תאונות דרכים – נפגעת? המדריך המקיף לקבלת פיצויים

בכל יום שומעים על תאונות הדרכים של הולכי רגל או נהגים באמצעי התקשורת, ומדי יום מוגשות אלפי תביעות לפיצויים במסגרת הפלת"ד. קבלו את המדריך המקיף לקבלת פיצויים.

חוק הפלת"ד לנפגעי תאונות הדרכים

פלת"ד הוא ראשי התיבות של פיצויים לאחר תאונת דרכים. במדינת ישראל החוק מורה על פיצוי כספי לנפגעי תאונות הדרכים באמצעות תביעה אזרחית מול חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע. חברת הביטוח מכמתת את הפגיעה בסכום כספי בהתאם לנזקים ומגיעה להסדר עם התובע.

יחד עם זאת, חברות הביטוח נמנעות מלשלם את סכום הפיצוי המגיע לתובע ולכן עליו להוכיח בבית המשפט את התוצאות שהסבו לו הפגיעות הפיזיות והנפשיות כתוצאה מתאונת הדרכים.

במילים אחרות, יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעות לתאונת הדרכים כדי לקבל פיצוי הולם. על פי חוק הפלת"ד למי שאין ביטוח חובה או רישיון נהיגה והוא נפגע כנהג לא יוכל להגיש תביעה לפיצויים מהביטוח אלא לתבוע ישירות את הנהג.

 

מה עושים כשאין לנהג ביטוח חובה?

כאשר לנהג הנפגע אין ביטוח חובה הוא יוכל להגיש תביעת נזיקין ויצטרך להוכיח שאינו אשם בתאונה ולהוכיח את הקשר בין הנזקים לתאונה. בנוסף, בין אם יש ביטוח חובה ובין אם לאו ניתן להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי כאשר מדובר בפגיעות משמעותיות. במידה והנפגע מקבל קצבת נכות היא תקוזז מהפיצוי של חברת הביטוח בגין הפלת"ד.

בנוסף, כאשר עוברים תאונת דרכים צריך להוכיח שאכן הייתה תאונה ולכן יש לפנות מייד למשטרה על מנת לקבל אישור ולקבל טיפול רפואי ראשוני. את כל המסמכים יש לצרף בעת הגשת התביעה. חשוב לציין שבמקרים של תאונת פגע וברח יש להגיש את התביעה לפיצויים לעמותת קרנית מאחר ואין נהג שניתן לתבוע אותו או את חברת הביטוח שלו.

תאונות דרכים - נפגעת המדריך המקיף לקבלת פיצויים
תאונות דרכים – נפגעת המדריך המקיף לקבלת פיצויים

כיצד מחושב פיצוי הפלת"ד?

מרגע הפגיעה הנפגע בתאונה מוציא כסף על תרופות, טיפולים רפואיים, ניתוחים, אשפוזים, שיקום, טיפולים ואביזרים משלימים ולכן מגיע לו החזר על כל ההוצאות הרפואיות. יש לשמור על כל הקבלות על מנת לקבל עליהן פיצוי. בנוסף, אדם שנפגעה יכולתו להשתכר באופן זמני או קבוע יקבל פיצוי על אובדן כושר עבודה וההפסדים בגין ימי מחלה, הורדת התנאים בעבודה וכיוצא בזה.

בנוסף, הנפגע יצטרך להביא מסמכים רפואיים על מנת שבית המשפט יקבע את דרגת הנכות שגם היא מגולמת בפיצוי. בית המשפט יכול למנות רופאים מטעמו שיבדקו את הנפגע ויחוו את דעתם על הנכות הרפואית. מעבר לכך, מגיעים לנפגע גם פיצויים על עוגמת נפש.

 

פיצוי על פגיעה נפשית

בדומה להוכחות על נזקי גוף, אדם המוכיח כי נפגע נפשית כתוצאה מתאונת הדרכים יקבל על כך פיצוי מחברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע. לפיכך, יש להביא מסמכים מפסיכיאטר שיוכיח את הקשר בין הפגיעות הנפשיות לתאונת הדרכים.

תאונות דרכים - פצועים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תאונות דרכים - פצועים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של