התמודדות עם בעיות שימוש בסמים בקרב חיילים

מבין כל העבירות שאותן חיילים מבצעים, כנראה ששימוש בסמים היא הרווחת מכולן. השחיקה הרבה והעומס הנפשי שיש בשירות הצבאי מקשים על החיילים, ולפעמים סמים הופכים להיות הפתרון. חייל שנתפס על שימוש בסמים מסתכן בעונש כבד, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין איך לצאת ממצב כזה בלי עונש חמור.

 

עבירות סמים בצבא

שימוש בסמים בצבא הוא עבירה חמורה הרבה יותר מאשר שימוש בסמים באזרחות. למרות שהחוק אוסר זאת, בפועל האכיפה בישראל על שימוש בסמים קלים היא נמוכה עד לא קיימת. מנגד, במערכת הצבאית לסמים יש משמעות אחרת, לאור הסיכון שעלול להתלוות לשימוש בהן. זו הסיבה שאישום בעבירות סמים בצבא לא משהו שכדאי להקל בו ראש.

 

הבדלים בין הערכאות המשפטיות

עוד לפני שנדבר על הפתרון לאישום בעבירת סמים בצבא, חשוב להבין שיש הבדל בין הערכאות המשפטיות האזרחיות לבין אלו שיש בצבא. מבלי להיכנס לסיבות שהובילו לכך, אישום בעבירה פלילית בצבא יכול להיות חמור יותר מאשר בבית משפט אזרחי. בבתי המשפט האזרחיים רף הענישה בדרך כלל נמוך יותר, והשופטים מעוניינים עד כמה שאפשר להוריד עומס מהמערכת.

מנגד, בתי הדין הצבאיים רוצים לייצר הרתעה בקרב החיילים מעבירות פליליות בכלל, ובפרט משימוש בסמים לאור הסיכון שיש במצב שבו חיילים בפעילות משתמשים בסמים. לכן, גם אם נראה לכם שהאישום שרובץ נגדכם הוא לא מאוד חמור, העובדה שאתם הולכים לעמוד לדין בפני המערכת הצבאית צריכה להבהיר לכם שמדובר על מצב מורכב.

 

הפתרון – עורך דין צבאי

למרבה המזל, גם למצב הזה יש פתרון והוא מגיע בדמות עורך דין צבאי. עורך דין צבאי הוא עורך דין אזרחי לכל דבר עם התמחות בעולם המשפט הצבאי. עורך דין כזה יכיר את פסקי הדין החשובים בתחום, וידע איך לתמרן את המערכת המשפטית כך שבסופו של דבר ידכם תהיה על העליונה. הצלחה וודאית אף אחד לא יכול להבטיח לכם, אולם עורך דין כזה יעלה את הסיכוי שלכם לזכאות.

 

למה לא סנגוריה צבאית

כל חייל שנשפט בפני בית דין צבאי זכאי לקבל הגנה מהסנגוריה הציבורית. הסנגוריה היא גוף שאמון על הגנת חיילים שנאשמים בעבירות פליליות, והוא עושה את זה בלי תשלום. הסיבה שלא היינו ממליצים לכם ללכת על האופציה הזו היא שלא בהכרח תקבלו עורך דין מנוסה, ולפעמים מי שייצג אתכם יהיה חייל צעיר. בנוסף, רמת המחויבות של סנגור צבאי כלפיכם תהיה נמוכה יותר.

 

לסיכום

שפיטה בפני בית משפט צבאי עלולה להסתיים בעונש חמור יותר מאשר אישום דומה בבית משפט אזרחי. זו הסיבה שאם הוגש נגדכם כתב אישום בעבירת סמים בצבא, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא עורך דין צבאי שיעניק לכם הגנה. הצבא מייחס חומרה רבה לעבירות סמים, ובלי עורך דין כזה אתם עלולים לספוג עונש כבד.

חיילים המשתמשים בסמים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שימוש בסמים

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של