו את זה. בדיוק בגלל זה, צוותי הניקיון בבתי החולים הם מאוד חשובים, וגם כל כללי הסטריליזציה לפני פרוצדורות רפואיות.

חולים בבתי חולים עלולים לקבל זיהומים שיגרמו להם נזקים קשים ולכן, הנושא של עבודה לפי הפרוטוקולים היא חשובה מאוד ויכולה להציל חיים. רופא או מוסד רפואי שלא מקיים את הנהלים, חשוף לתביעת רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה אצל חולים.

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה
רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה – איך ולמה?

חולים יכולים לקבל זיהומים בכל מיני דרכים בעודם שוהים במוסדות רפואיים. בין אם נגעו בציוד לא נקי, שהו במקום לא נקי, קיבלו פרוצדורה רפואית חודרנית שהציוד בה לא עבר סטריליזציה, אכלו אוכל מזוהם, ואם שהו ליד חולה שקיבל זיהום, מבלי שהעבירו אותו לחדר מבודד.

כל אלו מהווים לרוב אירועי רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה אצל מטופלים וצריכים להיות מטופלים בצינורות המקובלים. שווה להזכיר שלא כל אירוע של טיפול לא נכון מהווה רשלנות רפואית, אך אין ספק שיש הרבה מאוד מקרים כאלה בהם עצלנות גורמת נזקים גדולים.

 

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה – מתי פונים אל עורך דין רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית לא קורית במזיד על ידי הרופאים או הצוות הרפואי, אך הרבה יותר קל לצוותים שלא לעבוד לפי הפרוטוקולים. הרופאים בארץ עובדים שעות ארוכות, הם עייפים ולא תמיד שמים לב למה שנעשה סביבם מבחינת היגיינה.

בנוסף, יש רופאים לא מספיק מקצועיים או לא מספיק מנוסים שיכולים לגרום נזק רב, אם כי הכי גרוע, זה נושא חטא היוהרה. יש רופאים שפשוט לא מסתכלים על המאקרו ויכולים גם הם נזק רב. במקרים כאלה, יש להגיש תביעת רשלנות רפואית, ולעשות זאת דרך עורך דין מתאים.

 

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה – בדיקות קלות ומתבקשות

הבדיקות שנעשות כדי לזהות דלקות קשות הן בדיקות קלות ומתבקשות, כאשר רופא שעובד לפי הפרוטוקולים מזהה בעיה. זה לא תמיד נעשה, ולכן, ישנם מקרים של רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה הרבה יותר מהמצופה. הבדיקות אליהן מצופים הרופאים להפנות את המטופלים במצבים אלו, הן כדלקמן:

בדיקות דם בסיסיות ספירת דם יכולה לתת אינדיקציה לגבי הימצאות דלקות בגוף.
משטח גרון זיהוי של דלקת גרון, שהיא הנפוצה ביותר בעולם הדלקות.
בדיקות שתן זיהוי דלקות בדרכי השתן (נפוץ בעיקר אצל נשים).
בדיקות CT זיהוי דלקות פנימיות, בעיקר בריאות.
ביופסיה בדיקה חודרנית באזור המזוהם, כדי להבין אם הוא ממאיר או שפיר.

 

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה ותהליך הגשתה של תביעת פיצויים

השהייה בבית החולים היא אינה נעימה, והשירות הוא לא תמיד אדיב ומתחשב. עם זאת, בנאדם המושבת בבית החולים זכאי לקבל את התנאים הבסיסיים עבורו, על מנת שלא יחטוף זיהומים ודלקות. כאשר זה לא מתקיים, הדרך למשרדו של עורך דין רשלנות רפואית היא קצרה מאוד. מדובר על עורכי דין המתמחים באופן ספציפי בנושא של רשלנות רפואית ויודעים מה צריך כדי לנצח את המשפטים המצערים הללו.

 

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית במקרים אלו

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא למעשה להוכיח את הקשר בין הנזק של התובע (או משפחתו, במקרה שהוא הלך לעולמו) לבין העבודה הקלוקלת של הרופא או הצוות הרפואי. את הקשר הזה לפעמים קשה מאוד להוכיח, אך מה שיכול לעשות את ההבדל זה חוות דעת רפואית מקצועית.

חוות דעת מקצועית של רופא איכותי מראה כיצד היו צריכים בצוות להתנהל, ויש לה משקל רב בבית המשפט. לעיתים, קשה מאוד להשיג חוות דעת שכאלו, בגלל חוסר הרצון של אנשי מקצוע לפגוע בעצמם או בקולגות שלהם. עם זאת, עם ידע וקשרים, אפשר בהחלט לסמוך על עורך דין ייעודי שיעשה את העבודה.

 

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה – איך מקבלים פיצויים?

אנשים שוכבים בבית החולים לא מתוך בחירה. הם זקוקים לסיוע ולטיפול שיעזור להם. בחלק מהמקרים זה לא קורה, ובחלק קטן יותר של המקרים, זה קורה בגלל עבודה רפואית לא נכונה, או היגיינה קלוקלת.

במקרים כאלו, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית ולראות כיצד אפשר לקבל את הפיצויים הראויים עבור הסבל הנפשי והפיזי שעבר אותו אדם, באמצעות תביעת רשלנות רפואית מסודרת וממוסמכת, שמראה את השתלשלות האירועים מההתחלה ועד הסוף.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
דלקת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של