תביעת נזקי גוף לאחר תאונת אימונים בצבא

תאונות אימונים בצבא, הן לצערנו תופעה שקורית לא מעט, תופעה בה חיילים בשירותם הצבאי נפגעים ונפצעים במהלך האימונים השונים שעליהם לעבור בשירות הצבאי. במידה ואדם נפגע ונפצע בגופו וסובל מנזק מתמשך כתוצאה מתאונת האימונים בצבא – הוא יכול לתבוע את משרד הביטחון כדי להשיג פיצויים ותמיכה כלכלית והכרה מתאימה. כדי להבין יותר מה התנאים ובמה מדובר – לפניכם הכל על תביעת נזקי גוף לאחר תאונת אימונים בצבא.

האם ניתן לתבוע לאחר תאונת אימונים בצבא?

תאונות אימונים בצבא, שגורמת לנזק גופני או נפשי מסוימות – עשויות בהחלט לזכות את התובע בהכרה ובפיצויים, וכל אחד יכול להגיש תביעה, לעבור את הבירוקרטיה והשלבים הנדרשים, ולקבל מענה לפציעתו. מי שנפצע במהלך שירותו, וכיום סובל מנכות מסוימת, יכול לתבוע את משרד הביטחון ולקבל אחוזי נכות צה"ל והטבות שונות נוספות. עבור כל מי שנמצא במצב כזה, מומלץ לפנות על עו"ד תביעות נגד הצבא, כדי לקבל את התמיכה המשפטית המתאימה ביותר לתיק שלכם.

 

על איזה נזקי גוף ניתן לתבוע?

למעשה, כל נזק גופני ואף נפשי שהתעורר בעקבות תאונה בצבא או בעקבות השירות עצמו, עשויים לקבל הכרה והקריטריונים רחבים ביותר. התביעות רלוונטיות גם עבור לוחמים שנפצעו במהלך תרגיל או אימון, שברו את הרגל וזקוקים לניתוח או ספגו כל נזק פיזי אחר שהשפיע על שגרתם וחייהם. אך העניין רלוונטי גם עבור קשיים נפשיים ומחלות שהתעוררו עקב השירות הצבאי, כמו פוסט טראומה, פרנויה, וכדומה, וגם תביעות רבות מהסוג הזה מתקבלות בכל שנה.

 

מה כוללת תביעה על נזקי גוף?

תביעה של משרד הביטחון בגין נזקי גוף, כוללת מספר שלבים שנועדו לבחון את מטרת התביעה – בדיקה של חומרת הנזק הרפואי, ובדיקה של הקשר הצבא והאימון להתפרצות התופעה הרפואית. לכן תביעה על נזקי גוף תכלול ראשית דיון באירוע עצמו, תוך הצגת תמונות, מסמכים רפואיים ועדויות, ובהמשך בדיקות וועדות רפואיות שנועדו לבחון ולהבין את חומרת הנזק הרפואי וטבעו.

תביעת נזקי גוף לאחר תאונת אימונים בצבא
תביעת נזקי גוף לאחר תאונת אימונים בצבא

איך כדאי לפעול אחרי תאונת אימונים בצבא?

אחרי תאונת אימונים בצבא, כדי לבצע מספר פעולות פשוטות שיחסכו לכם הרבה עבודה ושכנועים בהמשך, במידה ותצטרכו לתבוע את משרד הביטוח עבור הכרה ופיצויים. לפניכם כמה צעדים הכרחיים ופשוטים לבצע:

  • תיעוד – תעדו תוך כדי את הפציעה ואת ההתפתחות שלה, וכן את מקום האירוע והעדים. תיעוד יבטיח בהמשך שתוכלו להוכיח בקלות את טענתכם ולא תתקלו במחסומים בירוקרטיים ללא סיבה.
  • איסוף עדויות – אספו עדויות מחברים, מפקדים, כל מי שראה ויוכל להעיד ולעזור לכם בהמשך להוכיח את המקרה ואת חומרתו.
  • שמירת מסמכים – שמרו את כל המסמכים הרפואיים שקשורים אל הפציעה, כולל סיכומי ביקור אצל הרופא, הפניות, דו"ח הפציעה שתצטרכו למלא בבסיס.
  • פנייה למומחים – במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעה עוד באותו הרגע ולערב עורך דין, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה ובקיא בתחום נזקי גוף כתוצאה משירות צבאי.

תאונת אימונים צבאית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תאונת אימונים צבאית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של