תביעות ביטוח עבור החזר על הוצאה רפואית

כיום ניתן להיות מבוטחים בביטוחי בריאות במספר אפיקים שונים. באופן אוטומטי כל אזרחי ישראל מבוטחים בביטוח בריאות תחת ביטוח לאומי. בנוסף, רוב אוכלוסיית ישראל מבוטחת בקופות החולים השונות. חברות ביטוח פרטיות מציעות ביטוחי בריאות פרטיים, פוליסות שמכסות מגוון רחב של מקרים רפואיים ובמקרה הצורך מעניקים החזר על הוצאות רפואיות.

 

מי יכול להגיש תביעת ביטוח עבור החזר על הוצאה רפואית?

במקרים מסוימים קבועים בחוק תוכלו להגיש תביעה להחזר על הוצאה רפואית לביטוח לאומי ובמקרים שונים גם לקופת החולים בה אתם מבוטחים. אלו שמבוטחים בביטוח בריאות פרטי יכולים לקבל החזר על הוצאות רפואיות במגוון רחב של מקרים, גם מקרים סטנדרטים ולא "מסובכים".

 

מתי צריך להיעזר בעורך דין?

ישנם מקרים בהם הנזק הרפואי שנגרם הוא חמור וקשה ולכן התביעה מול חברת הביטוח מסובכת וארוכה. הטפסים הנדרשים הם רבים ויש צורך בהבנה עמוקה של החוק ובתחום הרפואה. במקרים כאלו מומלץ ואפילו רצוי להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין תביעות ביטוח על מנת שיעזור לכם בתהליך וימקסם את הסיכויים שלכם לקבל את ההחזר על ההוצאות הרפואיות.

 

שלבי הפעולה לתביעת חברת הביטוח

 

שלב ראשון – מלאו את הטפסים הרלוונטיים

בכל אתר של חברת ביטוח תוכלו למצוא טפסים למילוי להורדה עבור תביעה. יכול להיות שהטפסים יהיו מעט ארוכים אך הקפידו למלא אותם בסבלנות תוך כדי קריאה מעמיקה. לחלק מהטפסים יצורפו טפסי ויתור סודיות. כמובן שתקראו אותם היטב אך תחתמו עליהם כדי להמשיך בתהליך החזר ההוצאות הרפואיות.

 

שלב שני – אספו את המסמכים הדרושים

על מנת לקבל החזר על הוצאות רפואיות, עליכם להוכיח כי אכן בוצעו הוצאות רפואיות. עליכם לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים ולצרף אותם אל התביעה. גם אם יש מסמך שנראה לכם שולי ולא רלוונטי, אל תוותרו עליו והוסיפו אותו גם כן.

הוצאות שונות על:
*הוצאות על חדר מיון או אשפוז.
*הוצאות על ציוד ואביזרים רפואיים.
*הוצאות על חוות דעת של רופאים מומחים.
*הוצאות על בדיקות שונות.
*הוצאות על טיפולים משקמים על טיפולי פיזיותרפיה.
*הוצאות על תחבורה ציבורית עבור הגעה לטיפולים או לבדיקות – לא תמיד תקבלו החזר על הוצאות אלו אך חשוב שתהיו מודעים לכך על מנת לשאול את העורך דין המלווה אתכם ואת חברת הביטוח.

עצה חשובה, שמרו עותק של כל המסמכים למקרה חירום. קרו מקרים מעולם ולכן גיבוי הוא חשוב מאוד בהגשת תביעה לחברת ביטוח.

 

שלב שלישי – ווידוא כי המסמכים הגיעו

בדקו מול העורך דין המלווה אתכם או מול חברת הביטוח שאליה הגשתם את התביעה כי המסמכים אכן הגיעו ובדקו האם חסרים מסמכים. בתביעות מסוג זה צריך לחכות זמן רב. כדאי לכם לחכות לאחר שתהיו בטוחים כי כל הטפסים הגיעו ולא לחכות זמן רב ופתאום תגלו כי שכחתם טופס וזמן ההמתנה יתארך ולא לצורך.

הוצאות רפואיות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ביטוח בריאות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של