רשלנות רפואית – תסמונת פטאו – טרזומיה 13

רשלנות רפואית באבחון תסמונת פטאו (Patau syndrome) או טריזומיה 13 עלולה להיות בעלת משמעויות קריטיות ומשמעותיות במיוחד עבור משפחת הילוד. תסמונת זו עלולה לפגוע בכל איברי ומערכות הגוף, באופן בלתי ניתן לריפוי. כיוון שמחלה זו הינה כה חמורה, ניתן לבצע בדיקות עוד במהלך ההריון כדי לגלות אותה מבעוד מועד.

בכל חשש כי התרחשה פעולה רשלנית באבחון התסמונת יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לכוון את התביעה, להעריך את הצדקתה ולאמוד את עלותה. יש לקחת בחשבון כי משפטים העוסקים ברשלנות רפואית הינם משפטים אשר עלולים להיארך זמן רב, אולם בסופו של דבר פעמים רבות, הם מסתיימים בתשלום דמי פיצויים.

 

מהי תסמונת פטאו – טריזומיה 13

משמעותה של תסמונת פטאו היא בעיה בחלוקה בזוג הכרומוזומים מספר 13, באופן אשר נותן טריזומיה. בכל תא בגופנו ישנם 46 כרומוזומים אשר מגיעים בחציים מהאם ובחציים מהאב. כאשר ישנה בעיה בחלוקת הכרומוזומים, נוצרת מחלה אשר תהיה משמעותית לכלל מערכות הגוף.

תסמונת זו הינה כה קריטית ומשמעותית עד כי 80% מכלל הנולדים עם תסמונת זו לא יגיעו לשנתם הראשונה. התסמינים אותם יבטא הוולד עם תסמונת זו יכללו ראש ועיניים קטנות, עודף אצבעות בידיים או ברגליים, פיגור שכלי, שפה שסועה, מומי לב וכליות. תסמונת זו אינה נחשבת לגנטית או תורשתית, אולם ידועים מספר גורמי סיכון אשר עלולים להגביר את הסיכונים לכך.

 

גורמי סיכון לתסמונת פטאו – טריזומיה 13 ואבחון בזמן ההריון

לא ידועות בדיוק הסיבות הגורמות לטריזומיה 13, אולם נמצא קשר לגורמי סיכון כמו גיל אם מבוגר והורים בעלי מוטציה מסוימת אשר גרמה להתאחדות כרומזומי 13. כדי לאבחן טריזומיה 13 במהלך ההריון, נעשות בדיקות סטטיסטיות, לא פולשניות, כמו למשל שקיפות עורפית המשוקללת ביחד עם בדיקת דם הבודקת מדדים מסוימים.  בדיקה זו יכולה לתת את שיעור הסיכון ללדת ילד עם התסמונת.

במקביל נעשית סקירת מערכות, בה נבדקים כל מערכות גופו של העובר במטרה למצוא מומים או תסמינים אשר עלולים לנבא מצב זה. במקרה ועולה חשש לטריזומיה 13, על האם לעבור בדיקות נוספות כמו סיסי שילייה ומי שפיר, אשר עשויים לתת תשובות ברמת ודאות גבוהה יותר.

רשלנות רפואית – תסמונת פטאו – טרזומיה 13
רשלנות רפואית – תסמונת פטאו – טרזומיה 13

רשלנות רפואית – תסמונת פטאו – טריזומיה 13

רשלנות רפואית הקשורה לתסמונת פטאו עלולה להתבטא באי שליחת האם לבדיקות ולבירורים ההכרחיים, פענוח שגוי של הבדיקות, ביצוע בדיקות באופן לקוי או חוסר יידוע ההורים על כלל הבדיקות, הסיכונים והסיכויים הקיימים.

כיוון שתסמונת זו הינה חשוכת מרפא ולמעשה מותירה את התינוק ובני משפחתו ודנה אותם לחיי סבל וכאב, ייעץ הגניקולוג המטפל על הפסקת הריון. בכל מקרה של חשש לרשלנות רפואית יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לברר ולחקור את מהות התביעה, הצדקתה ועלותה.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית תסמונת פטאו – טריזומיה 13

את תביעת הרשלנות ינהל עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה. עורך הדין יידרש להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במהלך מעקב ההריון של האם. הוא יידרש לאסוף את כל החומר הרפואי והמקצועי הקיים בתיק, כדי להוכיח שנעשה בתיק האמור הולדה בעוולה עקב פעולה רשלנית של מי מהצוות הרפואי או הרופאים המטפלים. במהלך המשפט יידרש עורך דין רשלנות רפואית להוכיח שתי נקודות מהותיות:

 

קשר ישיר בין הנזק לפעולה הרשלנית

לאחר שהוכיח עורך דין רשלנות רפואית כי אכן התרחש נזק של הולדה בעוולה, הוא יידרש להוכיח כי נזק זה נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שהתרחשה. כדי להוכיח זאת, הוא יידרש לאסוף את החומר המקצועי ולהדגים כי אילולא הפעולה הרשלנית שנעשתה, כמו למשל פענוח שגוי של הבדיקות, היה נמנע הנזק והסבל שנגרם לבני המשפחה.

 

עקרון הרופא הסביר

על הרופא המטפל חלה אחריות כבדה לשמור על בריאות מטופליו, הן מבחינה פיסית והן מבחינה רגשית. אם הרופא הסביר צריך לדעת להימנע ממצבים מסוימים או עליו לדעת איך מפענחים בדיקות הריון, אזי המשמעות היא שאם לא עשה כך, הוא התרשל בתפקידו ועלול להיות מואשם ברשלנות רפואית.

כדי להוכיח את עקרון הרופא הסביר, עורך דין רשלנות רפואית יידרש לחוות דעת גניקולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו להדגים את הפעולה החריגה שנעשתה באמצעות מקרים דומים אחרים שהתרחשו והיו בעלי תוצאה שונה.

 

פסיקת המשפט בתביעות רשלנות רפואית – תסמונת פטאו – טריזומיה 13

גם אם משפטים העוסקים ברשלנות רפואית אורכים זמן רב, בדרך כלל הם מסתיימים בפסיקה על תשלום דמי פיצויים. את דמי הפיצויים בהולדה בעוולה מחשבים על פי שנות עבודתו האבודים של התינוק, הטיפול הכרוך בו וגם על פי הסבל אותו חווים הוריו.

גובה דמי הפיצויים במקרה זה יכול להיות גבוה מאד, אולם יש להוכיח תחילה את הנקודות המדוברות. חוות דעת מומחים מפורטת ומנומקת, אשר תוכל לבאר את המושגים המקצועיים בתיק ולהדגים את עקרון הרופא הסביר, תוביל את השומעים במשפט ואת השופט למסקנה המתבקשת על תשלום דמי הפיצויים, בעלות המקסימלית הניתנת.

 

לסיכום

רשלנות רפואית – תסמונת פטאו – טריזומיה 13 עלולה לדון משפחה לחיי סבל וכאב. הולדת ילוד חולה במחלה אשר הינה חשוכת מרפא אשר למעשה גוזרת את אורך חייו לשנים בודדות עלולה להיות טראומתית מאד עבור הוריו.

עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה, יוכל להוביל ולנהל את המשפט באופן אשר יסתיים בתשלום דמי פיצויים. במהלך המשפט, נדרש עורך הדין להוכיח כי הנזק נגרם באופן ישיר מהפעולה הרשלנית וכי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית – תסמונת פטאו – טריזומיה 13? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תרופות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של