רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר

פגמים גנטיים הם פגמים שכיום ניתן לזהות אותם מוקדם, עוד במהלך החלק הראשון בהריון. יש המון סוגים של פגמים מסוג זה שפוגעים בגוף ובנפש בצורות שונות, ואחת מהן היא תסמונת האיקס השביר. תסמונת האיקס השביר היא תסמונת שפוגעת בלוקה בה בדרכים שונות, כולל בפן האינטלקטואלי, בפן ההתנהגותי והוא מייצר גם פוטנציאל מוגבר להתפתחות של קשיי למידה.

הלוקים בתסמונת חווים קשיים גדולים מאוד במהלך חייהם, ויש המון יולדות שמרגישות שהן לא טופלו כראוי ושלא ניתנה להן האפשרות לבחור אם להמשיך בהריון או לסיים אותו בהתחשב בסיכונים הללו. מקרים של רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר הם אינם נדירים כפי שניתן היה לצפות ובמקרה של פגיעה מסוג זה שהיא תוצר של רשלנות רפואית, חשוב לדעת מה לעשות.

מהי רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר?

האבחון של תסמונת האיקס השביר מתחילה עוד במעקב ההריון, ובחלק מהמקרים עוד בטרום ההריון. נשים אשר נכנסות להריון בהפריה חוץ גופית יכולות לבקש בדיקה גנטית לעובר עוד בטרם נולד. לאחר ההריון, יש הרבה נשים שהסקירות שלהן לא עוברות בצורה חלקה, וצריכות לבצע בדיקות שונות, כמו בדיקת מי שפיר או בדיקות גנטיות מתקדמות. רופאים אשר לא מזהים את הצורך ולא שולחים את אותן נשים לבדיקות המתקדמות הללו, חוטאים לעיתים למקצוע וחשופים להגשת תביעת רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר – התוצאה הסופית

הלוקים בתסמונת האיקס השביר חווים המון קשיים ויש להם לא מעט תסמינים. התסמינים של תסמונת האיקס השביר הם כדלקמן:

  1. הפרעות אינטלקטואליות
  2. הפרעות התנהגותיות
  3. קשיי למידה
  4. כשליש מהחולים – על הספקטרום האוטיסטי
  5. קשיים חברתיים
  6. קשיים בדיבור
  7. פנים צרות
  8. אוזניים בולטות
  9. אשכים מוגדלים אצל גברים (נובע מבעיות ברקמות החיבור בגוף)
רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר
רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר

רופאים אשר לא מזהים את הבעיה ולא שולחים את הנשים לבדיקות המתאימות, מסתכנים בתביעת רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר שכן אותם תסמינים הם קשים ומשפיעים על אנשים לאורך כל חייהם.

 

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר – שכיחות והשפעות

תסמונת האיקס השביר נפוצה בעיקר אצל גברים והיא נובעת כאמור מגנים פגומים. את אותה סדרת גנים פגומים יש ביכולת המדע לזהות כיום בשלב מוקדם יחסית ויש ליידע את האישה לגבי ההפנייה לבדיקות והתוצאות במהירות האפשרית, כדי שתכריע לגבי המשך ההריון.

יש כמה מוטציות של הגנים השבורים הללו, כך שהזיהוי והאבחון יכול להיות מאתגר, אך בכל מקרה, רופאים צריכים לנהוג לפי מבחן הרופא הסביר ולשלוח את המטופלת לבדיקות נוספות כדי להימנע ממקרים של רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר אשר יכולים להשפיע על חיי הילד ומשפחתו למשך שנים רבות.

 

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר – באי הפניה לבדיקות הנחוצות

בדיקות גנטיות מתקדמות בהריונות הן נפוצות מאוד כיום. יש כמה סוגים של בדיקות אשר מתבצעות אצל נשים בגילאים מסוימים. כך למשל, כל אישה מעל גיל 35 תוכל לבצע בדיקת מי שפיר במימון מלא. מעבר לכך, יש את נושא שמירת ה – DNA ובדיקות גנטיות מתקדמות שיכולות לגלות מחלות נוספות ופגמים מולדים אשר משפיעים על הלידה.

בחלק מהמקרים, כאשר מתגלה פגם, מבוצעת הפסקת הריון שתמנע סבל מיותר מהילד ומההורים שלו. רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר יכולה לגרום לכך שהילד יוולד, וכל המעורבים יחוו קשיים חמורים לאורך כל חייו.

 

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר – מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית?

אנשים רבים חשים כי הם לא קיבלו את הטיפול הרפואי הראוי המגיע להם. אנשים מרגישים שהם אינם מקבלים את תשומת הלב הראויה, או כי הרופא שגה באבחנה שלהם. חשוב להבין שלא כל מקרה של טיפול לא נכון מהווה רשלנות רפואית. הרופאים עובדים לפי סטנדרטים ונהלים, והם יכולים לטעות כמו כולנו.

עם זאת, כאשר רופאים חורגים מדרך הטיפול המקובלת, לא עומדים במבחן הרופא הזהיר בכל הנוגע לשלילת מחלות ויתר זהירות, הם חשופים להגשת תביעת רשלנות רפואית נגדם.

 

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר – עילות להגשת תביעה

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר אינה מתרחשת במזיד, על פי ההיגיון הבריא. המציאות היא שישנם רופאים שהם אינם מקצועיים מספיק, רופאים ללא ניסיון, רופאים עייפים ורופאים שלא מזהים תקלה בזמן, ולא מבצעים טיפול ראוי.

שימו לב כי רשלנות רפואית יכולה ללכת לשני הכיוונים – טיפול יתר אגרסיבי, או הפסקת הריון שלא לצורך, או לחילופין, טיפול לא נכון, כמו אי זיהוי הגן הפגום, אי הפניה לטיפול או להפסקת הריון או התעלמות מהמצב. כך, נולדים ילדים עם תסמונת האיקס השביר, אשר גורמים לקושי גדול אצל משפחות.

 

עבודתו של עורך דין רשלנות רפואית בתביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר

הגשת תביעת רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר צריכה להיעשות בצורה מסודרת, ובעזרת עורך דין רשלנות רפואית אשר מכיר את התחום מקרוב. עורך דין רשלנות רפואית יידע להוכיח את הנזק שנגרם ללקוחות שלה ויתרה מכך, להוכיח את הקשר בין הנזק לבין פעולותיו של הרופא המדובר. עורך דין רשלנות רפואית מחזיק גם בקשרים איכותיים שמסייעים לו בעבודתו, וזה כולל השגת חוות דעת רפואיות מפי מומחים בתחום.

 

הנחיצות של חוות דעת רפואית בתביעת רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר

חוות דעת רפואיות ידועות ככאלו המשנות את המשפט ומטות את הכף לטובת התובע. רופאים לא ממהרים לכתוב חוות דעת רפואיות כי הם אינם רוצים לפגוע במוניטין שלהם ובקולגות שלהם. עורך דין רשלנות רפואית אשר מחזיק בקשרים הרלוונטיים, יכול להשיג את חוות הדעת ואפילו במחיר הגיוני שלא יוריד משמעותית מסכום הפיצויים. סכומי הפיצויים משתנים כאמור, לפי מצבו של התובע, הנזק שנגרם לו, והוכחת הקשר לפעולת הרופא.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר היא נפוצה יותר ממה שחושבים. רופאים רבים לא ממהרים להפנות מטופלים לבדיקות גנטיות, או לבדיקות מתקדמות כדי לזהות את הפגם. עם זאת, רובם לא עושים זאת במזיד. בסופו של דבר, התסמונת היא מסוכנת וקשה, ויש לתת להורים את הכלים להתמודד עם הדילמה ברגע האמת.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר? כאן בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע רב בנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מקצועיים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
X

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של