רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס

פעילותה של בלוטת התריס היא חשובה והכרחית לקיומם של הרבה מאוד תהליכים בגוף האדם. בראש ובראשונה, הבלוטה אחראית על הזרמת הורמונים ועל חילוף החומרים בגוף, וזאת למרות שמדובר באיבר שנמצא בצוואר. הבלוטה משפיעה בצורה כזו או אחרת גם על תפקוד המוח, השרירים והלב, והפעילות שלה היא קריטית לבריאות שלנו.

לבלוטה יש שלושה מצבים – פעילות תקינה, פעילות יתר, ותת פעילות. המצב של תת פעילות הוא קריטי לטיפול, ורמת הטיפול משפיעה מאוד על איכות חייו של המטופל. בהתאם, מקרים של רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס יכולים לגרום לנזקים גדולים מאוד לבריאות החולה, עד כדי הצבתו בסכנת חיים ממשית. מה עושים במידה ונפגעים ממחדל כזה? כל הפרטים במאמר זה.

מהי רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס

תת פעילות של בלוטת התריס גורמת למעשה להאטת חילוף החומרים בגוף, וגורמת למספר רב של תסמינים שחלקם קשים יותר וחלקם קשית פחות. התסמינים הקשים כוללים היווצרות זפק בצוואר, עלייה דרסטית במשקל, דיכאון, עור מתקלף, שיער וציפורניים שבירים, הפרעות גדילה והפרעות עצביות.

הנזק המקיף יכול לכלול גם ירידה בחשק המיני, רגישות לקור, עייפות קיצונית, כאבי שרירים, חולשה ועייפות קשה. הטיפול בבעיה הוא חשוב מאוד, ואפשר למתן אותה ולחיות חיים נורמליים לחלוטין. עם זאת, האבחון המוקדם והטיפול הוא חשוב, ולכן, כל הנושא של רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס הוא מפחיד מאוד עבור המטופלים.

 

רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס – גורמי סיכון

כדי להימנע מנזק למטופל בעקבות רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס הרופאים צריכים לשים לב לכמה גורמי סיכון בולטים מאוד, אשר טיפול מוקדם בהם, יכול למנוע את הנזק הגדול שנגרם בהמשך:

  1. בעיה מולדת – מיקום בלוטה לא תקין
  2. פגיעה במרכזי המוח, אשר אחרים על הפעלת בלוטת התריס
  3. דלקת בבלוטת התריס
  4. לידה – חלק מתסמיני פוסט הלידה כוללים תת פעילות של הבלוטה
  5. תופעת לוואי של כריתת חלק מבלוטת התריס בעקבות גידול
  6. מחלת השימוטו – מחלה אוטואמיונית הפוגעת ספציפית בבלוטת התריס ומהווה את הסיבה העיקרית לתת פעילות.
  7. טיפולי קרינה באזור הצוואר
  8. תרופות שונות
  9. עודף בצריכת יוד
רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס
רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס

רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס – מתחילה באבחון ראשוני

תהליך האבחון הראשוני של תת פעילות בבלוטת התריס כולל בדיקות דם סטנדרטיות. אם בדיקות הדם נעשו בעקבות תסמינים המקושרים לתת פעילות של בלוטת התריס, אזי שתסמינים ובדיקות בעייתיות צריכות לגרום לרופא לבדוק את הנושא לעומק.

אם רופא אינו מצליח לזהות את הקשר, מכל סיבה שהיא, אזי שהוא או הצוות שלו חשוף לתביעת רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס אשר תתברר בבית המשפט. הטיפול הנכון בתת פעילות של בלוטת התריס הוא טיפול תרופתי, אם כי צריך לראות שאין התנגשות בין התרופות האגרסיביות, לבין טיפולים אחרים שעובר המטופל.

 

רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס עלולה להתרחש בנקודות זמן שונות

רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס יכולה לבוא לידי ביטוי בנקודות זמן שונות במהלך הטיפול. ראשית, שלב האבחון הראשוני הוא חשוב, ואם רופא אינו מזהה קשר בין התסמינים לבין המחלה, ברמה שהוא אינו שולח את המטופל לבדיקות מתקדמות, אזי שהוא חוטא למקצועו.

יש רופאים שמפענחים את הבדיקות בצורה שגויה או לא מפענחים כלל את הבדיקות בגלל חוסר ידע או מקצועיות. בנוסף, יש תהליכים שונים שנעשים בגוף בצורה כירורגית אשר משפיעים על בלוטת התריס, כמו ניתוח הגדלת חזה באמצעות סיליקון. הרופאים חייבים לדעת על הקשר ועל הסכנות.

 

רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס – מתי מגישים תביעת נזיקין?

הטיפול בתת פעילות של בלוטת התריס הוא לרוב טיפול תרופתי, אך יש גם אופציות כירורגיות. המטרה היא להחזיר את הבלוטה לתפקוד מלא, וזה אומר להעניק לה את מה שהיא צריכה כדי לפעול באופן אופטימלי. רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס אינה נעשית בזדון, וברוב המקרים, מדובר על רופאים אשר פשוט לא עוקבים אחרי הפרוטוקולים הנהוגים במקצוע.

רופאים לא מספיק מקצועיים, ללא מספיק ידע או ניסיון או רופאים בעלי חטא היוהרה. במקרים כאלה,יש להגיש תביעת רשלנות רפואית דרך עורך דין מתאים.

 

העילות להגשת תביעת רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס

לא כל טיפול לא נכון במטופל מתהווה לכדי תביעת רשלנות רפואית ואנשים צריכים להבין זאת. יש הרבה אנשים שמרגישים שהם לא טופלו כראוי, אך מקרים של רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס מתבטאים בצורה ברורה בחוסר מעקב, חוסר פיענוח או חוסר בטיפול נכון. במקרה כזה, עורך דין רשלנות רפואית יכול לעשות את ההבדל. עורך דין בעל התמחות ספציפית מעלה באופן משמעותי את הסיכוי לזכות במשפט.

 

מה תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית לעניין תביעת הפיצויים?

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר בין הנזק שנגרם ללקוח שלו לבין העבודה הקלוקלת של הרופא. ההוכחה הזו היא אינה פשוטה, ולרוב המקרים גם לצד השני יש עורכי דין מוכשרים. עם זאת, מה שיכול לעשות את ההבדל זוהי חוות דעת מקצועית של רופא.

רופאים מומחים מהווים אוטוריטה בתחום הרפואה, וחוות דעת שלהם, של איך היה צריך לפעול, יכולה להטות את הכף לטובת התובע. רופאים אינם ממהרים לכתוב את חוות הדעת הנ"ל מכיוון שהם חוששים לפגוע בעצמם או בקולגות שלהם, אך עורכי דין מקצועיים ומקושרים יכולים להשיג את המסמכים הללו, ובמחיר נוח.

 

לסיכום

סכום הפיצויים המתקבל בהגשת תביעת רשלנות רפואית משתנה לפי הסיטואציה. זה תלוי בנזק שנגרם למטופלים ובתפקיד של הרופא ביצירת הנזק. המטרה היא לקבל סכומי כסף שיעזרו להתמודד עם הקושי הפיזי והנפשי, וכן עם עוגמת הנפש שנגרמה למטופל. עורך דין רשלנות רפואית צריך לדעת ולהשיג את היתרון במשפט, ויש לו דרכים שונות לעשות זאת. הוא צריך להיות עם מוניטין בתחום כדי לדעת איך מטים את הכף לטובת הלקוחות שלו.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של