מהי תביעת נכות במסלול המהיר ולמי זה מתאים?

תביעת נכות כללית נגד הביטוח הלאומי מאפשרת לאנשים שסובלים מליקויים גופניים שונים לקבל קצבה כספית משמעותית. הליך התביעה עשוי להיות ארוך יותר מדי לפעמים, עקב מחסור בכוח אדם או בירוקרטיה. לאוכלוסיות שונות של זכאים לקצבת נכות כללית יש את האפשרות להגיש תביעה במסלול המהיר. במאמר הבא נסביר על מסלול זה.

 

תביעת נכות כללית

כדי לקבל קצבת נכות במדינת ישראל, יש להגיש תביעת נכות כללית לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי הוא מוסד מטעם המדינה, שאמור לשמש כמעיין חברת ביטוח עבור כלל התושבים והאזרחים בישראל במקרי חירום שונים. הביטוח הלאומי מסייע גם למי שזקוקים לתמיכה כלכלית בעקבות מצבי חירום רפואיים. מצבים כאלו, כמו פציעה חמורה או מחלה קשה, יכולים להוביל אדם למצב של נכות, שיפגע באופן עקיף ביכולות הכלכליות שלו.

 

מסלול מהיר

תביעות ביטוח לאומי לוקחות לא מעט זמן. תביעות אלו, שביניהן גם תביעת נכות כללית כאמור, מצריכות הגשה של טפסים ומסמכים שונים, בחינה שלהם על ידי אנשי הביטוח הלאומי, זימונים לוועדה רפואית ועוד טיפולים בירוקרטים נוספים. מסלול מהיר היא אפשרות שמציע הביטוח הלאומי לאוכלוסיות מסוימות. במסגרת מסלול זה, ניתן לתבוע רק באמצעות הגשת מסמכים, כתשובה אמורה להתקבל תוך 30 ימים.

 

לא מתאפשר לכולם

מסלול מהיר לא אפשרי עבור כל תובע. הרעיון של המסלול המהיר הוא לאפשר לאנשים שזקוקים, מבחינה בריאותית, באופן דחוף שאינו יכול לסבול דיחוי קצבה כספית, לקבל אותה עם כמה פחות עיכובים שניתן. לכן, יש רשימה שמפרטת אילו אוכלוסיות יכולות להגיש תביעה במסגרת המסלול המהיר.

 

חולי סרטן

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שידועות לאדם. רבים מהחולים במחלה זאת מוצאים את מותם. מי שנמצא בשלב הטיפולי וחולה במחלת הסרטן, או מי שנמצא במצב סופני, יכול להגיש תביעת נכות כללית במסגרת המסלול המהיר של הביטוח הלאומי.

 

סובלים מניוון שרירים

ניוון שרירים הוא מצב קשה מאוד עבור מי שסובל ממנו. ניוון השרירים מגביל בצורה משמעותית את החולה. אנשים עם ניוון שרירים מוגבלים בתנועה שלהם ובכך מוגבלים גם ביכולתם להתכלכל. גם אנשים שסובלים מניוון שרירים יכולים להגיש תביעה במסגרת המסלול המהיר לקבלת קצבת נכות כללית.

 

מסלול מהיר בעקבות מצב נפשי

מצב נפשיים הם מצבים שיותר קשה לאבחן. בנוסף, מכיוון שלא נראות השפעות גופניות על המטופל, קשה להפנים לעומק עד כמה מצבו גורם לו לסבל. אנשים עם לקות נפשית על יותר מ-50% יכולים לתבוע גם במסגרת מסלול מהיר.

 

מקרים נוספים

ישנם עוד מקרים נוספים שמאפשרים תביעת נכות כללית במסגרת המסלול המהיר של הביטוח הלאומי. ניתן למנות בין היתר חולי שחפת, מושתלי איברים, חולים במחלות זיהומיות, נכים בשתי הגפיים ומוגבלים שכלית והתפתחותית עם דרגת נכות של 40% או יותר.

תביעת נכות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תביעת נכות

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של