רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18

תסמונת אדוארדס – טריזומיה 18 היא תסמונת רפואית אשר מזכירה מאוד תסמונת דאון. למעשה, מדובר בטריזומיה השנייה בשכיחותה לאחר טריזומיה 21, שהיא הטריזומיה האחראית לתסמונת דאון. השכיחות שלה עומדת על אחת מכל 6,000 לידות ובניגוד לתסמונת דאון, היא נפוצה יותר אצל גברים מאשר אצל נשים.

תוחלת החיים של התסמונת היא קצרה והיא נחשבת למחלה נדירה. הלוקים בתסמונת חיים חיים קשים במיוחד, המקשים לא רק עליהם, אלא גם על המשפחות שלהם. לכן, יש לשים את ההחלטה לגבי ההריון בידי ההורים, ובכל מקרה, על הרופאים לספק טיפול ואבחון נכון ולהימנע ממקרים של רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 אשר יש להם השלכות ארוכות טווח.

מהי רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18

תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 היא מחלה חשוכת מרפא, ואותן בדיקות בטרום ההריון או במהלך השלבים הראשונים שלו, בהחלט יכולות לגרום להורים לשקול את המשך ההריון. בכל מקרה, ההחלטה צריכה להיות בידי ההורים, והם צריכים לקבל אותה במהירות יחסית, ובשלב מאוד מוקדם של ההריון, בו עוד ניתן לבצע הפלה.

רופאים אשר לא מעניקים להורים את הבחירה, בגלל אבחון לקוי או חוסר באבחון, למעשה חוטאים למקצועים וחשופים לתביעת רשלנו רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 אשר תתברר בבית המשפט.

התסמינים שהרופאים מצופים לזהות בתסמונת אדוארד – טריזומיה 18

כאמור, תסמונת אדוארד דומה מאוד לתסמונת דאון, שכן גם כן, יש טעות גנטית באחד הכרומוזומים בגוף. בעוד בתסמונת דאון מדובר בטריזומיה 21, בתסמונת אדוארד מדובר בטריזומיה 18. כדי להימנע ממצב של רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 הרופאים צריכים להכיר את התסמינים כדי להבין את פוטנציאל הנזק:

  1. ראש קטן באופן יחסי
  2. עורף בולט
  3. אוזניים אשר ממוקמות נמוך
  4. שפה שסועה
  5. לקויות למידה
  6. פיגור שכלי
  7. מומים
  8. קשיי נשימה
  9. כף רגל שטוחה
  10. לסת תחתונה מוקטנת
  11. ירידה קוגנטיבית
  12. עיניים מרוחקות זו מזו
  13. בעיות אכילה
  14. בעיות במבנה השלד
רשלנות רפואית תסמונת אדוארד - טריזומיה 18
רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18

רשלנות רפואית בבדיקות ואבחונים לתסמונת אדוארד – טריזומיה 18

תסמונת אדוארד היא אינה תסמונת תורשתית, והיא אינה עוברת מההורים אל הילד. עם זאת, יש מספר אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון, אשר לילדיהם יש סיכון מוגבר לקבל את החיסרון בגן. אם בגיל מבוגר נמצאת בקבוצת סיכון, כמו גם אנשים בעלי שינוי כרומוזומלי.

אנשים שנמצאים בקבוצת הסיכון צריכים לבדוק את ההיתכנות עוד בטרם הלידה, עם בדיקות גנטיות, ואפילו עם בדיקות אשר נעשות לביציות במקרה של הפריה חוץ גופית. בנוסף, הם צריכים לב גם לנושא של סקירות הריון, בדיקת מי שפיר ובדיקות גנטיות מתקדמות שעושים בתחילת ההריון.

כאשר רופא אינו מפנה את המטופלים שלו או מתריע בפניהם על הסיכוי למחלה, ועושה זאת למרות שהנתונים בידיו, יש כאן סכנה למקרה של רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 אשר עלול לגרום לנזק גדול מאוד.

 

איך למנוע את הנזק מרשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18

כדי לזהות את תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 מספיקות בדרך כלל בדיקות דם ובדיקות מי שפיר, לצד בדיקת שקיפות עורפית, שנעשית בשבועות הראשונים להריון. גם בסקירת המערכות אפשר לראות בעיות ואפילו בבדיקות סיסי שלייה, יש מספיק ראיות לבעיה. רופאים אשר מתעלמים או לא מצליחים לזהות את הבעיות, למעשה מקיימים רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 וגורמים נזק עצום למטופלים שלהם, בצורה קיצונית מאוד.

 

רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18: מתי להגיש תביעת נזיקין?

רשלנות רפואית לא מתרחשת במזיד, ברוב המוחלט של המקרים. רופאים הם לרוב מקצועיים מאוד, ועובדים לפי פרוטוקולים מסודרים. עם זאת, לעיתים מתרחשת טעויות כאלו ואחרות, אשר נובעות מעייפות, חוסר ידע, חוסר מקצועיות, יהירות ובמקרים מסוימים אפילו זהירות יתר.

מקרים של רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 צריכים להיות מאובחנים ומטופלים בצורה נכונה, ואם זה לא נעשה, תחת נסיבות מסוימות, יש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית בגין רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18?

תביעת רשלנות רפואית צריכה להיות מוגשת דרך עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בנושא בצורה אבסולוטית. עורכי הדין המתמחים בנושא מחזיקים בסט כלים ייחודי שמטרתו להוכיח את הנזק שנעשה לתובעים ויתרה מכך, לחבר אל הנזק את פעולותיו של הרופא. כלומר, הפעולות שעשה או לא עשה הרופא, גרמו לאותו נזק באופן ישיר, גם אם הנזק נעשה רק לאחר כמה שנים.

הנזק יכול להיות טיפול אגרסיבי מדי של הפסקת הריון שלא לצורך, או, כמו ברוב המקרים, אי זיהוי הבעיה וילודה של העובר כשהוא לוקה בתסמונת שתשנה להוריו את החיים.

 

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית בתיקי רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית צריכה לסבוב סביב ההשגה של חוות דעת רפואית. חוות דעת רפואית ומקצועית מאוטוריטה בתחום הרפואה יכולה לשנות את הליך המשפט כולו. בחוות הדעת כותב הרופא כיצד היה נוהג ומה צריך לעשות לפי כל הפרוטוקולים.

אם יתברר שהרופא לא נהג לפי הנהלים, מכל סיבה שהיא, ולא לקח אמצעי זהירות באבחון ובטיפול של המחלה בשלבים מוקדמים של ההריון, אזי שהתובעים יהיו זכאים לסכומי פיצויים גבוהים במיוחד. סכומי הפיצויים בהגשת תביעת רשלנות רפואית יכולים להגיע ל-6 ואף ל-7 ספרות, בהתאם לרמת הנזק, ולאופי הטעות של הרופא.

 

לסיכום

הנושא של רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18 הוא מורכב מאוד. מצד אחד, הילד יכול לנהל חיים נורמליים באופן יחסי, ומצד שני, אין להרבה אנשים את הסבלנות והיכולת להתמודד עם ילד עם כזו מחלה. לכן, הורים רבים מחליטים להפסיק את ההריון ולמנוע מהילד העתידי שלהם סבל גדול, במקביל לשינוי דרסטי שעומד לקרות בחיים שלהם. בכל מקרה, לטוב ולרע, ההחלטה צריכה להיות אך ורק בידיים שלהם.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית תסמונת אדוארד – טריזומיה 18? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה בהריון

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של