תביעות תאונות אופנוע: כל מה שחשוב שתדעו

תאונת אופנוע אינה שונה מתאונת דרכים של רכב, ויש להתייחס אליה כאל כזאת לכל דבר. תחום זה הוא מהמוסדרים והמפוקחים ביותר גם בשל הכסף הרב הסובב את תעשיית תאונות הדרכים, והפיצויים וגם בגלל מעורבות חברות הביטוח. במאמר זה נציג את הפרטים החשובים בנושא.

 

תאונת אופנוע – דברים שחשוב לדעת

בין אם יצא לכם לקרוא מדריך תאונת אופנוע ובין אם לא, אתם ודאי יודעים שבעלי אופנוע חייבים לבטח את כלי הרכב שלהם בביטוח חובה. חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מתייחס למצבים השונים בהם כל אחד יכול להיות מעורב בתאונה: כנהגים, כנוסעים או כהולכי רגל. בכל תאונה יש צד פוגע וצד נפגע. במקרה של תאונה מומלץ להיעזר בייעוץ משפטי במיוחד אם במדובר בתאונה קשה שכללה פציעות קשות או מוות ופגיעה של טוטאל לוס לאופנוע או כל כלי רכב.

מדריך תאונת אופנוע

הרגע שאחרי התאונה

מעורבות בתאונה היא חוויה מטלטלת, לעיתים היא יכולה להיות מלווה בפגיעה פיזית ולהתלוות אליה גם טראומה נפשית. למרות זאת, חובה להתעשת ולפעול על פי הקבוע בחוק. אם, על פי קביעת המשטרה, יש מרכיב פלילי בתאונה האפיק יתנהל שני מסלולים: פלילי ואזרחי. ההליך הפלילי תלוי בפעולות המשטרה והפרקליטות. לעומת זאת המסלול האזרחי מחייב את המעורב בתאונה להגיש תביעה מול חברת הביטוח של הגורם האחראי.

שלב זה כולל מילוי טופס תביעה בשילוב עם תיעוד תומך כמו דוח"ות משטרתיים, מסמכים רפואיים והוצאות נוספות הקשורות לתאונה ותוצאותיה. חברת הביטוח הנתבעת יכולה לקבל את התביעה, לדחות אותה או להציע פשרה. לכן חשוב להצטייד בעורך דין שידע להעניק מענה משפטי ותוכנית פעולה לכל אחד מהתרחישים.

 

בניית תיק

ישנם מצבים בהם שרשרת האחריות של תאונת אופנוע ברורה לכולם בזכות ראיות חד משמעותיות כמו תיעוד של מצלמות תנועה ושל הנהגים עצמם. אך ישנם גם תאונות שנויות במחלוקת שלא תועדו על ידי אחד הצדדים והתרחשו בחשוך. במצבים שכאלה חשוב לאסוף ראיות עצמאיות לביסוס הטענות העובדתיות על תאונת הדרכים. חברות הביטוח והמשטרה צפויים לבצע חקירות מטעמם לכן חשוב להציג עמדה מסובבת על עובדות מהזירה, למקרה מתגלים חילוקי דעות בין הצדדים.

תאונת אופנוע

בירור מצב רפואי וטיפול

רוכבי אופנועים חשופים לפציעות בתאונות דרכים בגלל שגופם חשוף ופחות מוגן, לכן חשוב ללבוש ציוד מגן וקסדה. במקרה של תאונה חשוב לוודא מהו מצבם הרפואי של המעורבים בתאונה. במקרה של פציעה והגשת תביעה לחברת הביטוח חשוב שהתובע ועורך דינו ידעו מה עליהם לדרוש מהמבטחים ולכן יש לבצע בדקות רפואיות ולהציג ראיות רפואיות רלבנטיות. במצב זה הפיצויים יתאמו למצבו הרפואי של התובע כך שההוצאות הרפואיות לא יהווה עליו נטל כלכלי כבד.

 

מי אשם?

כל הפעולות שננקטו נועדו לאפשר לקבוע מי אשם בתאונה בה היה מעורב האופנוע. אם רוכב האופנוע סומן כאחראי לתאונה יהיה להוכיח את חפותו האזרחית והפלילית. לאחר שיקבעו האחראים לתאונה סוגיית התביעות תהפוך לפשוטה יותר עבור כולם

תביעות תאונת אופנוע

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תביעות תאונת אופנוע

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של