רשלנות רפואית שגרמה למוות

הצורך של אנשים ברופאים הוא כדי להרגיש טוב יותר, כאשר מטרת העל, כמובן, היא להישאר בחיים. אנשים בכל מיני מצבים מגיעים לקבלת טיפול רפואי, ובחלק מהמקרים, כמובן שלא צולחים אותו והולכים לעולמם. הרוב המוחלט של ההחלטות הנעשות בנוגע למטופל הן מתבקשות וטובות, אך כמובן שיש כמה מקרים של רשלנות רפואית.

גם כאן, יש חלוקה, כאשר מרבית תיקי הרשלנות הרפואית לא מסתכמים במוות. השאלה היא מה קורה במקרה של רשלנות רפואית שגרמה למוות ולמי פונים במקרה כזה.

 

רשלנות רפואית שגרמה למוות – אובדן קשה מנשוא

ההרגשה של לאבד אדם יקר בגלל רשלנות רפואית שגרמה למוות היא נוראית. אנשים סומכים על רופאים בעיניים עצומות, ולאבד אדם בגלל טיפול לקוי של רופא, שאמור להיות הכתובת לבעיות, זה משהו בלתי נתפס. הגשת תביעת רשלנות רפואית בנושא של אובדן היא קשה מאוד, כי היא למעשה מבקשת פיצוי על אדם שאבד ואין לו באמת מחיר. עם זאת, אנשים צריכים להתמודד עם מצב חדש, ולבטח אם מדובר באדם שהיה מפרנס או כזה שעזר בניהול הבית.

 

תביעות בגין רשלנות רפואית שגרמה למוות

ישנם סוגים שונים של תביעות בנושא של רשלנות רפואית שגרמה למוות והן די מגוונות. ראשית, אם למטופל היו תסמינים שלא טופלו במהירות על ידי רופא המשפחה, הגשת תביעה היא בהחלט הגיונית. בנוסף, יש תביעות שעוסקות בטעויות שנעשו במהלך ניתוח, אשר החמירו את מצבו של המטופל, ותביעות הנוגעות לתפקוד של חדר המיון בבתי החולים, כאשר אנשי המקצוע לא הצליחו לזהות את המצוקה המיידית בה היה המטופל.

תביעת רשלנות רפואית בנושא פיקוח היא גם כן נפוצה יחסית, שכן לא תמיד ניתן לפקח על אנשים באופן הרמטי. כך, אנשים רבים אשר מוכרים לשירותי הבריאות והרווחה מצליחים להתאבד בגלל מה שלדעת התובעים הייתה רשלנות רפואית.

הנושא של מתן תרופות לא מתאימות הוא גם נושא כאוב, ולמרות שיש כיום רפורמה בנושא, אשר נועדה לתת סמכויות יתר לרוקחים, עדיין קורים מקרים שתרופות גורמות לנזק בלתי הפיך אצל הרבה אנשים.

רשלנות רפואית שגרמה למוות
רשלנות רפואית שגרמה למוות

רשלנות רפואית שגרמה למוות – מה מוביל למקרים כאלו?

המחלה הקטלנית הנפוצה ביותר היא כמובן מחלת הסרטן, וכאשר מתעכבים באבחון שלה, הסיכוי למוות עולה. תביעת רשלנות רפואית בנושא אבחון של סרטן היא גם כן נפוצה, ולבטח אם הובילה למוות במקרה של סרטן שסיכויי ההחלמה שלו גדלים, כאשר ישנו אבחון מוקדם.

אנשים אשר מאבדים חברי משפחה לרוב לא מודעים לסיכויי ההצלחה של התביעה, ולכן, חשוב לעבוד עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יודע לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

גובה הפיצויים בהגשת תביעת רשלנות רפואית שגרמה למוות

גובה הפיצויים במקרים של רשלנות רפואית שגרמה למוות הוא כמובן ספציפי למקרה. כאן, לוקח בית המשפט כמה פרמטרים לקביעת הנזק, שכן יש משמעות לרמת הכאב שסבל האדם שנפטר, כמות הסבל שנגרמה למשפחתו, אורך התהליך, אובדן שירותים של הנפטר, אובדן הכנסות לאורך זמן, הוצאות אבל וכל הוצאה אחרת הקשורה לתהליך הרפואי (בדיקות יקרות, טיסות לחו"ל ועוד).

אי אפשר לכמת בסכום את האובדן של הנפטר, אך בהחלט אפשר ליישב את ההוצאות הרבות שנוצרו עם הזמן.

 

מי מגיש תביעת רשלנות רפואית במקרי מוות?

תביעת רשלנות רפואית לא יכולה להיות מוגשת על ידי הנפטר, כמובן, אלא באמצעות יורשיו. שאלת הגשת התביעה היא שאלה מעניינת, שכן לעיתים יש כמה אנשים שמגישים אותה ורוצים להשיג את הפיצויים. כמובן שמה שקובע, כמו בכל מקרה של ירושה ועיזבון, זוהי הצוואה של האדם שנפטר, ולמי הוא מוריש את נכסיו וכספו.

במקרים בהם הנפטר לא השאיר צוואה, יש להגיש בקשה להוצאת צו ירושה, עבור קרוביו מדרגה ראשונה, שיוכלו לאחר מכן להגיש תביעת רשלנות רפואית בצורה מסודרת.

 

מתי מתרחשת רשלנות רפואית שגרמה למוות

אף רופא לא רוצה לגרום למוות של מטופל שלו, אך מקרים של רשלנות רפואית שגרמה למוות קורים בגלל סיבות כאלו ואחרות. יש מקרים בהם הרופא לא פעל לפי הפרוטוקול ומקרים בהם גם טיפול אינטנסיבי של מקרה שנראה טוב על הנייר, הסתיימו במוות. יש לתת לרופא את הקרדיט, אך לא לקחת את ההוראות שלו כמובן מאליו.

יש לשאול את השאלות הנכונות, לברר לגבי התרופות ודרכי הטיפול, וכמובן לשמור את כל הניירת והצילומים על מנת לקבל סימוכין לטיפולים שקיבלתם.

 

רשלנות רפואית שגרמה למוות – הגשת תביעת נזיקין דרך עורך דין רשלנות רפואית

הגשת תביעת רשלנות רפואית צריכה לעבור אצל עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בנושא באופן ספציפי. עורך דין טוב הוא כזה שיודע לאסוף את החומרים ולהוכיח את הקשר שבין הטיפול הרפואי הלקוי, זה שלא עמד בסטנדרטים הראויים של הקשר בין רופא למטופל, ולהשיג פיצויים מקסימליים עבור הלקוחות שלו.

העבודה שלו מתמקדת, בין השאר, בהשגת חוות דעת רפואיות איכותיות במיוחד. לא פשוט להשיג חוות דעת איכותיות של אנשי מקצוע טובים, אך כאשר עורך דין איכותי עוסק בנושא, גוברים הסיכויים לכך, ואז, תמורת תשלום הגיוני, אפשר להשיג מסמך שיעזור לנצח במשפט, ולהשיג פיצויים גבוהים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית שגרמה למוות היא עדיין נפוצה באופן יחסי, גם בימים אלו בהם הרפואה היא יחסית מתקדמת, והפרוטוקולים הם מאוד ברורים. יש הרבה אנשים שחושבים שעבודה רפואית קלוקלת גרמה למוות של יקיריהם, אך לא תמיד זה המקרה. הרבה אנשים שתובעים עושים זאת בצורה לא נכונה, ולא מצליחים להשיג פיצויים, אלא הרבה עוגמת נפש.

לכן, חשוב לעבוד עם עורך דין רשלנות רפואית אשר מכיר את הנושאים הללו, ומסוגל לייצר תיק חזק שיספק קצת הקלה ללקוחות שלו.

רשלנות רפואית שגרמה למוות מהווה עילה לתביעה, בין היתר במקרים בהם הגורמים המטפלים לא טיפלו בתסמיניו של המטופל במהירות המספקת, לא התאימו למטופל את הטיפול הנכון, ביצעו טעות קריטית במהלך טיפול, וכן במצבים נוספים אשר התרשלות הגורמים המטפלים הובילה למוות.
מטבע הדברים, תביעות אלו לא יכולות להיות מוגשות על ידי האדם שנפטר כתוצאה מהרשלנות הרפואית, ולכן מי שיכול להגיש את התביעה בשמו אלו הם היורשים שלו, לרוב באמצעות העיזבון שלו. הפיצוי שעתיד להתקבל מהתביעה יחולק בין היורשים כפי שאותו אדם ציווה בצוואתו.
לא קיים מספר קבוע שניתן עבור פיצויים במקרים כאלו, אלא בכל מקרה ומקרה בית המשפט בוחן את נסיבות המקרה, את השתלשלות האירועים שהובילו למוות, את רכיב הכאב והסבל שחווה המטופל ברגעיו האחרונים ושחוו בני משפחתו הקרובה, וכן רכיבים נוספים.
עורך הדין שמתמחה ברשלנות רפואית מכיר היטב הן את המערכת הרפואית והן את המערכת המשפטית, כך שהוא ידע בדיוק כיצד לגשת לתביעה זו וכיצד לגרום לכך שמשפחת הנפטר תקבל את הפיצוי הראוי וההולם למקרה המוות המצער שהתרחש.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גולגולת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של