שלוש סיבות לפנות לעורך דין לענייני חינוך לקבלת זכאות לחינוך מיוחד

נהוג לומר שכל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שמאמין בו, אך לעיתים צריך גם יותר מזה. אם אתם חשים שילדיכם זקוקים לעזרה נוספת בתחום התקשורתי, החברתי או הרגשי, תוכלו להגיש בקשה לועדת אפיון וזכאות אשר מעניקה סלי סיוע וזאת על מנת שגם הילד שלכם יצמח ויתפתח ויגיע להישגים בדיוק כמו כולם.

 

לא כמו כולם

לעיתים ההורים הם אלו החשים ראשונים כי משהו בילדם שונה משאר הילדים ולעיתים הצוות החינוכי מפנה את תשומת ליבם לכך. בכל מקרה של חשש רצוי לפנות אל איש מקצוע לאבחון מקיף ויסודי. לאחר האבחון, במידה ויתברר שחששותיכם היו מוצדקים, תוכלו לגשת ולבקש סיוע, אך הורים רבים חשים נבוכים ומבולבלים מול הקושי להבין כיצד. באמצעות פניה אל עו"ד בתחום חינוך מיוחד תוכלו לקבל מידע ולהבין כיצד למצות את זכויות ילדיכם.

 

מיצוי זכויות ילדיכם בחינוך המיוחד

בין אם החלטתם שהילד ילמד במסגרת חינוך מיוחד או במסגרת רגילה, הוא זכאי לסל שירותים. מומלץ לפנות לעורך דין המומחה לחינוך מיוחד במקרים הבאים:

 

  1. קבלת מידע אמין ומפורט אודות הזכויות של ילדי החינוך המיוחד

השלב הראשון והחשוב מכל הוא להבין לעומק מהן הזכויות של הילד הנזקק לחינוך מיוחד. בעזרת עורך דין בתחום החינוך המיוחד תוכלו לקבל מידע אמין על כלל הזכויות והשירותים שמציעה המדינה עבור כל ילד הנזקק לכך, מה הכי מתאים וייטיב עם הילד שלכם ולאילו שירותים הוא נזקק.

 

  1. פניה לועדות אפיון וזכאות

זוהי ועדה המתכנסת אחת לשנה ומטפלת בכל הבקשות שהוגשו באותו פרק זמן נתון. הועדה תבחן את המסמכים הרפואיים שתגישו כמו גם את תחושותיכם לגבי הילד, את התנהגותו בבית ובמסגרת החינוכית, תקבל דיווח מן הצוות החינוכי ולעיתים גם תשאל שאלות על מנת להבין טוב יותר מה ייטיב עם הילד. עורך דין לתחום החינוך המיוחד יסייע לכם להבין מתי ואיך להגיש את המסמכים ובמקרה של דחיה, יסייע לכם להגיש ערר.

 

  1. מיצוי זכויות הילד בתוך המסגרת החינוכית

לאחר שייקבע סל שירותים עבור הילד תוכלו להעזר בעורך דין לחינוך מיוחד על מנת לוודא שהזכויות אכן מיושמות בהצלחה במוסד החינוכי בו לומד הילד ושהטיפול אכן עונה על צרכיו.

 

לסיכום

במידה ולאחר אבחון מקיף התברר לכם כי ילדיכם נזקק לחינוך מיוחד, באמצעות פניה לעורך דין לענייני חינוך תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם על מנת להגיע להחלטות טובות יותר עבור ילדיכם, להבין מהן זכויותיו, להגיש בקשה תקינה וטובה לועדת זכאות ואפיון ולדעת שיש מי שמלווה אתכם, מייעץ לכם, ומכוון אתכם למסלול להצלחה עבור ילדיכם. שילוב מוצלח יכול לתרום רבות לעתידו של ילדכם, ולהבטיח שבבגרותו יוכל להיות עצמאי, בטוח בעצמו, ומאושר.

ציוד משפטי

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורכי דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של